  • 1. Data: 2024-02-15 11:31:39
    Temat: Głośniki do TV
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Czy da się przeprowadzić operację podłączenie głośników od wieży do
    telewizora przy pomocy wyjścia cinch? Wieża oddała ostatni dech a wiec
    tak się zastanawiam czy nie dałoby się wykorzystać jej głośników. Na
    razie próbowałem podłączyć "na krótko", czyli łącząc kabelki od głośnika
    do wtyczki cinch z tv,  jednak bez efektu. Jeżeli to w ogóle możliwe to
    jak to zrobić? Może potrzebne jest jakieś dodatkowe zasilanie?

  • 2. Data: 2024-02-15 11:42:28
    Temat: Re: Głośniki do TV
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Trybun <M...@j...cb> napisał(a):
> [...]
    > wtyczki cinch z tv, jednak bez efektu. Jeżeli to w ogóle możliwe to jak to
    > zrobić? Może potrzebne jest jakieś dodatkowe zasilanie?

    A czy te złącza cinch są opisane jako głośnikowe? Myślę, że wątpię. To
    pewnie zwykłe wyjście liniowe, więc musisz jeszcze mieć wzmacniacz. Co padło
    w tej wieży? Może wzmacniacz jest dobry i możesz skorzystać z wejścia
    liniowego wieży, łącząc ją z wyjściem liniowym TV?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2024-02-15 11:53:19
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > padło w tej wieży? Może wzmacniacz jest dobry i możesz skorzystać z
    > wejścia liniowego wieży, łącząc ją z wyjściem liniowym TV?

    Są opisane jako  audio. Próbowałem także podłączenia pod gniazdo "jack"
    czy tak jako, do którego można podłączyć słuchawki, jednak i tu bez efektu.
    Wieża zwyczajnie zgłupiała, po włączeniu wywala błąd i na wyświetlaczu
    istna choinka, tak że nie da się wejść w opcje i np wybrać aux, na
    dodatek co chwila się resetuje, czyli włącza i wyłącza.

  • 4. Data: 2024-02-15 12:21:49
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Trybun <M...@j...cb> napisał(a):
    > Są opisane jako audio.

    Czyli wyjście liniowe z małym sygnałem, przeznaczone do podłączenia
    wzmacniacza lub innego urządzenia przetwarzającego dalej sygnał dźwiękowy
    (zapisującego, transmitującego itd). Telewizory mają własne głośniki, więc
    zwykle nie mają wyjść głośnikowych.

    > Próbowałem także podłączenia pod gniazdo "jack" czy tak jako, do którego
    > można podłączyć słuchawki, jednak i tu bez
    > efektu.

    Tutaj powinno być coś cicho słychać, ale i tak to wyjście nie jest
    przeznaczone do wysterowywania kolumn.

    > Wieża zwyczajnie zgłupiała, po włączeniu wywala błąd i na
    > wyświetlaczu istna choinka, tak że nie da się wejść w opcje i np wybrać
    > aux, na dodatek co chwila się resetuje, czyli włącza i wyłącza.

    Jeśli chcesz grzebać, możesz zrobić obejście selektora wejść w wieży i spiąć
    wejście wzmacniacza bezpośrednio z gniazdem aux. A jak nie chcesz, to
    wykorzystaj jakiś inny wzmacniacz. W każdym razie między telewizorem a
    kolumnami musisz mieć coś wzmacniającego dźwięk.

    Chyba że chciałbyś ingerować w telewizor i odłączyć jego głośniki a w ich
    miejsce zrobić wyprowadzenie na kolumny. Wtedy wykorzystany zostanie
    wzmacniacz z telewizora. OK, niby można, ale tak właściwie to co chcesz
    osiągnąć? Jeśli chcesz mieć lepszy dźwięk, to najpierw trzeba upewnić się,
    że te kolumny z wieży są naprawdę dobre. Niestety nie podałeś ani modelu
    telewizora ani wieży. Do dobrych kolumn wypadałoby mieć też dobry
    wzmacniacz. Rozumiem, że szkoda żeby te kolumny się marnowały, ale też nie
    każda przeróbka ma sens.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2024-02-15 13:53:02
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 15.02.2024 o 11:31, Trybun pisze:
> [...]
    > do wtyczki cinch z tv,  jednak bez efektu. Jeżeli to w ogóle możliwe to
    > jak to zrobić? Może potrzebne jest jakieś dodatkowe zasilanie?

    Potrzebny wzmacniacz. Najtańsze kompletne widziałem na AliExpress
    poniżej 30 zł (z darmową wysyłką), wbrew pozorom mają szanse grać
    przyzwoicie (choć to klasa D). Jak chcesz dłubać samemu to moduły od
    kilku do kilkudziesięciu zł, analogowe lub klasa D, do wyboru, do koloru.

