  • 11. Data: 2009-05-31 17:38:54
    Temat: Re: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Od: "Daniel" <m...@g...pl>

    Polecam Ci ominię, wgrasz co chcesz i na pewno będziesz zadowolony :)
    pozdrawiam Daniel.

  • 12. Data: 2009-05-31 18:13:26
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Daniel pisze:
    > Polecam Ci ominię, wgrasz co chcesz i na pewno będziesz zadowolony :)
    > pozdrawiam Daniel.

    co to jest ominia? i co mogę wgrać na nią co mnie interesuje? jakieś
    przykłady?

  • 13. Data: 2009-05-31 18:14:10
    Od: osiek <o...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > Zobacz jeszcze Mobile Trail Explorer.
    >
    > Mapy uzywa OSM, ale przy odrobinie samozaparcia mozna sprobowac wlasne
    > podstawic ..
    >
    > J.

    luknę zaraz co to za wynalazek :) dzięki za tipa

    P.

  • 14. Data: 2009-05-31 18:17:08
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    osiek pisze:

    > co to jest ominia? i co mogę wgrać na nią co mnie interesuje? jakieś
    > przykłady?

    Samsung Omnia z Windowsem Mobile 6.1 na pokładzie, a wgrać możesz
    wszystko czego dusza zapragnie (tyle softu jest na ta platformę)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 15. Data: 2009-05-31 18:17:16
    Od: osiek <o...@g...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > optymalizacje barw(czytelność w słońcu) trzy, możesz zrobić mape ze
    > skanu, albo widok satelitarny... Trzeba pomęczyć. JA również nie mam
    > windowsa, jakoś trzeba sobie radzić, laptopa wypożyczam jak musze...
    > jak poszukasz to znajdziesz mapy do TB (za darmo) właściwie każdego
    > zakamarka
    > Co do GPS. Zewnętrzne są lesze, bo są stworzone tylko do tego celu.
    > można je również umieścić w lepszym miejscu - gdzie lepiej będą widziały
    > satelity. JEdnak trzeba pamietać zeby je miec, i mieć naładowane.
    > Co do GPS w telefonach - pytaj, sprawdzaj. SiRFstar III rządzi!
    właśnie zatopiłem się w lekturze o tym i owym. Trochę namieszane mam w
    głowie. Widzę że jak zrobię sobie mapkę z GoogleMaps to jej już nie mogę
    przybliżać w telefonie?

    Z tego co się doczytałem to lepsze moduły są zewnętrzne jeśli chodzi o
    GPS. Wewnątrz słuchawek są.. hmm no jakby innej czułości i czasami
    wspoamagać je trzeba A-GPSem. W kraju to ok ale za granicą już gorzej.
    Może znasz jakąś słuchawkę z dobrym modułem?
    P.

  • 16. Data: 2009-05-31 18:18:33
    Od: osiek <o...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > Kto wie czy nie - dwie baterie na dluzej starczaja.
    >
    > J.

    chyba tak będzie :) może trochę OT. czy moduły zewnętrzne mają
    wystarczającą czułość że można je schować do plecaka, kieszenie kurtki,
    sakwy przy rowerze czy muszą widzieć niebo?
    pozdr

