eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGenerator prostokąta z regulowanym wypełnieniem › Re: Generator prostokąta z regulowanym wy=?=?UTF-8?B?SVNPLTg4NTktMj9RP3BlPUIzbmllbmllbT89?=
    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generator prostokąta z regulowanym
    wy=?=?UTF-8?B?SVNPLTg4NTktMj9RP3BlPUIzbmllbmllbT89?=
    Date: Mon, 22 Sep 2014 23:52:26 +0200

    W dniu 2014-09-22 22:27, Marek pisze:
    > Dnia 2014-09-21 Mario dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

    > A może właśnie zaprzęganie procka do tak prostego zadania jest
    > przekombinowaniem?
    > Zresztą teraz jest moda, żeby do byle pierdółki zaprzęgać od razu
    > procka, zamiast
    > zastosować prawie gotowy scalak.

    Nie masz chyba gotowego scalaka. Musiałbyś zrobić detekcję z poziomu
    wypełnienia na wartość średnią . Można zrobić na kondensatorze i opampie
    albo zrobi c na jakimś aktywnym filtrze dolnoprzepustowym. Potem
    uzyskanym napięciem sterować scalony układ PWM. Dość nieeleganckie
    rozwiązanie, trochę roboty z ustalaniem parametrów pracy.

    > No, ale załóżmy, że zastosuję procka. W takim razie co jego program
    > miałby robić
    > z prostokątem 200 Hz-owym? Liczyć jego współczynnik wypełnienia, a potem
    > generować
    > prostokąt o większej częstotliwości z tym samym wypełnieniem? Jak mógłby
    > wyglądać
    > algorytm pomiaru tego współczynnika i generowania przebiegu wyjściowego?

    Jeden licznik uruchamiasz zboczem a drugi stanem. Dzielisz liczby przez
    siebie i masz poziom wypełnienia.
    PWM masz często sprzętowy. Przykładów wykorzystania jest mnóstwo w sieci.

    --
    pozdrawiam
    MD