  • 11. Data: 2012-06-03 18:42:08
    Temat: Re: GUID + USB + HID + MOUSE
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie mógłby mi Ktoś tu napisać tego w punktach,
    1. dołączam do USB myszkę
    i co dalej? tylko konretami... wiem, że sporo wymagam ;o)

  • 12. Data: 2012-06-03 19:00:36
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:

    > coś podobnego pisze w książce, nie wiem czy celowo, ale odnoszę
    > wrażenie, że za bardzo scaliłeś wątek i brakuje kilku słów pomiędzy
    > wyjaśniający moje pytanie - do czego służy GUID?

    Polskojęzyczna Wikipedia rzeczywiście ten termin wyjaśnia dość skąpo i
    mętnie ale już anglojęzyczna dość wyczerpująco. Poszukaj, przeczytaj i
    będziesz wiedział.
    yamma

  • 13. Data: 2012-06-03 19:11:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    alter amonu <f...@g...pl> wrote:

    > no niewazne, to byly moje wypowiedzi antydresiarskie (c calego
    > cyklu wypowiedzi antydresiarskich), pozatym bez związku,

    Jak zwykle bez związku z czymkolwiek...

    --
    Gof

  • 14. Data: 2012-06-03 23:54:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > wrażenie, że za bardzo scaliłeś wątek i brakuje kilku słów pomiędzy
    > wyjaśniający moje pytanie - do czego służy GUID?

    Niczego nie brakuje. Napisz, czego nie rozumiesz. Jak napisałem, GUID
    identyfikuje interfejs udostępniany przez sterownik. GUID, to jak możesz
    przeczytać w Google, globalnie unikalny identyfikator. Tutaj identyfikuje
    interfejs, który jest w pewnym sensie identyfikuje funkcje urządzenia. Jeśli
    aplikacja widzi urządzenie z danym interfejsem, to wie, że może z tym
    urządzeniem komunikować się w określony sposób. Innymi słowy wie, że to jest
    jej urządzenie, że może je obsłużyć. Wołamy SetupDiGetClassDevs żeby
    sprawdzić, czy zostały podłączone jakieś urządzenia, które potrafimy
    obsługiwać.
    Ty trochę zamieszałeś, bo w temacie dałeś HID, a wtedy GUID nam nie jest
    specjalnie potrzebny, bo danym urządzeniem zajmuje się już system
    operacyjny. GUID interesuje nas wtedy, jak projektujemy swoje urządzenie i
    piszemy dla niego aplikację. Wtedy ta aplikacja szuka urządzeń z tym GUIDem
    bo wie, że to są jej urządzenia.

    > czyli podczas enumeracji urządzeniw wysyła VID i PID, na tej podstawie
    > system instaluje sterownik, któremu nadaje jakiś numerek GUID?

    Ogólnie tak.

    > to to magia.

    Bo nie napisałeś o co Ci konkretnie chodzi. Ja podałem przykład dla
    sterownika WDF. Bo generalnie to o endpointach mówimy na poziomie
    sterownika, aplikacja użytkownika już sobie takimi niskopoziomowymi rzeczami
    nie zawraca głowy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-06-03 23:59:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > o to jest kluczowe, że niby jeden GUID może być przypisany do różnych
    > urządzeń?

    Właśnie do takich samych. Dzięki temu wiemy, że to są takie same urządzenia
    i możemy je obsługiwać w taki sam sposób. Można powiedzieć, że GUID
    identyfikuje urządzenie, że VID i PID są tłumaczone na GUID. Tylko, że GUID
    jest właściwością sterownika a nie urządzenia. Dwa urządzenia mogą mieć inny
    VID i PID ale taki sam GUID. Nie jestem do końca pewien, ale można by zrobić
    sterownik udający jakieś urządzenie w ten sposób, że rejestrowałby interfejs
    o jakimś GUIDzie, w ten sposób Windows widziałby urządzenie, którego
    fizycznie nie ma. Chyba w ten sposób tworzy się np. wirtualne karty
    sieciowe. Ale mogę się mylić, tak zgaduję tylko.
    W każdym razie pisałem o enumeracji SetupDiEnumDeviceInterfaces bo to służy
    do sprawdzenia ile urządzeń danego typu jest podłaczonych do komputera.
    Dzięki temu aplikacja może wykryć podłączenie i rozpocząć komunikację z
    urządzeniem bo wie, że to jest urządzenie, które ona zna (implementuje jakiś
    określony protokół komunikacji).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2012-06-04 00:07:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > ogólnie to ja nie wiem, czy to kwestia dyrektyw Unii czy może system
    > szkolnictwa jest taki jaki jest - dlaczego zadając konkretne pytanie z
    > prośbą o rozjaśnienie dostaje się jeszcze bardziej zagmatwane odpowiedzi?

    Bo nie rozumiesz pytań, które zadajesz. Są zbyt ogólne, pomijają nieistotne
    rzeczy i łączą rzeczy, które nie są ze sobą związane. Problem jest w tym, że
    czytasz złą książkę. To nie jest książka wprowadzająca do USB, tylko
    przetłumaczony kawałek MSDN. Ta książka nie jest zła, ale nie nadaje się na
    początek. Z resztą prawdę mówiąc, nie znam dobrego opracowania. Na pewno
    bardzo dobrze jest USB in a nutshell, ale ono bardzo dobrze wprowadza do USB
    jako takiego ale już nie do sterowników. Do tego bardzo dobrym materiałem
    jest
    http://www.codeproject.com/Articles/13620/Developing
    -a-WDF-USB-Kernel-Mode-Driver-for-the-OS
    ale z kolei trzeba coś już wiedzieć o USB. Za książkę Daniluka możesz się
    brać jak już przeczytasz powyższy link.

    Z drugiej strony reakcja jest jaka jest, bo Twoje posty ocierają się o
    spamowanie/trollowanie. Zadajesz pytania, na które nie bardzo jest jak
    odpowiedzieć, bo nie odrobiłeś pracy domowej i pytasz chaotycznie. Niemniej
    USB proste nie jest, szczególnie jak ktoś bierze książkę Daniluka na
    pierwszy ogień, co Cię trochę usprawiedliwia :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2012-06-04 00:26:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > nie mógłby mi Ktoś tu napisać tego w punktach,
    > 1. dołączam do USB myszkę
    > i co dalej? tylko konretami... wiem, że sporo wymagam ;o)

    Myszka jest enumerowana. Windows widzi interfejs (w sensie interfejsu USB,
    nie interfejsu dostarczanego przez sterownik) o klasie HID (0x03) oraz
    protokole myszy (x02). Tutaj kłania się rozdział E.7. w dokumencie
    http://www.usb.org/developers/devclass_docs/HID1_11.
    pdf Dzięki temu Windows
    wie, że to mysz HID i ładuje dla niej sterownik. Z tego sterownika dostaje
    informacje o położeniu myszy. Komunikacja odbywa się za pomocą tzw. raportów
    HID. W raporcie myszy masz informacje o zmianie położenia w kierunku X i Y
    oraz o stanie przycisków.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2012-06-04 08:33:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Z drugiej strony reakcja jest jaka jest, bo Twoje posty ocierają się o
    > spamowanie/trollowanie.

    Bo to rasowy troll. Zobacz jego działalność na pl.misc.elektronika...

    --
    Gof

  • 19. Data: 2012-06-04 17:32:06
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki wszystkim, dziś nie mam już głowy do myślenia na ten temat, odezwę
    się jak przetrawię powyższe informacje.

  • 20. Data: 2012-06-04 17:38:10
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dodam tylko, że chciałbym coś odpalić na darmowym Borland C++ 5.5... ale
    zupełnie nie wiem jak to zrobić, rozumiem, że muszę zassać WDK, trochę
    wkurzające jest to, że WDK trzeba instalować, nie wiadomo ile zajmuje a jak
    ktoś ma zapchany dysk to jest problem... jeden gość ze zleceń napisał mi
    pewien kod z libusb, ale się później obraził i nie dokończył... chciałem to
    wrzucić na moją stronkę, ale skoro się obraził to nie mogę tego zrobić... ot
    take fakty.