  • 17. Data: 2009-05-31 19:06:02
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > właśnie zatopiłem się w lekturze o tym i owym. Trochę namieszane mam w
    > głowie. Widzę że jak zrobię sobie mapkę z GoogleMaps to jej już nie mogę
    > przybliżać w telefonie?
    chmmm. W teori: masz racje. Tak to jest z rastrami. W praktyce,
    czytelność wyświetlacza jest raczej mała, wiec mapy papierowej nim nie
    pokonasz. Nie jest jednak tak źle. TB dopuszcza tzw atlasy. Są to
    nałożone na siebie pokrywajace sie warstwy, o różnych powiekszeniach.
    Dla przykładu: zrobiłem sobie mapę śląska, gdzie ekran miał ok 20km. to
    wystarczało zeby jechać do jakiegoś punktu na azymut. Kolejna warstwa to
    już byłominimum na którym jeszcze da sie odczytać nazwy ulic. tu ekran
    pokazywał mniej niż 500m(jak sądze) Dla oszczędności miejsca mapy z
    wiekszą skalą pokrywały tylko zamieszkane rejony.
    JEdnak jak naprawde chcesz nawigować to korzystaj na drogach z
    prawdziwych nawigacji. za darmo, za pomocą strzałek i komend(w brew
    pozorom jest to wygodne) prowadzi nav4all. w kategori nawigacja _
    pokrycie kraju - automapa rządzi. Jeśli akurat to Cie zainteresuje to
    warto "łyknąć" używany telefon z automapą, wychodzi taniej. ja kupiłem
    i780 z automapą za prawie 600zł...

    > Z tego co się doczytałem to lepsze moduły są zewnętrzne jeśli chodzi o
    > GPS. Wewnątrz słuchawek są.. hmm no jakby innej czułości i czasami
    > wspoamagać je trzeba A-GPSem.
    Krytycznym momentem jest start urządzenia. TYLKO tu jest potrzebny agps,
    potem już nie. Co wiecej, nie słyszałem o telefonie który MUSIAŁ by miec
    włączony agps do startu. Poprostu z "A" załapie w 30 sekund, z
    wyłączonym A bezie szukał satelit 1-3 minuty. reszta tak samo.

    > Może znasz jakąś słuchawkę z dobrym modułem?

    nie słyszałem zeby ktokolwiek narzekał na telefon z modułem SiRFstar
    III. Ethen x500 ma taki moduł i smigał jak rakieta. i780ma jakiś inny
    GPS, i niestety trzeba poczekać na złapanie "fixa" (start) potem jest w
    99% dobrze. raz pokazał ze jestem na sycylii(być moze wina softu bo od
    wgrania nowego jest OK). Wcześniej miałem sxg75, i o ile trekbuddy na
    nim działał wyśmienicie,(starodawny czytelny ekran) to telefon fixa
    łapał w 10 minut, a w czasie ruchu w 45. Natomiast taka motorola a925
    mogła fixa złapać albo nie, a traciła kontakt z satelitami bez przyczyny.

    etenx500- polecam gps, ale jako telefon - marnie sie spisywał. Mitac MIO
    A702 - świetny gps, ale procek ~200mhz - padaka... Reszta czyli polecana
    Omnia, mój i780, albo htc kaiser, działają poprawnie, ale nie doskonale.

    JEśli nie potrzebujesz automapy, to moze coś z S/E albo Nokii bedzie
    dobrym wyborem,(lepiej bedzie działał TB) jak automapa to tylko WM.

    ZEwnętrzne moduły są dokładniejsze. JEdnak telefon w kaburze na pasku
    już nie gubi zasiegu, wiec praktycznie każde miejsce dla modułu
    zewnętrzego bedzie stosowne. JEdni stawiaja na dokładność zewnętrznych
    gpsów( i pamietają zeby je nosic naładowane) a ja postawiłem na gorszy,
    wbudowany w telefon, ale zawsze go mam. Jadąc z kimś przez przypadek
    mogę znaleść objazd trase automapą, innym razem sprawdzić jak szybko
    jade rowerem, albo jaka jest odległość z domu do pracy. Myślałem nawet o
    zasilaniu telefonu z prądnicy rowerowej, ale ze w zestawie mam dwie
    firmowe baterie...Ech, nigdy nie będe jechał 10 godzin rowerem:)

    JAkies pojęcie już masz, spróbuj cos wybrać dla Siebie, i napisz co by
    Ci "leżało" wtedy napewno grupowicze doradzą. Za ciebie nikt nie
    wybierze. Ktoś polecił Omnie, a ja telefonu bez klawiszy nie trawie.

    Powodzenia
    ToMasz

  • 18. Data: 2009-05-31 19:35:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > w kategori nawigacja _
    > pokrycie kraju - automapa rządzi.

