    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Date: Tue, 27 Jun 2017 16:56:52 +0200

    news:slrnol2q3c.6ip.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > A ja, biedny miś, zawsze myślałem, że selektywność superheterodyny,
    > tak potrzebna przy zagęszczeniu nadajników, zależy niemal wyłącznie
    > od jakości toru pośredniej częstotliwości.

    Takowoż i ja. Nie stać mnie na konstruowanie obwodów w.cz. tak selektywnych,
    poza tym, nie było by chyba sensu stosowanie przemiany i wzmacniacza p.cz.,
    skoro wszystko załatwiało by się na wejściu. Teraz jeszcze, jak przestroić
    taki wycudowany obwód? To ja już wolę proste, jaki takie w.cz., gdzie tam te
    kilkadziesiąt kHz przestrzału jest, a resztę przez p.cz.
    Problem mamy dopiero na KF, gdzie wskutek utrudnionego konstruowania obwodów
    wejściowych o odpowiedniej dobroci, występuje dość wyraźnie "lustro", co
    odsuwa się, nie bez kosztów, stosując drugą przemianę. Ale to już innym
    razem.
    Natomiast, bardzo wskazane, jak myślisz? było by to, aby wzmacniacz w.cz.,
    jeśli zastosowano, był odporny na przyduszanie/przesterowanie sygnałami
    puszczanymi przez obwody wejściowe, ale leżące już poza pasmem p.cz.,
    podobnie mieszacz, który przesterowany bardzo się buntuje.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.