eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Date: Mon, 10 Feb 2020 09:37:29 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przy tak malych mocach licznik moze to inaczej mierzyc ... a i
    > watomierz moze klamac.

    Tak... to wszystko przy założeniu, że watomierz nie kłamie. Tak czy
    inaczej nie chodziło mi o dokładne wartości, a o rzędy wielkości.

    > Bez maszynki ? troche duzo ... ciepla powinna byc.

    Z maszynką :) Na stałe podpięta.

    > Telewizory maja dyspense, bo to teraz centrum rozrywkowo-sieciowe moze
    > byc, i ma czuwac aktywnie ...

    Ten nie jest sieciowy, robi za monitor do Raspberry... i nie ma sieci, to
    stary LCD.

    > Niezle sie musi grzac przy NIE odtwarzaniu :-)

    Nie wiem, wysoko stoi :) Ale używałem jako budzika, więc przez długi czas
    było włączone 24h/dobę.

    > Ja mam VFD w kuchence, o on sam chyba wiecej bierze.

    Ja LED.

    > Przetwarzanie tego OFDM wymaga mocy :-)
    > Chyba, ze masz proste QPSK ..

    Mam Vectrę, nie wiem, co mają :)

    > Ja zamykam klape laptopa, co powoduje usypianie.
    > Ale:
    > -Windows 10 budzi laptopa w nocy i cos tam robi - chyba sprawdza
    > wirusy, albo aktualizacje,
    > -od paru tygodni nie usypia juz laptopa ...

    Ja nie chcę usypiać laptopa, zamykam i to wyłącza matrycę. To taki głupi
    zwyczaj, bo w sumie nie mam powodu, żeby nie wyłączać laptopa... oprócz
    tego, że wtedy przed każdym użyciem musiałbym go włączać :)

    Usypianie to jest jakaś opcja, ale musiałbym to skonfigurować pod
    Linuksem. Pamiętam że kiedyś (> 10 lat temu i na innym sprzęcie)
    słabo mi to działało.

    > Tak to niestety wyglada.
    > Lodowka OK, ale ten jałowy pobor mocy mnie denerwuje ...

    Mnie też, ale co zrobić... musiałbym wyłączać cały sprzęt IT na noc albo
    wychodząc z domu. W nocy go nie używam (poza tym, że co jakiś czas robią
    się w nocy backupy), ale jak siedzę w pracy to chociażby tego posta piszę
    przez ssh z raspberry w domu.

    Z drugiej strony za dużo się tych minikomputerów namnożyło. Jeden by
    wystarczył... ale chciałem rozdzielić funkcje (osobno dostęp do sieci,
    czyli Radius, DHCP i brama, osobno komputer użytkowy, czyli wspomniane
    Raspberry, osobno NAS z podpiętymi dyskami, osobno raspberry przy TV,
    osobno serwer wydruku, żeby nie ciągnąć kabla do drukarki tylko drukować
    przez wifi... do tego switch, dwa access pointy, jeden na 2.4 GHz, drugi
    na 5 GHz (ten na 5 GHz umie też 2.4 GHz, ale tylko z wbudowanej, małej
    antenki, za słabo to działało), i tak się to mnoży).