    Akurat automapa nie jest taka dobra jak ludzie piszą. Pomijam, że że drogę
    alfaltową, która jest ponad 10 lat widzi jako gruntowna, potrafi prowadzić przez
    miasto mimo, że po obrzeżu miasta jest bliżej, szybciej. Brakuje miejscowości
    (tutaj mapamap jest chyba najlepsza).

> [...]
    > włączony agps do startu. Poprostu z "A" załapie w 30 sekund, z
    > wyłączonym A bezie szukał satelit 1-3 minuty. reszta tak samo.

    Jeżeli często używa się nawigacji (częściej, niż co 2 dni) to fixa złapie bardzo
    szybko. Inaczej bez agps potrafi szukać nawet 10 minut (N95).

    > nie słyszałem zeby ktokolwiek narzekał na telefon z modułem SiRFstar
    > III.

    Bo to chyba najlepszy moduł. :]

    > JEśli nie potrzebujesz automapy, to moze coś z S/E albo Nokii bedzie
    > dobrym wyborem,(lepiej bedzie działał TB) jak automapa to tylko WM.

    WM:
    mapamap (nie można dodawać POI, ale baza fotoradarów jest b. dobra). Niestety na
    Era MDA III potrafi przycinać się (trzeba podkręcić z 200 na 240 MHz).
    automapa (wady podałem wyżej)

    symbian:
    tutaj właściwie jest garmin+mapa GPMapa (ładna z nich parka). Niestety przy
    dodaniu POI można ustawić tylko pikanie (nie można dodać własnego dźwięku). Jest
    co prawda tomtom, ale chyba dawno była aktualizowana. Zresztą tomtom ma problem
    z działaniem z wbudowanym GPS (trzeba dogrywać aplikacje).

    Żeby nie było: testowałem na nawigacji samochodowej: mapamap, miomap, tomtom,
    automapa, IGO.

> [...]
    > mogę znaleść objazd trase automapą, innym razem sprawdzić jak szybko
    > jade rowerem, albo jaka jest odległość z domu do pracy.

    Dokładnie. Zresztą wbudowany gps nie jest taki zły. Niestety ma jedną wadę -
    baterię w telefonie szybko zjada (wysysa w jeden dzień). Dodatkowy odbiornik
    jest dobry tylko i wyłącznie, gdy w telefonie nie ma. Przecież telefon łącząc
    się z odbiornikiem gps przez BT też je baterię.

  • 19. Data: 2009-05-31 20:28:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    > prowadzić przez miasto mimo, że po obrzeżu miasta jest bliżej, szybciej.
    > Brakuje miejscowości (tutaj mapamap jest chyba najlepsza).

    Co do samego programu - automapa jest daremna. Trzeba sie jej nauczyć,
    inaczej moze zmylić. natomias na pokrycie nie narzekałem.
    POI pobieram z miplo, i chwale sobie ze są np zamki i pałace.

> [...]
    > Dodatkowy odbiornik jest dobry tylko i wyłącznie, gdy w telefonie nie
    > ma. Przecież telefon łącząc się z odbiornikiem gps przez BT też je baterię.

    I tak jak pisałem trzeba pytać użytkowników z osobna jak zachowuja sie
    ich telefony. Moj i780 ma mały ekran, i "trzyma" długo ( w porównianiu z
    etenem x500+) ale zato jeśli wyłącze ekran wyłącza sie też gps....
    (ponownie łapie błyskawicznie, ale jednak śladu trasy z wyłączonym
    ekranem nie zapisze)

    ToMasz

  • 20. Data: 2009-05-31 20:36:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 20:18:33 +0200, osiek wrote:
    >chyba tak będzie :) może trochę OT. czy moduły zewnętrzne mają
    >wystarczającą czułość że można je schować do plecaka, kieszenie kurtki,
    >sakwy przy rowerze czy muszą widzieć niebo?

    Mozna. Dzialaja z kieszeni, ze schowka w aucie ..

    J.