    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
    Date: Fri, 9 Nov 2018 01:27:58 +0100

    "universis" 2...@g...co

    : Dziekuję za odpowiedź.

    Proszę. Pewna kasjerka mówiła
    w takich sytuacjach -- ,,na zdrowie''.

    : A co jeśli humoru brakuje i o uśmiech trudno ?

    Mój telefon rozpoznaje także nieuśmiechnięte twarze -- takie,
    jakie są potrzebne do dowodu osobistego. Jakby co -- ponad rok
    taka fotka (cały dowód -- z taką fotką) jest wszędzie akceptowana :)
    i załapała się w stosownym urzędzie aż dwa razy.

    Zestawiłem lustrzankę z dwiema lampami, ale że nie było komu ustrzelić,
    więc posłużyłem się Asusem Maxem. ZTCW -- nie ja pierwszy. :)

    Po prostu smartfonowa camerka pstryka wtedy, gdy uważa, że
    widzi twarze -- gdy jest ustawiona na rozpoznawanie twarzy.

    Przednia kamerka jest zazwyczaj gorsza (bywają wyjątki,
    lecz chyba rzadko) od ,,zasadniczej'', dlatego warto
    fotografować się z użyciem ,,rozpoznawania twarzy''
    camerką zasadniczą.

    Co innego nagrywanie filmu czy wideorozmowa.

    -=-

    W necie widziałem smartfon z ekranem tylnym -- właśnie do selfich.

    -=-

    Potrzebna jest długa ogniskowa -- lub dobra matryca camerki,
    gdyż nie warto pstrykać twarzy z małej odległości z uwagi na
    zniekształcenia ,,perspektywiczne'', czyli nadmiarowo duży
    nos i małe uszy. (późniejsza korekcja niby jest możliwa,
    ale raczej ;) trudna -- ostatecznie WSZYSTKO można skorygować)

    Dobra matryca zezwala na ,,wyodrębnienie'' (wykadrowanie/wycropowanie)
    twarzy... Długa ogniskowa (~25 razy dłuższa niż w smartfonach zwyczajnych)
    zezwala na ,,duże powiększenie optyczne''.

    -=-

    Nie ja pierwszy tak pstrykałem fotki do dowodów osobistych itp.
    dokumentów, bo raczej nie każdy ;) zestawia dwie lampy błyskowe
    do takiej fotografii. Ja zestawiłem, rozkładając (dzieląc) stosownie
    światło -- bo nad światłem sztucznym łatwiej zapanować niż nad
    chimerycznym ;) Słoneczkiem...

    -=-

    Tak więc -- popatrz, czy masz coś takiego jak ,,rozpoznawanie twarzy''.
    W praktyce może to objawiać się rysowaniem prostokąta wokoło twarzy
    podczas celowania camerką przednią. U mnie ten tryb po prostu nosi
    nazwę 'selfie'. Po wybraniu tego trybu aparat wyświetla ,,instrukcję
    obsługi'' -- należy wybrać liczbę twarzy i odwrócić telefon... Camerka
    zacznie swoje, a gdy uzna, że widzi dostatecznie dużo twarzy, zasygnalizuje
    dźwięcznie swą gotowość, po czym (jeśli jej nie przeszkodzisz) strzeli trzy fotki...

    Niestety, aby fotka taka nadawała się do dowodu osobistego trzeba ją
    lekko ;) obrobić -- dać białe tło, równomiernie rozłożyć ;) światło,
    zdjąć zbyt głębokie cienie itd... I zapewne nie można zostawiać w EXIFie
    śladów retuszowania czy info o camerce -- aby nie odbierać chleba
    ,,zawodowcom''... EXIF można albo wywalić, albo podmienić na
    ,,stosowny'' -- tak, aby widać było od razu, że fotkę pstrykał
    profesjonalista, profesjonalnym obiektywem doczepionym do profesjonalnego
    aparatu fotograficznego, przyświecając sobie tu i ówdzie ;) profesjonalnymi
    lampami błyskowymi -- zapewne podmontowanymi do parasolek... Oczywiście
    profesjonalnych... ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,