    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gigatron
    Date: Fri, 1 Mar 2019 21:48:18 +0100

    Użytkownik "cezar" <c...@t...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:q5919i$snr$1$cezar91@news.chmurka.net...

    > Procesor ma 16 instrukcji ale jest do tegko kompilator.
    >
    > Memory load/store: ld st
    > Logical operations: anda ora xora
    > Arithmetic operations: adda suba
    > Unconditional jumps: jmp bra
    > Conditional jumps: bgt beq bge blt bne ble
    > No operation: nop
    >
    > Programowo tworzony jest vCPU, który ma 34 instrukcje,

    Jakoś tak skojarzyło mi się z amigowym Copper, czy jak mu q.wa na imię,
    gdzie specjalizowany procek ma kilka instrukcji, ale qrefsko szybkich.
    Zadać przekopiowanie kilku obszzarów, poszło, zrobione, już.

    > Video generowane jest synchronicznie razem z zegarem (coś jak w ZX81)
    > Kod wyknowynany jest co czwartą linię obrazu

    Tę wadę ZX81 aż mnie kusi wykorzystać, zrobic po swojemu, aby nie ukrywam,
    coś sobie udowodnić. Skoro kiedyś pieprzyli, że tylko jedna partycja
    primary, to ja zrobiłem 4 i nadal chodziło, więc kto qżva pieprzy? Działa?
    Działa, więc o co q..va chodzi? Kupię ZX80/81 i po swojemu to zrobię.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.