    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <cmtog73cscpu$.1coq9ohagoq3x$.dlg@40tude.net>
    <5d2bdc8c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2c3f78$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2c490c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2c4d00$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <pyv6fuel32jg$.zvwa4a6dgts5$.dlg@40tude.net>
    <5d32da6b$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cozo1v9f2j7.1u1a4uf307hpu$.dlg@40tude.net>
    <5d34cad5$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lcegi3m2cgyb$.11ecu90owqcpd$.dlg@40tude.net>
    <5d362036$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: GPS
    Date: Tue, 23 Jul 2019 11:40:02 +0200

    dyskusyjnych:5d362036$0$508$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." 1lcegi3m2cgyb$.11ecu90owqcpd$....@4...net

    >Wysoka ta mgła. Może masz na myśli lądowanie?

    Niekoniecznie.

    Jak lecisz nad Himalami czy nawet Andami i nie masz stosownego zapasu
    wysokosci ... albo zamarzla rurka Pitota ... tzn port cisnienia
    odniesienia dla wysokosciomierza ..

    >Chyba jakoś nawiązujesz do 101 -- tam też była mgła
    >i posądzenie o fałszowanie danych EGNOS. Wg Ciebie
    >odbiornik odbiera z EGNOS sygnały bezpośrednio tak,
    >jak z satelitów GPS i stosownie te sygnały
    >bezpośrednio uwzględnia?

    W sygnale EGNOS jest tez informacja, ze system GPS nie zwariowal i
    jest godny zaufania.

    >Do czasu aneksji Krymu na terenie Rosji rozlokowane
    >były stacje referencyjne EGNOS itp. współpracujące
    >także z GPS. Amerykanie wg Ciebie wyłożyli tyle
    >szmalu na: budowę, utrzymanie i rozbudowę GPS,
    >by mieć problem ze swymi potencjalnymi wrogami?

    Akurat EGNOS jest europejski, Amerykanie maja WAAS.

    >Dlaczego masz liczyć osobno położenie i osobno czas?

    Bo moge :-)
    Jedna z metod rozwiazania to eliminacja zmiennych ... chyba
    najprosciej najpierw wyeliminowac czas.

    Ale widziales i inna metode - metoda numeryczna Newtona, cztery
    niewiadome naraz.

    >Czy wiesz, że zegarki satelitów nie wskazują tak samo,
    >choć synchronizują się wzajemnie i są już
    >zsynchronizowane z ziemskim czasem przed wysłaniem?

    Nie rozumiem - caly system dziala tylko dzieki temu, ze te zegary
    chodza tak samo.
    Roznice objawiaja sie w odbiorniku na skutek roznego dystansu.

    Tzn jest przewidziane, ze kazdy satelita raportuje błąd swojego
    zegara, ale na razie system dziala na tyle sprawnie, ze raportuja
    zerowy blad.

    >IMO największym problemem czasowym jest korekta czasu satelitów
    >związana i z szybkością, i z mniejszą grawitacją ziemską niż na
    >Ziemi, z i grawitacją Księżyca...

    ale to robia na biezaco i widac nie jest problem ..

    Ponadto atomowe zegarki nie
    służą wiecznie. (ogólnie satelity GPS żyją krótko)

    >Ten drugi punkt albo jest w absurdalnym
    >miejscu, albo porusza się absurdalnie szybko...

    No wlasnie - ma inne zaleznosci czasowe niz zmierzono, ale podnoszenie
    do kwadratu to ukrylo :-)

    >Mają -- uwzględniając tolerancję. ;)

    Bardzo dobrą maja tolerancje, skoro centymetry sa mozliwe.

    >Ale dla każdego równania (z 4 równań układu
    >równań) ta różnica może być taka sama, gdy
    >porównujemy czas odbiornika z czasem GPS,
    >nie z czasem poszczególnych satelitów.

    Albo zostawiamy same roznice czasow nadejscia i mamy 3/6 hiperboloid
    :)

    >W jednej płaszczyźnie zawsze są 3 punkty, więc dobranie
    >do nich czwartego nie jest trudne, ale co z tego wyniknie?

    No wlasnie to, ze sa dwa takie punkty w przestrzenii, do ktorych
    odleglosci od 4 satelitow sa takie same.

    Ale to tylko przez moment - potem te 4 satelity przestaja byc w jednej
    plaszczyznie ...

    >Nie muszą być w jednej płaszczyźnie, by dały dwa rozwiązania.

    A to tylko jesli zastosujesz "metode sferyczna".

    Przyklad Ci dawalem - szukaj drugiego prawdziwego rozwiazania ...

    J.