eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipInfo z UKE › Re: Info z UKE
  • Data: 2011-03-05 11:51:39
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-05 12:35, Andrzej pisze:

    > Oczywiście nie każdy ISP stara się klienta nabić w butelkę, ale to nie
    > oznacza, że nie warto dać klientowi narzędzia do rozliczania tych
    > nierzetelnych.

    Niby tak - niemniej takie restrykcyjne zapisy uderzą też w dostawców
    poważnych, którzy mają awarię (szalone koparki są wszędzie :) )
    Pewnych rzeczy nie da się naprawić od ręki, nawet jak się bardzo
    postarasz. Zatem tutaj mamy karę niewspółmierną do przewinienia.

    Zastanawiałem się dzisiaj cały czas jak to zrobić i może to zrobić
    inaczej - nie karać, ale CERTYFIKOWAĆ ? Powołać jakieś ciało, które
    działałoby przy UKE i jakby sieć chciała to mogłaby dać się
    zcertyfikować - wtedy to "ciało" by przyjeżdżało i na życzenie samego
    operatora sprawdzali by w kilku wybranych samodzielnie, albo losowo
    punktach, czy przepustowości są ok - może jakiś sprzęt by zostawiali np.
    żeby mierzył w różnych godzinach doby itd.

    Tak wiem ... nie ma na to pieniędzy ... łatwiej dać karę i niech się
    operator martwi. Ja rozumiem ludzi, którym źle działa internet, ale to
    kwestia jednak edukacji, co jest czym, a nie, że "w firmie x necik jest
    tańszy 2zeta to się tam przenosimy". Zamieniają przez to np. dojście
    światłowodem na radiówkę na 2,4Ghz ... Kwestia edukacji - ale to jest
    zadanie dla ... no właśnie dla kogo ? Dla UKE ? Dla jakieś Komisji przy
    URM ? dla instytucji naukowych ? Bo przecież nie dla operatorów, choć
    oni pewnie by się mogli też w to włączyć (ci uczciwi, którzy by chcieli).

    Ludzie nie łapią wielu spraw. Często mam zgłoszenia, że net źle działa,
    i co się okazuje ? że synek odpalił w pokoju obok na maxa jakieś
    torrenty i zapchał całe wyjście. Odpowiedź klienta: co mnie to obchodzi
    miało działać szybko a nie działa szybko. Albo, że nie pobiera mu adresu
    IP (ja widzę jego router). Odpowiedź, że za routerem już nic nie widzę,
    bo to jego sieć (ktoś mu ją konfigurował itd). Odpowiedź klienta: ma mi
    działać NATYCHMIAST bo zrywam umowę ... po prostu czasem ręce opadają. I
    jak mam za takich gości jeszcze obrywać w ten sposób, że jeden z drugim
    mi napisze, że "nie miał neta 12 godzin", albo "nie miał neta 4Mbps bo
    miał tylko 3,1Mbps przez 12 godzin (bo w pokoju obok synek coś ściągał,
    albo się instalowały poprawki do windowsa" i ma mi nie zapłacić za cały
    miesiąc, to ja się z tym nie zgadzam !

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: