    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: ISDN
    Date: Fri, 1 Sep 2023 18:55:59 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1xgms6lynezm9.14ezhggtysxfc$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1ld8pekgn300w$.2iy9qp4p5nf7$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <slwt146q52g5.5p97uvssqyv5$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <xbsx7zf01ks5$.x4hgn63f77tf$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1swmn5kgugtvz$.fff0wvlwsolp.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>

    On Fri, 01 Sep 2023 16:18:14 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > 300 m (albo niewiele więcej) w mieście to ja mam na parze ręcznych
    > PMRek. A ich moc jest jednak nieco inna. I nie są zasilane z maleńkiej
    > 9F22, tylko z 4 NiMHów 2Ah.
    >
    > Natomiast "do" 300 m w otwartym terenie z widocznością to nie był żaden
    > problem dla władzy (krzyczenie na polu też nie było raczej zabronione).
    > Nawet jakby był, to niczym by tego sensownie nie wykryła.

    Co innego nie móc wykryc, co by zresztą władzę ludową strasznie
    denerwowało, tylko na szczescie mielismy samych przyjaznych sąsiadów,
    i na 300m to mozna było chyba tylko z ambasadą USA się łączyć.
    A co innego ruszyc krajowy przemysł, zeby robił takie zabawki dla
    dzieci. dla harcerzy? bo troche drogie (1900zl/parę), to zbyt był
    raczej mały.

    > To już telefon bezprzewodowy byłoby łatwiej wykryć.

    ale po co telefon bezprzewodowy, jak nie masz przewodu ? :-)

    > Dla porównania, PMRki mają w takich
    > warunkach zasięg (rzeczywisty) rzędu kilometrów.

    Ale to nie za władzy ludowej, choc cos mi sie widzi, ze radio to tak
    stopniowo było uwalniane na całym swiecie.
    telefony, piloty do bram, do samochodów, do oswietlenia, sluchawki
    bezprzewodowe - to kiedys w Europie było IMHO zabronione.
    Wifi, Bluetooth - no, to wymagalo rozwoju komputerow.

    Wiec CB tak, ale reszta to tak musiała dopiero władze przekonac.

    J.