  • 6. Data: 2024-02-15 22:45:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uqks4d$esk$1$grzegorz@news.chmurka.net>
    user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

    > Chyba że chciałbyś ingerować w telewizor i odłączyć jego głośniki
    > a w ich miejsce zrobić wyprowadzenie na kolumny. Wtedy
    > wykorzystany zostanie wzmacniacz z telewizora.

    panie Grzegorzu nie podpowiadaj takich pomysłów ;)
    bo Trybun uszkodzi sobie telewizor jeszcze.

    Lepiej niech kupi sobie używany wzmacniacz za 100zł

    --
    Piter

  • 7. Data: 2024-02-15 23:08:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > panie Grzegorzu nie podpowiadaj takich pomysłów ;)
    > bo Trybun uszkodzi sobie telewizor jeszcze.

    Panie Piotrze, ten cały Trybun już zawsze będzie mi się kojarzył
    z telewizorami. Kiedyś na jednej z grup opowiadał, że w ogóle nie
    ogląda telewizji. Ale telewizorów w domu ma dziewięć. Dzięki czemu
    nie ogląda bardziej od tych, co mają jeden lub zgoła nie mają wcale.
    Czymże jest zadem uszkodzenie jednego z dziewięciu?

    Jarek

    PS:
    W zasadzie to telewizora można też słuchać. A radio oglądać.

    --
    Lecz radio, jak wiecie, | Pudło to zamienię
    Bardzo trzeszczy w lecie... | Na żywe stworzenie."

  • 8. Data: 2024-02-15 23:30:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:slrnust2q9.bloi.jaros@falcon.lasek.waw.pl>
    user Jarosław Sokołowski pisze tak:

> [...]
    > nie ogląda bardziej od tych, co mają jeden lub zgoła nie mają wcale.
    > Czymże jest zadem uszkodzenie jednego z dziewięciu?

    Mój rumuński kolega też miał dziewięć. Wcześnie wychodził do pracy to
    był pierwszy na wystawce. Zwijał telewizor, naprawiał lub wyrzucał a
    sprawne gromadził. Troche wysłał rodzinie do Rumunii. Dwa tv dał mi.
    Potem ja juz miałem dziewięć. Rozdawałem ale ludzie nie chcieli.

    Mówili przed telewizorem ludzie umierają :) Lecimy do Paryża.

    U mnie w każdym telewizorze tylko jeden program. Windows 10 ;)

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 9. Data: 2024-02-16 12:13:25
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > dźwiękowy (zapisującego, transmitującego itd). Telewizory mają własne
    > głośniki, więc zwykle nie mają wyjść głośnikowych.

    A w jakim urządzeniu można spotkać się z dedykowanym czysto pod głośnik
    wyjście. Jak się nazywają takie w wieży, czyli zaciski do głośnikowego
    przewodu?

    > Tutaj powinno być coś cicho słychać, ale i tak to wyjście nie jest
    > przeznaczone do wysterowywania kolumn.

    No i słychać, ale tylko na słuchawkach, na podłączonym 'na krótko"
    głośniku cisza.

> [...]
    > wypadałoby mieć też dobry wzmacniacz. Rozumiem, że szkoda żeby te
    > kolumny się marnowały, ale też nie każda przeróbka ma sens.

    Nie, nie chcę nic grzebać, jedno że na tym kompletnie się nie znam,
    drugie że nie zamierzam wydawać na taką modernizację jakichś pieniędzy.
    A kolumny jakie to są kolumny??? - Przy zakupie jedną z głównych
    przesłanek było to że one mają w sobie coś wyjątkowego, kevlarowe
    membrany czy coś w tym typie. Tymczasem opakowano to w taki materiał że
    po niecałym roku magazynowania w nieogrzewanym garażu obudowa zaczyna
    się marszczyć! Sama wieża to Panasonic i kupiona jeszcze w XXwieku.

  • 10. Data: 2024-02-16 12:14:48
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.02.2024 o 13:53, mirekc pisze:

> [...]
    > przyzwoicie (choć to klasa D). Jak chcesz dłubać samemu to moduły od
    > kilku do kilkudziesięciu zł, analogowe lub klasa D, do wyboru, do koloru.

    Dłubanie odpada.. Tak z ciekawości - po co ten wzmacniacz, za mala moc
    wyjściowa w gniazdach audio telewizora aby ożywić 150 watowe głośniki
    czy po prostu konieczny element szeregowy takiego zestawu?