    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: HDD Hybrydowy - rekonstrukcja danych
    Date: Fri, 2 Mar 2018 10:33:06 +0100

    W dniu 28-02-2018 o 19:37, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś się zajmował tematem rekonstrukcji danych
    > z dysków hybrydowych, czyli bufor NAND plus talerze?
    >
    > Mam awarię dysku 1TB i zastanawiam się czy powiodłaby
    > się operacja kupienia takiego samego modelu, przekładka
    > elektroniki którą się praktykowało za czasów starych dysków
    > czy z jakiejś przyczyny taką metodą się tego nie robi
    > przy hybrydach?
    >
    > I jeszcze jedno - jak wpływa na taką operację fakt, że
    > dysk był poddany szyfrowaniu BitLockerem?
    > Czy jakiś unikalny element starej płytki używany jest
    > do szyfrowania danych co uniemożliwi ich odzyskanie
> [...]

    To zależy co się zepsuło w tym dysku. Może być zarówno zimny lut w
    jednym miejscu, a na drugim biegunie urwane głowice i porysowane talerze. :)
    Jeśli bardzo zależy Ci na danych to daj dysk do dobrej firmy
    odzyskującej dane. Mają rozpracowane procedury naprawcze oraz posiadają
    dyski testowe na przeszczepy.
    Grzebanie na dysku automatycznymi programami do odzyskiwania danych może
    w niektórych przypadkach pogorszyć sytuację.

    yabba