  • 1. Data: 2009-05-30 18:55:28
    Temat: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Powoli dojrzewam do wymiany telefonu i mam taki sobie mały kapry by mieć
    GPS w telefonie ale nie po to by nawigować tylko po to by zorientować
    się gdzie jestem i ewentualnie co jest w okolicy, jak dojść. Nawigacja
    mówiona skręć w lewo w prawo i na drzewo całkowicie zbędna. Pożądane
    raczej mapy nie samochodowe. Chciałbym po prostu zastosować to w trakcie
    jakichś wycieczek rowerowych, łażenia po górach itp itd. Dobrze żeby
    było to off-line i możliwość aktualizacji przez komputer ;) Wygląda mi
    na to że rozwiązanie to albo Nokia Maps albo Google Maps. Pierwsze może
    być offline drugie nie. Chciałbym mieć możliwości orientowania się nie
    tylko w PL ale i poza granicami dlatego mniej chętnie onlinowe
    wynalazki. Jak z dokładnością tych map poza miastami i poza szlakami
    samochodowymi? A może jakiś wynalazek z nawigacją samochodową ma fajne
    pokrycie w terenie pozasamochodowym? I pochodna tego pytania: Na jaki
    telefon zwrócić uwagę? z racji zakupu na wolnym rynku ograniczeniem jest
    budżet i nie ukrywam że wolałbym coś nowego aczkolwiek nie musi ;) jakaś
    Nokia? Jak wygląda to z SE? Samsung?

  • 2. Data: 2009-05-30 19:05:48
    Temat: Re: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    osiek pisze:
> [...]
    > telefon zwrócić uwagę? z racji zakupu na wolnym rynku ograniczeniem jest
    > budżet i nie ukrywam że wolałbym coś nowego aczkolwiek nie musi ;) jakaś
    mnie kiedyś zależało zeby mieć w telefonie Ojcowski PArk Narodowy, a
    przynajmniej jego część i zrobiłem sobie mapkę (skanując i kalibrując
    papierową) do programu Trekbuddy(java). OD tego czasu minęło chyba z 5
    lat, a w dalszym ciągu nie znalazłem godnego, darmowego następcy.
    Wiadomo ze ozi explorer jest lepszy i garminy jakieś, ale w telefonie,
    biorąc pod uwagę łatwośc tworzenia map - Trekbudy jest "deBeściak"
    Jak masz zamiar naprawde korzystać z GPSu, a system/telefon jest Ci
    obojętny, to kup urządzenie które ma najlepszy odbiornik GPS
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-05-30 19:12:12
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    osiek pisze:

    > Chciałbym po prostu zastosować to w trakcie
    > jakichś wycieczek rowerowych, łażenia po górach itp itd.

    np na Symbianka
    http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=71&t=26699

    --
    pzdr, Piotr M

  • 4. Data: 2009-05-30 20:12:37
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 30 Maj, 20:55, osiek <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > telefon zwrócić uwagę? z racji zakupu na wolnym rynku ograniczeniem jest
    > budżet i nie ukrywam że wolałbym coś nowego aczkolwiek nie musi ;) jakaś

    np. : http://www.galileos.pl/index.php?grupa=53&g=1
    działa np. na SE C702

    Ircys

  • 5. Data: 2009-05-31 10:37:29
    Od: osiek <o...@g...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > Jak masz zamiar naprawde korzystać z GPSu, a system/telefon jest Ci
    > obojętny, to kup urządzenie które ma najlepszy odbiornik GPS

    wielkie dzięki za wskazówkę. Przyjrzę się temu wynalazkowi. na pierwszy
    rzut oka wygląda zachęcająco. Nawet powiem więcej bardziej niż
    zachęcająco. Nie wiem czy nie zdecydować się w takim przypadku na
    zewnętrznym GPS na BT. jeśli tak to czego unikać a na co zwrócić uwagę?

  • 6. Data: 2009-05-31 10:37:52
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Piotr M pisze:

    > np na Symbianka
    > http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=71&t=26699

    wielkie dzięki :) trochę do poczytania jest :)

  • 7. Data: 2009-05-31 10:40:36
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Ircys pisze:

    > np. : http://www.galileos.pl/index.php?grupa=53&g=1
    > działa np. na SE C702
    >
    > Ircys

    Dzięki piękne :) tak jak już mi podał trop Tomasz wychodzi na to że
    trekbuddy zaspokoi mnie. Cena i wybór map trochę nie bardzo ale nie jest
    żle jeśli chodzi o PL. No i możliwość robienia map własnoroęcznie choć
    ne wiem czy jest do tego soft na Mac-a. Trzeba będzie się przytulić do
    jakiejś Windy jakby coś ale to już OT

    Dzięki za wskazówkę

  • 8. Data: 2009-05-31 12:18:46
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    osiek pisze:

> [...]
    > żle jeśli chodzi o PL. No i możliwość robienia map własnoroęcznie choć
    > ne wiem czy jest do tego soft na Mac-a. Trzeba będzie się przytulić do

    Koledzy polecili Ci pare napewno dobrych progamów,ale jak na jednej
    stronie zobaczyłem buy now only 99$ to mnie śmiech ogarnął. Nie żebym
    był sknera, ale chyba lekkie przegięcie.
    Co do TB. darmowy, java, czasem java pod WM. Mapy mozna robić
    korzystając ze strony:
    http://gm2tb.awokenmind.de/
    zaznaczasz co chcesz, powiekszenie i sciagasz na dysk.
    Jednak samodzielne robienie map ma plusy. raz ze rozdzielczość kawałków
    dopasowujesz do ekranu/pamieći, dwa mozesz przeprowadzić wyraźną
    optymalizacje barw(czytelność w słońcu) trzy, możesz zrobić mape ze
    skanu, albo widok satelitarny... Trzeba pomęczyć. JA również nie mam
    windowsa, jakoś trzeba sobie radzić, laptopa wypożyczam jak musze...
    jak poszukasz to znajdziesz mapy do TB (za darmo) właściwie każdego
    zakamarka
    Co do GPS. Zewnętrzne są lesze, bo są stworzone tylko do tego celu.
    można je również umieścić w lepszym miejscu - gdzie lepiej będą widziały
    satelity. JEdnak trzeba pamietać zeby je miec, i mieć naładowane.
    Co do GPS w telefonach - pytaj, sprawdzaj. SiRFstar III rządzi!
    (nieaktualne, ale niejest to przesada)
    ToMasz

  • 9. Data: 2009-05-31 13:39:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 12:40:36 +0200, osiek wrote:
> [...]
    >żle jeśli chodzi o PL. No i możliwość robienia map własnoroęcznie choć
    >ne wiem czy jest do tego soft na Mac-a. Trzeba będzie się przytulić do

    Zobacz jeszcze Mobile Trail Explorer.

    Mapy uzywa OSM, ale przy odrobinie samozaparcia mozna sprobowac wlasne
    podstawic ..

    J.

  • 10. Data: 2009-05-31 15:16:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 12:37:29 +0200, osiek wrote:
> [...]
    >rzut oka wygląda zachęcająco. Nawet powiem więcej bardziej niż
    >zachęcająco. Nie wiem czy nie zdecydować się w takim przypadku na

    Kto wie czy nie - dwie baterie na dluzej starczaja.

    J.