  • 1. Data: 2014-08-14 16:45:23
    Temat: GPS Nawigacja
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mialem GPS-a marki Lark FreeB. 35.7, ale cos mu sie stalo i jestem zmuszony
    kupic nowy.
    Teraz moje pytanie, jaki GPS kupic, ktorej firmy polecacie?
    Przy Larku mialem aktualizacje platne, a widze ze w innych firmach jest
    uaktualnienie dozywotnie.
    Jeszcz eraz prosze o dorade, ajki GPS kupic?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2014-08-14 17:33:34
    Temat: Re: GPS Nawigacja
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-14 16:45, Użytkownik_zyga pisze:
> [...]
    > Teraz moje pytanie, jaki GPS kupic, ktorej firmy polecacie?
    > Przy Larku mialem aktualizacje platne, a widze ze w innych firmach

    Jasne, ale Larka kupujesz za 150zł (z mapą Polski) a TomToma z
    dożywotnimi aktualizacjami od około 450zł (z mapami Europy).
    Jeżeli możesz sobie pozwolić na taką kwotę (i nie potrzebujesz bajerów w
    stylu odtwarzacz filmów itp) to polecam TomToma właśnie z
    aktualizacjami, np w jednej z sieci jest aktualnie 5-calowy TomTom Start
    25 Europa za 449zł z bezpłatnymi dożywotnimi mapami. Według mnie różnica
    jakości kolosalna, trwałości też.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-08-14 18:48:29
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:53ecd6d1$0$2376$65785112@news.neostrada.pl,
    *Irokez* <n...@w...pl> typed:

> [...]
    > aktualizacjami, np w jednej z sieci jest aktualnie 5-calowy TomTom Start
    > 25 Europa za 449zł z bezpłatnymi dożywotnimi mapami. Według mnie różnica

    No OK, cena moze byc.
    Jak sie przeprowadza aktualizacje.
    W Larku mialem przez Windows Mobile.
    Czy mapy sa dokladne?

  • 4. Data: 2014-08-14 21:52:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-14 18:48, Użytkownik_zyga pisze:
    > No OK, cena moze byc.
    > Jak sie przeprowadza aktualizacje.
    > W Larku mialem przez Windows Mobile.
    > Czy mapy sa dokladne?

    Instalujesz TomTom MyDrive Connect, zakładasz konto, podłączasz
    urządzenie po USB do kompa i z poziomu przeglądarki aktualizujesz.
    Na dokładność nie narzekam, ale dużo też nie jeżdżę.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-08-15 01:04:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2014 17:33:34 +0200, Irokez napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli możesz sobie pozwolić na taką kwotę (i nie potrzebujesz bajerów w
    > stylu odtwarzacz filmów itp) to polecam TomToma właśnie z

    najtanszy lark filmy tez odtwarza. A bajery ... internet, BT, zestaw
    glosnomowiacy, nadajnik fm, tmc, kamerka cofania .. brzmia ciekawie ..

    > aktualizacjami, np w jednej z sieci jest aktualnie 5-calowy TomTom Start
    > 25 Europa za 449zł z bezpłatnymi dożywotnimi mapami.

    W Tesco ostatnio widzialem Tomtoma XL2 za 159 zl. Wyprzedaz resztek.
    A Lark 50.3 240zl.
    Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto :-)

    >Według mnie różnica jakości kolosalna, trwałości też.

    Hm, ja tam na trwalosc Larka nie narzekam.

    J.

  • 6. Data: 2014-08-15 01:34:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-15 01:04, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto:-)

    Z "M" na końcu nazwy modelu. Warto.

    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2014-08-15 10:22:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 01:04, J.F. pisze:
    > najtanszy lark filmy tez odtwarza. A bajery ... internet, BT, zestaw
    > glosnomowiacy, nadajnik fm, tmc, kamerka cofania .. brzmia ciekawie ..

    chodzi o to, że prosty tani TT takich bzdetów nie ma, jest tylko nawigacją

    > W Tesco ostatnio widzialem Tomtoma XL2 za 159 zl. Wyprzedaz resztek.
    > A Lark 50.3 240zl.
    > Mowisz ze TT ma dozywotnie update map ? to moze warto :-)

    TT XL2 ma 2GB pamięci, nie ma gniazda kart SD, więc mapa Europy nie
    wejdzie a jedynie region (np CEE). Nie ma też dożywotnich aktualizacji map.
    Ale za tą cenę i za jakość oferta kusząca (u mnie w Tesco nie ma, bo bym
    ją rodzicom wziął i wymienił zamiast Larka którego po kilku razach już
    trzeba było reanimować - odpadł przycisk włączania).

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-08-15 14:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Napisali "Europy", ale z braku zasilania nie bylo jak sprawdzic :-)

> [...]
    > ją rodzicom wziął i wymienił zamiast Larka którego po kilku razach już
    > trzeba było reanimować - odpadł przycisk włączania).

    co Kropelka sklei, sklei ... :-)

    J.

  • 9. Data: 2014-08-15 17:09:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-15 14:26, J.F. pisze:
    > co Kropelka sklei, sklei ... :-)

    :) odpadł przycisk od płytki PCB - puściły luty bezołowiowe.
    Trzeba było najpierw odlutować blachy ekranujące elektronikę odbiornika
    i przylutować maleństwo.
    Gdyby nie to że dla mnie taka zabawa to bułka z masłem, to pewnie
    poszedł by do kosza po zaledwie kilkunastu wyjazdach w trasę.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-08-15 18:42:48
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:53ee22a7$0$2142$65785112@news.neostrada.pl,
    *Irokez* <n...@w...pl> typed:

    > Gdyby nie to że dla mnie taka zabawa to bułka z masłem, to pewnie
    > poszedł by do kosza po zaledwie kilkunastu wyjazdach w trasę.

    To moze podrzuce Ci moj Lark 35.7?
    Nie laczy kablem z komputerem przez USB.
    Na moje oko, to gdzies ma zwarcie bo sie grzeje.
    Naprawisz?