  • 1. Data: 2010-07-22 00:07:09
    Temat: Gdzie naprawa graficznego monochromatycznego LCD od miernika
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Witajcie
    Jest urządzenie pomiarowe z graficznym ekranikiem LCD o klasycznej
    konstrukcji (połączenie płytka-szkło na gumki + taśma) i wymiarach około
    150 x 100 mm. Wyświetlacz jest uszkodzony - utrata niektórych kontaktów
    między płytką i szkłem - linie poziome. Po mojej bezsensownej próbie
    przywrócenia kontaktów przybyło dodatkowo mnóstwo linii pionowych -
    gumki utraciły kontakt ze szkłem, co akurat nie stanowi większego
    problemu. Najgorsze są te linie poziome, gdyż odpowiedzialna jest za nie
    taśma przyklejana z jednej strony do szkła a z drugiej do płytki ze
    sterownikami. Problem w tym, że do tego LCD nie ma nowego zmiennika, bo
    to jakiś moduł o specjalnych gabarytach na zamówienie. Ogólnie nie ma
    możliwości zakupu nowego wyświetlacza.

    Pytanie brzmi: dokąd udać się w celu zlecenia naprawy tego wyświetlacza.
    Wiem, że takie rzeczy sie robi (choć nie powinno :) ), że są magicy
    którzy specjalizują sie w naprawianiu kontaktów LCD-płytka.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 2. Data: 2010-07-22 07:29:44
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pe-el>

    Użytkownik "Andgro" <b...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem, że takie rzeczy sie robi (choć nie powinno :) ), że są magicy którzy
    > specjalizują sie w naprawianiu kontaktów LCD-płytka.

    Możesz podać oznaczenia z PCB tego wyświetlacza ( najlepiej jakaś fota ) ew.
    markę i model urzadzenia ?
    Mam miernik Fluka w którym padł w podobny sposób wyświetlacz i po dłuższych
    poszukiwanich udało mi się znaleść nowe LCD .

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 3. Data: 2010-07-22 08:50:17
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

> [...]
    > Wiem, że takie rzeczy sie robi (choć nie powinno :) ), że są magicy którzy
    > specjalizują sie w naprawianiu kontaktów LCD-płytka.

    Kiedys to widzialem, sprobuj sie skontaktowac z czlowiekiem.

    pozdro

  • 4. Data: 2010-07-22 09:22:42
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mariusz K. pisze:

> [...]
    > Mam miernik Fluka w którym padł w podobny sposób wyświetlacz i po dłuższych
    > poszukiwanich udało mi się znaleść nowe LCD .

    Jest to oscyloskop Fluke 196 (cz-b ekran) a LCD to C601003
    paździerzowatego wytwórcy Tecdis. Wymiary zewnętrzne to 152,5 x 104 mm.
    Pod spodem 6 driverów HD66206.

    Sprzęt, szacownej firmy, za górę pieniędzy a w środku LCD włoskiej
    produkcji! To jest, z tego co mi wiadomo, wspólny problem w tych
    oscyloskopach.
    Mam go od lat. Jakieś 2 lata temu zaczęły się stopniowo pojawiać poziome
    linie, czyli zaczęła puszczać taśma. Bez powodu - ani udarów
    mechanicznych, ani wilgoci, ani temperatur innych niż pokojowe. Tak po
    prostu!
    Jestem dość zdeterminowany żeby go naprawić, bo mimo ze nie jest to
    żadne cudo, ma jedną cenną właściwość - wejścia są galwanicznie
    izolowane i można nim mierzyć punkty na różnych potencjałach. Typowy
    oscyloskop jak wiadomo, ma wejścia umasione wspólnie i do tego
    uziemione, co uniemożliwia niektóre rodzaje pomiarów, bo powstaje pętla
    masy.
    Dlatego nie mogę go zastąpić jakimś TDS-em albo Rigolem, co w innym
    przypadku bez namysłu bym zrobił.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 5. Data: 2010-07-22 09:59:25
    Od: "m" <...@n...pq>

    >wejścia są galwanicznie izolowane

    > Dlatego nie mogę go zastąpić jakimś TDS-em albo Rigolem, co w innym
    > przypadku bez namysłu bym zrobił.

    Rzuć okiem:
    http://www.tek.com/Measurement/scopes/tps2000/demo/3
    MW_17762_1.PDF
    http://www.tespol.com.pl/index.php/produkty/tektroni
    x/oscyloskopy/tps2000

  • 6. Data: 2010-07-22 10:16:34
    Od: Andgro <b...@a...com>

    m pisze:

    > Rzuć okiem:
    > http://www.tek.com/Measurement/scopes/tps2000/demo/3
    MW_17762_1.PDF
    > http://www.tespol.com.pl/index.php/produkty/tektroni
    x/oscyloskopy/tps2000

    Tak, ale 10kzł za najprostszy model to jednak cena której nie
    potrafiłbym ekonomicznie uzasadnić.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 7. Data: 2010-07-22 10:37:53
    Od: Andgro <b...@a...com>

    > Kiedys to widzialem, sprobuj sie skontaktowac z czlowiekiem.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic918161.html

    Dziękuję, udziela sie tam nadal, może mi odpowie.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 8. Data: 2010-07-22 10:49:09
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pe-el>

> [...]
    >
    > Jest to oscyloskop Fluke 196 (cz-b ekran) a LCD to C601003
    > paździerzowatego wytwórcy Tecdis. Wymiary zewnętrzne to 152,5 x 104 mm.

    Ja mam Fluke graphical multimeter 867B i mam inny wyswietlacz , ale z tego
    co widze to we wszystkich starszych Flukach padają LCD graficzne.
    Znalazłem gościa na Ebayu który naprawia te LCD ebay.com , numer aukcji
    230424487426.
    To chyba jedyne wyjście bo faktycznie kupno nowego LCD będzie graniczyło z
    cudem.

  • 9. Data: 2010-07-22 11:22:34
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mariusz K. pisze:

> [...]
    > 230424487426.
    > To chyba jedyne wyjście bo faktycznie kupno nowego LCD będzie graniczyło z

    Już wcześniej go znalazłem i zadałem, mu pytanie, ale chwilowo jeszcze
    nie mam odpowiedzi.
    Jak dla mnie, to jakość wyświetlaczy Fluke serii 190 (padają jak muchy)
    oraz podejście producenta do problemu to po prostu kpina z klientów
    szanującej się podobno firmy. Fluke proponuje wymianę LCD z wadą
    MATERIAŁOWĄ za cenę ponad 700 EUR, co zajmuje nie więcej niż 5 minut
    wprawnemu serwisantowi a niewprawnemu 10 minut.
    No ale cóż, taki jest świat. Sprzedać towar, i w nogi.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 10. Data: 2010-07-22 12:48:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > i wymiarach około 150 x 100 mm. Wyświetlacz jest uszkodzony -
    > utrata niektórych kontaktów między płytką i szkłem - linie

    Zadzwon do technologa, moze cos poradzi http://www.dolam.pl/

    Swoja droga ciekawe - komuna upadla, a firma jakos sie kreci.
    Maja zbyt na wyswietlacze swojej produkcji, czy chinczykami
    handluja ?

    J.