eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Glazura na tarczach hamulcowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 89

  • 21. Data: 2017-07-14 11:12:21
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-14 o 04:09, Pszemol pisze:
    > "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
    > news:ok8j8q$n5h$1@usenet.news.interia.pl...
    >>
    >> W dniu 13.07.2017 o 20:33, Pszemol pisze:
    >>> A robi się ceramiczne tarcze hamulcowe do aut? O klockach ceramicznych
    >>> słyszałem, ale tarcze?? Może gdzieś do wyścigów tylko, nie na ulice....
    >>
    >> Robi się, ceramiczne, ceramiczno-węglowe, na ulice też. No i nie do
    >> każdego samochodu.
    >> Cena jest zaporowa.
    >
    > Ciekawe... a jaką takie tarcze mają wobectego zaletę?
    > Mniejsza waga dynamiczna?
    > Ale to chyba nie w autach na ulice...

    Odporność na temperaturę, brak krzywienia się przy przegrzaniu, nie
    pękają przy gwałtownym schłodzeniu (kałuża).


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 22. Data: 2017-07-14 11:43:23
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-13 o 16:52, Pszemol pisze:

    > Czy jest jakiś domowy sposób na usunięcie tej warstwy glazury z tarcz
    > hamulcowych? Szczotka druciana na wiertarce? Papier ścierny? Coś podobnego?

    Opierdol to młotkiem i doszlifuj grubym papierem. Nie pizgaj za mocno.
    Będzie odpadać w małych kawałkach.

    Nie oddawaj nigdzie tarcz do przetoczenia/szlifowania bo się spierdolą i
    będziesz miał czkawkę podczas hamowania. Lepiej wymienić niż przetaczać.

    --
    LordBluzg(R)


  • 23. Data: 2017-07-14 13:17:05
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:



    > Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo twardy.

    Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...


    --
    Rgds
    STQ


  • 24. Data: 2017-07-14 14:16:43
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oka97h$v15$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:
    >> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
    >> twardy.

    >Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...

    Ale tarcze sa z zeliwa ?
    Mnie to wyglada na stal, i to wcale nie taka twarda.

    Z zeliwa byly klocki hamulcowe w pociagach.

    J.


  • 25. Data: 2017-07-14 14:38:10
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:oka97h$v15$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:
    >>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
    >>> twardy.
    >
    >> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
    >
    > Ale tarcze sa z zeliwa ?

    Tak

    http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow

    --
    Rgds
    STQ


  • 26. Data: 2017-07-14 15:08:46
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:okadvi$oic$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
    >>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
    >>> twardy.
    >>> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
    >
    >> Ale tarcze sa z zeliwa ?

    >Tak
    >http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow

    Tarczy wsrod produktow nie wymieniaja.

    Za to pokazuja waly korbowe ... zeliwo nie jest zbyt kruche ?

    J.


  • 27. Data: 2017-07-14 16:59:50
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 14.07.2017 o 15:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:okadvi$oic$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
    >>>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
    >>>> twardy.
    >>>> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
    >>
    >>> Ale tarcze sa z zeliwa ?
    >
    >> Tak
    >> http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow
    >
    > Tarczy wsrod produktow nie wymieniaja.
    >
    > Za to pokazuja waly korbowe ... zeliwo nie jest zbyt kruche ?

    W powyższym linku:

    "Teksid Iron Poland develops, industrializes and manufactures numerous
    families of products in various types of cast iron for the automotive
    industry.

    Main products:

    Safety parts: steering knuckles, suspension arms, braking disc and
    drums, brake callipers
    Other automotive parts: crankshafts, camshafts, differential cases,
    brackets.

    Main customers: FCA, BMW, Mercedes, Toyota, Suzuki, Ford, Brembo,
    Renault, Dacia"

    Poza tym bywam u nich czasem, widziałem co produkują i z czego.

    --
    Rgds
    STQ





  • 28. Data: 2017-07-14 17:01:33
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba nie skoro z zeliwnymi walami jezdzi po Ziemi z miliard samochodow. Do tego
    dzwigi, traktory, lokomotywy, statki itd. Bardziej od zeliwa sa tylko kruche mozgi
    walow zawsze podwazajacych wszystko bo im sie cos wydaje.


  • 29. Data: 2017-07-15 14:40:24
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:oka1tp$rgh$1@usenet.news.interia.pl...
    > W dniu 2017-07-14 o 04:09, Pszemol pisze:
    >> "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
    >> news:ok8j8q$n5h$1@usenet.news.interia.pl...
    >>>
    >>> W dniu 13.07.2017 o 20:33, Pszemol pisze:
    >>>> A robi się ceramiczne tarcze hamulcowe do aut? O klockach ceramicznych
    >>>> słyszałem, ale tarcze?? Może gdzieś do wyścigów tylko, nie na ulice....
    >>>
    >>> Robi się, ceramiczne, ceramiczno-węglowe, na ulice też. No i nie do
    >>> każdego samochodu.
    >>> Cena jest zaporowa.
    >>
    >> Ciekawe... a jaką takie tarcze mają wobectego zaletę?
    >> Mniejsza waga dynamiczna?
    >> Ale to chyba nie w autach na ulice...
    >
    > Odporność na temperaturę, brak krzywienia się przy przegrzaniu,
    > nie pękają przy gwałtownym schłodzeniu (kałuża).

