    Subject: Re: Hot air lutowanie - czym i jak
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <ogd075$1fk$1@node1.news.atman.pl> <oge5pl$cdi$1@node2.news.atman.pl>
    <5933f345$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <oh0sk6$tnp$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <oh1gsm$gip$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <oh1jfl$j9p$1@node1.news.atman.pl>
    <y...@b...co.uk>
    <oh1v8r$vc0$1@node1.news.atman.pl>
    From: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>
    Date: Mon, 5 Jun 2017 00:07:54 +0100

    On 04-Jun-17 22:48, Sebastian Biały wrote:

    > Już nie pamiętam, jakaś mieszanka ze srebrem, stosowałem ze 2 różne i
    > obecnie juz nie mam tych "cyn" żeby sprawdzić dokładnie skład. Na pewno
    > miały Ag.
    >
    > Lutowałem też BGA na kulkach ROHS i ołowiowych. Nie mam za duzo
    > statystyki do porównania, ale na kilka układów z kulkami ROHS ani jeden
    > nie przylutowal się dobrze od razu. Zazwyczaj jakaś kula nie miała
    > kontaktu bo nie potrafila poprawnie zwilżyć pada układu bądź pcb a nawet
    > trafiła mi się taka co się wyturlała z pod układu po myciu w
    > ultradzwiekach. Z ołowiowymi było mniej problemów, prawie wszystkie
> [...]

    Z mojej malo skalowej produkci recznej (pare tysiecy th i DIL 2.5mm, ale
    tez troche SOT3 i tej samej skali SOT-16, SOT-24, na Sn99.3Cu0.7), ja
    bardziej stawialbym na przygotowanie padow (HASL rzadzi, jak nie to AgE
    i szybko zanim sie zoksyduje).
    Rzeczona reczna kolba WTCP-51 i grotami F8 wiekszosc tego jade i
    problemy sa bardzo rzadko.

    (fakt, ze BGA nie probowalem nigdy bo nie musialem)
    -L.