  • 211. Data: 2011-03-09 11:11:48
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> writes:

    > Centrum Warszawy - obrzeże Pola Mokotowskiego od strony wschodniej. Od
    > paru lat przemiennie usługa Era/Orange/Play bo BMT dociągnięcia

    Riviera, znaczy się? :)

    MJ

  • 212. Data: 2011-03-09 12:31:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-09, o godz. 12:11:48
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Riviera, znaczy się? :)

    Od strony Batorego/Al. Niepodległości. Budynek gdzie jest ośrodek
    informacji ONZ. Dodatkowo BN ale to już nie skraj Pola choć w sumie
    rzut beretem. Riviera to jest osieciowana dla i przez studentów. ;-)

    Zdrówko

  • 213. Data: 2011-03-09 13:11:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Martin Fox" <e...@s...com>

    > Nie powinno to się też tyczyć klientów?
    > Jak chcą mieć 20Mbps za 50zł to niech nie spodziewają się jakości usługi
    > za 1000zł.

    Bo za 1000zł oferujesz większe złudzenia ???

    > A jeśli komuś potrzebne łącze z gwarancja np. 2h czasu na usunięcie
    > awarii to nie ma problemu, sprzeda mu się wtedy i takie łącze, ale w
    > odpowiedniej cenie. Tak samo jak z CIRem - jeśli chce mieć 90% to też
    > jest do zrobienia, ale nie za darmo.

    No i o to właśnie chodzi byś mu coś konkretnego oferował a nie same
    złudzenia.

  • 214. Data: 2011-03-09 13:13:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Banach" <a...@g...pl>

    > i jeszcze internet satelitarny, ktory jest hiper, super i wymysl sobie co
    > tam jeszcze chcesz :P

    Nie powiesz ?

    > Widze ze kolega naczytal sie za duzo "niusy.pl" i wiedze ma zerowa w
    > temacie (poza taka marketingowa).

    Chodzi Ci o naciąganie klientów ???

  • 215. Data: 2011-03-09 13:31:58
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: kyob <k...@w...pl>

    ...tak jest tego nam trzeba więcej regulacji, więcej przepisów, więcej
    kar dla przedsiębiorców, więcej raportów od ISP...

    nie rozumiem jak mozna w ogole popierac takie pomysly

    jesli ktos bez obrazy mieszka na szczerym polu to jego problem, bo
    raczej 99% firm ISP nie pracuje na zasadzie wolontariatu, a wrecz
    przeciwnie placi podatki i zatrudnia pracownikow

    to tak jakby wymagac od koncernow paliwowych, aby w kazdej wiosce byly
    minimum dwie stacje pod pretekstem wykluczenia paliwowego

    jesli jakis klient czuje sie oszukany oferta firmy A to moze ja pozwac
    lub zmienic operatora, przeprowadzi sie lub wyrzec sie dostepu do
    internetu, bo poki co nie ma w konstytucji zapisu, ze kazdy MUSI miec
    dostep do internetu

  • 216. Data: 2011-03-09 13:51:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-09 14:31, kyob pisze:

> [...]
    > lub zmienic operatora, przeprowadzi sie lub wyrzec sie dostepu do
    > internetu, bo poki co nie ma w konstytucji zapisu, ze kazdy MUSI miec

    no! żebyś nie wykrakał ... wiesz wybory idą ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 217. Data: 2011-03-09 13:57:42
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-09 14:51, crazy bejbi pisze:

    > no! żebyś nie wykrakał ... wiesz wybory idą ...

    ;)

    ale każdy powinien mieć prawo do rzetelnej informacji

    Icek

  • 218. Data: 2011-03-09 14:28:15
    Od: Martin Fox <e...@s...com>

    On Wed, 09 Mar 2011 14:11:06 +0100, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Martin Fox" <e...@s...com>

    > Bo za 1000zł oferujesz większe złudzenia ???

    > No i o to właśnie chodzi byś mu coś konkretnego oferował a nie same
    > złudzenia.

    BTW Nie jestem ISP, ja nic nie oferuję, bo nie mam klientów.
    Co najwyżej pracuję nad tym by sieć działała, klienci byli zadowoleni,
    mój szef też, a ja żebym miał spokojne dyżury.
    Ja po prostu wiem jak to wygląda, a nie tylko słucham jak to zła firma
    xxx sprzedała komuś 20Mbps za 100zł miesięcznie i ten ktoś się dziwi że
    nie jest to łącze operatorskie.

    No bez jaj, nie kupisz łącza w cenie 5zł za 1Mbps, bo ISP się to nawet
    nie zwróci. Po prostu żaden dostawca nie zejdzie poniżej pewnego pułapu z
    ceną za megabit, a i to przy dużych wolumenach dopiero zaczynają się ceny
    "w miarę przyjemne dla oka".

    Nie wspominając o tym, że całkiem inna cena jest za łącze asymetryczne, a
    zupełnie inna za symetryczne.

    A co do złudzeń - to kablówki zaczęły ten "wyścig", dołączyli do tego
    operatorzy telefonii i teraz mamy tego efekty. Nie patrzą ile mogą
    sprzedać, liczy się dla nich jedynie "wartość marketingowa", czyli żeby w
    reklamie było że MY dajemy najwięcej.

    A mali ISP? Istnieją, bo konkurują nie ceną, nie szybkością
    (reklamowaną), ale właśnie jakością oferowanych usług. Inaczej wszyscy
    już dawno by się przesiedli na rozum/serce, adin, czy zestawy internet
    +telefon+tv

    --
    Martin Fox

  • 219. Data: 2011-03-09 15:51:30
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-09 14:11, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Martin Fox" <e...@s...com>

    > Bo za 1000zł oferujesz większe złudzenia ???

    Jeżeli większym złudzeniem jest zaterminowanie na routerze bgp
    przepustowości, którą klient wykupił na stałe dla niego - to tak. W
    przypadku pewnych łącz nie ma overbookingu. Ale to nie są łącza "5 Mega
    za 5 dych" ... to są łącza, gdzie klient kupuje np. 4M/4M za 600zł
    netto. Klient dokładnie wie za co płaci.

    I jeszcze za taki dodatek płaci, jak priorytetowy serwis. Jak się
    popsują na raz dwie rzeczy: to pojedziemy tam gdzie się bardziej opłaca.
    Policz ilu klientów musiałoby być, żeby zarobić 700 zł z kawałkiem
    brutto ? Ktoś kto płaci dużo jest potraktowany priorytetowo dlatego, że
    płaci dużo ... rynek ...

    Wojtek

  • 220. Data: 2011-03-09 17:23:36
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    sqniC wrote:

    > Zdecydowanie nie, jeśli masz usługę OK to 9X% serwisów wygląda tak, że
    > problem leży po stronie sprzętu lub niewiedzy Klienta - każdy ISP w tym
    > temacie opowie Ci dziesiątki anegdot, zresztą poczytaj sobie ten wątek.

    Ale to nie jest powód, żeby _wszystkich_ klientów traktować jak idiotów.
    Zresztą od strony klienta to całkiem wesoło wygląda, tylko żarty
    bardziej ponure.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka