    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: ISDN
    Date: Mon, 4 Sep 2023 17:20:08 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ndiq3ng244g5$.q0jpvrq54j1y.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <18odxt17bl465$.ib53ighcnnfr.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1mp4blm3fjhye.1jb47iouokh4i$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <fxssl8kx0dgh.1cz96sgh1dajv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Mon, 4 Sep 2023 16:29:16 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tego nie wiem, czy inaczej. Wprawdzie ludzkość wymyśliła wielosiatkowe
    > lampy mieszające, ale dopiero później. Najpierw były triody i podejście
    > "jakoś to się wymiesza", podobne do mojego.

    Hm, jak sie juz wie, ze trzeba doprowadzic sygnał z generatora,
    to kabelek wydaje mi sie odpowiedni, a nie "jakos to będzie".
    Ale może się mylę.

    A heptoda to rok 1933.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagrid_converter#Pe
    ntagrid
    Fascynująca lektura, o tych koncernach i patentach ..
    ale przeciez patenty wygasają .. ?

    > To znaczy czego?

    "The regeneration, called "TICKLER," was provided by a variometer that
    was built into the secondary inductor form. [...]the variometer rotor.
    The TICKLER adjustment controlled the sensitivity and somewhat the
    selectivity of the receiver. The TICKLER also would allow the detector
    to be operated as an Autodyne or oscillating regenerative detector.
    Since the detector was oscillating at the tuned frequency this
    provided a heterodyne action with the incoming signal that the allowed
    demodulation of an arc transmitter's continuous wave (CW) signal. "

    Hm, czyli zmieniali to w oscylator?

    J.