    From: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ile elementów mniejszych od ...
    Date: Thu, 12 Mar 2009 09:01:14 +0000 (UTC)

    On wto, 03 mar 2009 00:23:34 in article news:<gohppp$efr$1@news.onet.pl>
    bartekLTG wrote:

    > Napewno?

    Napewno nie - ale chodziło o to, że w zadanym zbiorze tak.

    Ale pomińmy szczegóły dotyczące tej relacji. Sformułuję ten
    problem inaczej.

    Dane są:

    - Poset P={p}
    - Uporządkowany zbiór kluczy K={k}
    - Moce P i K spełniają warunek: #P > #K
    - Istnieje pewne przyporządkowanie P na K: f(p)=k takie, że:
    - jeżeli f(pa)=f(pb) to pa i pb nie są porównywalne
    - jeżeli f(pa)<f(pb) to pa i pb nie są porównywalne lub pa<pb

    Pytanie brzmi, jak dla danego kj efektywnie wyznaczyć moc
    zbioru {ki<kj}, spełniając dodatkowo warunek:

    istnieją pa i pb: f(pa)=ki & f(pb)=kj & pa<pb

    Pozdrawiam

    PS
    Ten problem jak nocna zmora wraca do mnie co kilka tygodni ;)