  • Data: 2012-06-15 08:55:21
    Temat: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz 3 bezpieczniki po 10A na każdą fazę. Teoretycznie,
    > na każdej fazie max 2,3kW ale nie oznacza to że możesz
    > pociągnąć max z trzech faz 6,9kW. W umowie stoi bowiem
    > 5kW. Nowe liczniki rejestrują maksymalne zużycie jakie
    > wystapiło i daje się je odczytywac zdalnie z ZE. Jeżeli
    > masz umowę na 5kW to przy wyższym poborze mocy mogą ci
    > nałożyć karę bo ten co odczytuje zdalnie licznik może to
    > zobaczyć.

    A masz na to jakiś paragraf w umowie? Pytam poważnie, bo w
    tej którą dwa miesiące temu podpisałem niczego o karach za
    przekroczenie chwilowego poboru nie ma... Po to są
    bezpieczniki żeby m.in. tego uniknąć.

    > 5kW to strasznie mało. No i teraz najważniejsze, nie wiem
    > dlaczego postanowiłeś być tak skromny, czy tez nie miałeś
    > wyjścia

    A gdzie on napisał że to do domu? Może na działkę albo na
    małą budowę...

    > zabezpieczenia się stopniuje, czyli jeżeli przed
    > licznikiem jest 10A to za licznikiem w tablicy nie może
    > być bezpieczników 10A, co najwyżej 6A.

    Teraz w przed licznikami stosują zabezpieczenia typu C (nie
    wiem czy wszyscy dostawcy, ENEA tak), więc za licznikiem
    można zastosować o takim samym prądzie, ale B.