eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGdzie naprawa graficznego monochromatycznego LCD od miernika › Re: Gdzie naprawa graficznego monochromatycznego LCD od miernika
    Date: Thu, 22 Jul 2010 11:22:42 +0200
    From: Andgro <b...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie naprawa graficznego monochromatycznego LCD od miernika

    Mariusz K. pisze:

    > Możesz podać oznaczenia z PCB tego wyświetlacza ( najlepiej jakaś fota ) ew.
    > markę i model urzadzenia ?
    > Mam miernik Fluka w którym padł w podobny sposób wyświetlacz i po dłuższych
    > poszukiwanich udało mi się znaleść nowe LCD .

    Jest to oscyloskop Fluke 196 (cz-b ekran) a LCD to C601003
    paździerzowatego wytwórcy Tecdis. Wymiary zewnętrzne to 152,5 x 104 mm.
    Pod spodem 6 driverów HD66206.

    Sprzęt, szacownej firmy, za górę pieniędzy a w środku LCD włoskiej
    produkcji! To jest, z tego co mi wiadomo, wspólny problem w tych
    oscyloskopach.
    Mam go od lat. Jakieś 2 lata temu zaczęły się stopniowo pojawiać poziome
    linie, czyli zaczęła puszczać taśma. Bez powodu - ani udarów
    mechanicznych, ani wilgoci, ani temperatur innych niż pokojowe. Tak po
    prostu!
    Jestem dość zdeterminowany żeby go naprawić, bo mimo ze nie jest to
    żadne cudo, ma jedną cenną właściwość - wejścia są galwanicznie
    izolowane i można nim mierzyć punkty na różnych potencjałach. Typowy
    oscyloskop jak wiadomo, ma wejścia umasione wspólnie i do tego
    uziemione, co uniemożliwia niektóre rodzaje pomiarów, bo powstaje pętla
    masy.
    Dlatego nie mogę go zastąpić jakimś TDS-em albo Rigolem, co w innym
    przypadku bez namysłu bym zrobił.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki