    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie prototypy (PCB)?
    Date: Fri, 08 Aug 2014 23:39:56 +0200

    Sun, 27 Jul 2014 16:00:13 +0000 (UTC) g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) napisał:

    >Potrzebuję jednej sztuki pcb, nie będę zamawiał więcej. Gdzie teraz opłaca
    >się to zrobić? Płytka dwustronna, drobne ścieżki, dużo przelotek, chcę też
    >metalizację i soldermaskę. Projekt w starym dobrym autotraxie. Nie zależy
    >mi na czasie, ale na cenie już bardziej.
    >Ktoś coś?

    Faldruk w Falenicy. Tanio będzie jeżeli sam przygotujesz klisze i
    wyświetlisz w naświetlarni poligraficznej.
    http://dybkowski.net/download/faldruk/faldruk_pcb.pd

    Tylko zrób to dobrze, bo jeszcze się wku... i przestaną robić z klisz
    klienta (tak jak Elpin), a szkoda by było, bo to jedyna możliwość żeby
    mieć płytki w rozsądnej cenie.

    Bez przygotowania produkcji (czyli gdy dostaczasz im swoje klisze),
    kosztuje to ok. 30zł+VAT za dm^2, minimalka to 1,5dm^2. Im większe
    zamówienie tego samego projektu tym niższa cena za dm^2.

    Idę teraz spać i nie chce mi się już klepać w klawisze, ale jakby co
    to mogę coś doradzić, zweryfikować PDFy przed wysłaniem do
    naświetlarni itp. Pisz na maila jakby co. Robiłem u nich płytki w ten
    sposób klika razy, zawsze z dobrym wynikiem.
    Przede wszystkim musisz zawsze zwracać uwagę z której strony kliszy
    jest emulsja, bo inaczej przy kopiowaniu stykowym zrobią się
    podświetlenia. Faldruk robi soldermaskę metodą foto (nie sitem), a
    więc klisze dla soldermaski muszą być lewoczytelne od strony emulsji
    (tak samo jak dla ścieżek). Jedyna rzecz robiona sitem to opisy i
    kliszę dla sita należy zrobić prawoczytelną (bo przy kopiowaniu jest
    przykładana od spodu sita). Jeżeli nie zamawiasz w naświetlarni
    odwracania to strona emulsji jest na wierzchu tak jak patrzysz na PDFa
    w Acrobacie.
    Co do wierceń to należy koniecznie posprawdzać i ujednolicić średnice
    otworów, żeby nie wyszło 25 narzędzi tylko dlatego że jeden footprint
    ma otwory 30mils a inny 32mils. Typowo przy prostych projektach
    wychodzi nie więcej niż 5-6 narzędzi

    Jakby coś to pisz.