    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: GPS jako źródło czasu
    Date: Mon, 12 Oct 2015 17:29:45 +0200

    "Atlantis"
    > pozyskanie informacji o czasie z innego źródła. W przypadku DCF77 będzie
    > to trwało AFAIR co najmniej 60 sekund.

    Wszystko zależy od programu.
    Programy napisane z głową pod DCF-a potrzebują 35 sekund do wystawienia
    samej godziny z minutami.

    > Ciekaw jestem jak szybko jest w
    > stanie zadziałać GPS...

    Zależne tylko od odbiornika. Te najnowsze od zimnego startu przy widoczności
    nieba potrzebują nie więcej niż 20 sekund i takt mają.

    > Tak swoją drogą, istnieją jakieś alternatywne wzorce czasu? Nie wiem,
    > krótkofalowcy nie wykombinowali czegoś? ;)

    Przecież stwierdziłeś, że DCF kuleje to żadnego pożytku z radia nie będzie
    bo zakłócone.
    Zauważyłem, że DCF bardzo zaśmiecają stacje bazowe komórkowe.
    Dziwne, że coś pracujące na 900MHz (1800, 2100) robi taki smog eterowy na
    77,5kHz
    Sektor anteny 100m od odbiornika DCF i jest syf w odbiorze.

    Do czego w ogóle to potrzebujesz?
    10sekund na rok to duża odchyłka?