    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głośniki do TV
    Date: Thu, 15 Feb 2024 12:21:49 +0100

    Trybun <M...@j...cb> napisał(a):
    > Są opisane jako audio.

    Czyli wyjście liniowe z małym sygnałem, przeznaczone do podłączenia
    wzmacniacza lub innego urządzenia przetwarzającego dalej sygnał dźwiękowy
    (zapisującego, transmitującego itd). Telewizory mają własne głośniki, więc
    zwykle nie mają wyjść głośnikowych.

    > Próbowałem także podłączenia pod gniazdo "jack" czy tak jako, do którego
    > można podłączyć słuchawki, jednak i tu bez
    > efektu.

    Tutaj powinno być coś cicho słychać, ale i tak to wyjście nie jest
    przeznaczone do wysterowywania kolumn.

    > Wieża zwyczajnie zgłupiała, po włączeniu wywala błąd i na
    > wyświetlaczu istna choinka, tak że nie da się wejść w opcje i np wybrać
    > aux, na dodatek co chwila się resetuje, czyli włącza i wyłącza.

    Jeśli chcesz grzebać, możesz zrobić obejście selektora wejść w wieży i spiąć
    wejście wzmacniacza bezpośrednio z gniazdem aux. A jak nie chcesz, to
    wykorzystaj jakiś inny wzmacniacz. W każdym razie między telewizorem a
    kolumnami musisz mieć coś wzmacniającego dźwięk.

    Chyba że chciałbyś ingerować w telewizor i odłączyć jego głośniki a w ich
    miejsce zrobić wyprowadzenie na kolumny. Wtedy wykorzystany zostanie
    wzmacniacz z telewizora. OK, niby można, ale tak właściwie to co chcesz
    osiągnąć? Jeśli chcesz mieć lepszy dźwięk, to najpierw trzeba upewnić się,
    że te kolumny z wieży są naprawdę dobre. Niestety nie podałeś ani modelu
    telewizora ani wieży. Do dobrych kolumn wypadałoby mieć też dobry
    wzmacniacz. Rozumiem, że szkoda żeby te kolumny się marnowały, ale też nie
    każda przeróbka ma sens.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/