    No pięknie... to może sobie takie kupię do mojego 2004 Paska? ;-)


  • 30. Data: 2017-07-15 15:18:38
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:59688564$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ok98qs$keb$...@d...me...
    >>No i niestety nie przekonamy się czy te kółka usuwają glazurę, bo
    >>właśnie otworzyłem drugie koło i już nagle nie mam problemu
    >> z glazurą :-))
    >
    > Internet sugeruje, ze papier scierny powinien wystarczyc, moze przetrzyj
    > polowe, zanim tarcze przyjda :-)

    Spróbuję przejechać papierem, w sumie masz rację... to cenne
    doświadczenie na wypadek gdybym coś takiego miał w Tesli ;-)

    A tarcze już "przyszły" :-) Przyjechały ze mną wczoraj w drodze
    z pracy do domu - kupione w sklepie z częściami koło mnie.
    Razem z klockami wyposażonymi w "czujnik" zużycia (w postaci
    kwałka drutu), wraz z gumowymi gniazdami dla pinów-prowadnic
    zacisku, nowymi pinami i gumowym pierścieniem tłoczka zacisku
    no i osłoną gumową tłoczka, plus dużą butelką Prestone DOT-4
    i dwiema puszkami mocnego rozpuszczalnika w spray'u na dokładkę:

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
    drum-rotor-hub-2924/brake-systems-16456/brake-drums-
    rotors-16509/brake-rotor-11306/brake-rotor/980231rgs
    /2545785/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
    brake-pads-4469/brake-systems-16456/brake-pads-shoes
    -16515/brake-pads-12845/brake-pad/sm840/4549082/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
    hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin-bo
    ot-kit/16113/2558176/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
    hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin/h5
    025/2559387/

    Tu mnie trochę martwi ten czerwony "Threadstopper" na gwintach...

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-hydrau
    lics-16513/brake-caliper-repair-kit-11264/repair-kit
    /15220/2557890/

    https://www.oreillyauto.com/detail/prestone-4666/che
    micals---fluids-16461/brakes-16516/brake-fluid-17733
    /brake-fluid/as801y/4666578/

    https://www.oreillyauto.com/detail/crc-industries-br
    akleen-3330/chemicals---fluids-16461/brakes-16516/br
    ake-cleaner-17734/brake-parts-cleaner/05089/4176070/

    Razem, za sam przód, mam $184.50 brutto w plecy...

    Z tylnymi jakie będę robił w przyszły weekend pewnie wyjdzie
    1/2 ceny zakupu Passata!! ;-)

    > Internet twierdzi, ze to jest z klockow, przegrzanych klockow ... czyli
    > musialo byc na dlugo przed zardzewieniem.
    > No chyba, ze tak ambitnie ostatnio czysciles klockami :-)

    Biorąc pod uwagę, że jeden klocek w lewym kole jest zdarty aż do
    nitów (ten przy tłoczku w zacisku) a klocek po przeciwnej stronie
    tarczy jest w połowie niezużyty to faktycznie już dawno temu się
    to musiało skaszanić koledze i po prostu nie zadbał...

    Piny, prowadnice mogły stracić smar lub zatarł się sam tłoczek
    w cylindrze ale dało się go wepchnąć do cylindra, więc nie jest
    tak źle - chyba się za to dziś zabiorę, powinno tu wystarczyć
    przetrzeć cylinder i tłoczek wełną stalową i będzie znów jak nowe! ;-)

    >>Znalazłem całkowicie zdarty klocek wewnętrzny (od strony tłoczka)
    >>który zaorał pięknie tą wentylowaną tarczę od wewnętrznej strony
    >
    > To go przeloz na zewnatrz i pozwol zdrapac glazure :-)

    Nie da się, nie są symetryczne.

    > Nawiasem mowiac - to sugeruje, ze prowadnice od dawna
    > nie pracuja, i moze z tego wynikac slabe hamowanie.

    Tak samo pomyślałem.

    > (ale tylko na jedno kolo jak rozumiem ... chyba, ze wszedzie nie pracuja
    > :-))

    Tyłów nie otwierałem jeszcze, więc nie wiem co tam się dzieje,
    ale sądząc po rdzawym pyle na felgach tam też klocki orają po
    tarczach i też będą i klocki i tarcze do wymiany...

    Czyli miałbyś 3 hamulce zdarte do nitów i jeden prawy z przodu
    niezapylony rdzą, klocki jeszcze dobre ale obie strony tarczy
    i klocków mocno pokryte glazurą.

    >>tak, że ta tafla wewnętrzna jest mniej więcej połowę grubości tafli
    >>zewnętrznej :-) Zmartwienie zniknęło: wymieniam tarcze na 100%.
    >
    > Eee, nie warto.
    > Pol dobre !
    >
    > A ile chcesz jeszcze nim pojezdzic ? :-)

    Nie myślę w takich kategoriach aby naprawiać "na 2 miesiące"
    albo "na 2 lata". Jak już poświęcam całe sobotnie przedpołudnie
    to ma być naprawione tak jak tylko umiem to zrobić najlepiej.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: