    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: IPhone 4 - czy wymaga "specjalnych" ładowarek USB?
    Date: Mon, 03 Aug 2015 20:21:35 +0200

    W dniu 03.08.2015 o 19:50, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > To bardzo ciekawe testy robił, bo mój na oryginalnej ładowarce
    > Appla pobiera 400mA w czasie ładowania... Widać się nie dogadał ;-)
    > Masz gdzieś ten artykuł pod ręką? Chętnie napiszę do autora...
    ja to widziałem na YT. Większość telefonów rozpoznaje "moc" ładowarki za
    pomocą rezystancji pomiędzy pinami którymi przesyła się dane. Jeśli jest
    zwarcie - ładowarka o nie dużej wydajności prądowej. jeśli na pinach
    jest dzielnik napięcia - można "brać" więcej prądu. jednak iPhone
    wyłamywał się z tego schematu. ładowarka iphonowa "dawała" na maxa. inne
    ładowarki, które nawet ładowały galaxy taba 1.7 ampera - były przez
    iphona traktowane z rezerwą i brał tylko (?) 400mA. druga sprawa to
    kable. takim z ebaya za 0.99usd ampera nie puscisz. tzn puscisz ale na
    ułamek sekundy i tylko jeden raz. z drugiej strony ja mam kabel za
    1.99usd, którego jest 2.5metra a wygląda jak pleciony sznurek i
    spokojnie drugi rok 1 amper przewodzi.
    ToMasz