eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonk › Re: Hybryda zonk
  • Data: 2019-10-03 17:20:29
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qn4kmf$tn6$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2019-10-02 o 23:16, Marcin N pisze:
    >> Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w
    >> tym wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
    >
    >> Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest
    >> perełką inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi
    >> elementami mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie
    >> zmienia w czasie) sterowana silnikiem elektrycznym.
    >
    >> Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    >> niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy -
    >> znakomita.
    >
    >CVT - Continously Variable Transmission
    >Jak dla mnie to uległeś marketingowi, bo to cały czas skrzynia biegów
    >ze zmiennymi przełożeniami i całkowicie wpisuje się w ten opis.

    Zwykla skrzynia biegow nie jest CV, a to w Toyocie trudno nazwac
    skrzynia biegow, skoro jest to przekladnia o stalym przelozeniu.

    >Od "tradycyjnych" CVT różni ją to, że nie ma paska/łańcucha, tylko
    >przekładnie planetarne, dodatkowo nie ze stałym punktem podparcia
    >satelitów, tylko zmiennym i to jest cała zagadka zmiany przełożeń.

    Ja bym tam powiedzial ze ze stalym, a dodatkowo jest przekladnia
    elektyczna.
    Choc w sumie to trudno przekladnia nazwac - bo moze pelnic duzo
    roznych funkcji.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    >Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    >innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P

    Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
    A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
    ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
    pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...

    >> Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to
    >> mniej awaryjna ok klasycznej spalinowej.
    >
    >Silnik spalinowy ma, ze zmiennymi fazami jest co się zepsuć, w
    >normalnym samochodzie tez to jest, skomplikowanie to samo.
    >Skrzynię biegów ma,

    Przekladnie. Ale akurat reczne skrzynie biegow sa dosc malo awaryjne.

    >dodatkowo z silnikami elektrycznymi w środku,

    Silniki elekryczne z natury malo awaryjne.
    Juz bym bardziej podejrzewal elektronike ... ale chyba dobrze zrobili,
    nie slychac o awariach.

    >skomplikowanie konstrukcji przez to większe, choć bez mogących się
    >zużyć synchronizatorów, wychodzi na remis.

    Mechaniczna konstrukcja dosc prosta - to tylko jedna przekladnia
    planetarna.
    Choc w ostatnich wersjach jak widac juz trzy :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: