  • Data: 2012-06-15 00:02:15
    Temat: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    marianek wrote:

    > Przepraszam, że tutaj ale nie ma pl.misc.elektryka więc pozwoliłem sobie
    > tutaj.
    > Dostałem przydział mocy od zakłady energetycznego 5kW prądu trójfazowego.
    > W umowie nie znalazłem odpowiedzi, więc spytam czy owe 5kW dotyczy
    > zsumowanej mocy z 3 faz czy mogę wykorzystać 5kW na jednej fazie nie
    > obciażając
    > w tym samym czasie 2 pozostałych? Zabezpieczenie przedlicznikowe to 10A.
    > Inaczej mówiąc
    > mogę podłaczyć do gniazdka 230V urządzeie o mocy 4,5kW czy 5kW/3?

    W szkole podstawowej pewnie nie uważałeś, co? Sobie policz: 230V i 10A
    (chyba na każdej fazie po 10A) to 2300VA, czyli maksymalnie 2.3kW. Jak toto
    masz w domu, to musisz rozłożyć obciążenia na różne fazy. Tam, gdzie się da
    stosować urządzenia trójfazowe. 5kW to niezbyt dużo w dzisiejszych czasach.
    Ja mam 7kW, ale tylko jedną fazę :-).

    Waldek