  • 11. Data: 2014-09-05 17:14:21
    Temat: Re: Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pamięci
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Kiedyś coś szukałem na temat działania pamięci w DualChannel i znalazłem
    > informację, ze na płytach, które to obsługują pamięci mogą działać w
    > trybie FLEX MODE. Ten tryb to po prostu DChannel w konfiguracji, gdzie
    > dwie kości pamięci są różnej pojemności

    Moduły!!!!!

  • 12. Data: 2014-09-05 18:21:43
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj qwerty, 05 wrz 2014 w news:luck0e$nrd$1@usenet.news.interia.pl
    napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Moduły!!!!!

    Proszę bardzo: (...)moduły są różnej pojemności.

  • 13. Data: 2014-09-05 22:54:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 05 Sep 2014 13:55:58 +0200, Grzegorz B. napisał(a):

    > Tak, jest widoczne 12GB. Ta płyta obsługuje max 24 GB.

    Czyli najwyraźniej głupieje mając inną liczbę modułów niż 3 czy
    wielokrotność. I do tego tak, jakby odcinała w pełni dwa gniazda z danego
    banku. Dlaczego? Zabij mnie, nie mam pomysłu (bardzo rzadko miewałem do
    czynienia z płytami z triple channel). :(

    [ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego ]
    [ (pl.pregierz) ]

  • 14. Data: 2014-09-05 23:43:44
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
    o...
    : (...)
    : Czyli najwyraźniej głupieje mając inną liczbę modułów niż 3 czy
    : wielokrotność. I do tego tak, jakby odcinała w pełni dwa gniazda z danego
    : banku.
    :

    Też mam taką chimeryczną pł. główną: ma trzy sloty, ale nie akceptuje
    układu, gdy wszystkie są obsadzone. Mają one identyczny "pinaż" - oraz nie
    wykazują oznak "ślepoty": włożenie pojedynczego "banku" kości w dowolny
    slot - jest OK. Problem jest wtedy, gdy obsadzę wszystkie. Wg informacji
    Gigabyte mój model pł. gł. ma "widzieć" do 2,5 GB RAM-u, co jest nieco...
    dziwne. Natomiast servis "DriverUpdate" zapodaje, że "pełne 3". No i bądź tu
    mądry...
    Zapewne pomogłaby aktualizacja BIOS-u, co zresztą polecam wątkotwórcy!

  • 15. Data: 2014-09-06 00:30:22
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-09-05 11:00, Grzegorz B. pisze:
    > Może wyjaśnienie jest w tym fragmencie manuala:
    > When 4 memory modules of different capacities and chips are
    > installed, the system memory is able to operate in triple "Intel Flex
    > Memory Mode" and works in 2N mode."

    Jeśli wszystkie pamięci nie są identyczne to obsadź nimi kanały A i B.
    Jeśli masz dwie pary to ustaw je DIMM1-3 i DIMM2-4.

    --
    AWa.

  • 16. Data: 2014-09-07 08:20:22
    Od: "PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    (c)RaSz pisze:
> [...]
    > mądry...
    > Zapewne pomogłaby aktualizacja BIOS-u, co zresztą polecam wątkotwórcy!
    Mam podobny wariant, tyle że bez podobnych problemów:
    Epox 8KRAI, 3xDIMM:1 (jeśli dobrze pamiętam).
    Miałem konfiguracje zmieniane z upływem czasu:
    256MB, 256MB+512MB, 256MB+512MB+512MB,
    teraz mam ostatecznie: 512MB+512MB+1024MB.
    Kości różnych producentów (zresztą kupowane w różnym czasie),
    w każdej konfiguracji płyta oraz system
    wykrywała tyle pamięci ile było włożone w sloty.

  • 17. Data: 2014-09-07 08:27:42
    Od: "WS" <w...@p...onet.pl>

    miałem kiedyś podobny problem. Pomogło dodawanie po jednym module z
    każdorazowym restartem.
    WS

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 18. Data: 2014-09-07 11:41:29
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-05 14:44, Grzegorz B. pisze:

    > To jest Award. Instrukcja do płyty/biosu jest tu
    > http://lp.dfi.com/Upload/Manual/CM/DKX58T3eH6e0.pdf
    >
    > Są opcje
    > Memory Hole at 15M-16M
    > VT-d Interrupt Remapping
    > ale jeszcze ich nie sprawdziłem - aktualnie robię reinstalkę systemu na
    > tym komputerze.

    Przy poprzednim pytaniu nie zapytałem o jeszcze jedno ustawienie - w
    zakładce DRAM Timing - Memory LowGap. Zakładam, że masz standardowo
    jedną kartę graficzną na PCIe, a nie dwie lub trzy kart spięte w SLI.
    Sprawdź, jakie masz tam ustawienia. Poza tym tak jak inne osoby sugerowały:
    obsadź moduły w trybie Dual Chanel, najpierw jedną parę, zrób reset, a
    następnie
    kolejną parę. Ustaw wszystkie wartości pamięci na auto.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 19. Data: 2014-09-07 15:37:20
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-09-05 o 11:00, Grzegorz B. pisze:
> [...]
    > postaci 4 modułów po 4 GB.
    > Zgodnie z manualem, dla Triple Channel obsadzam sloty DIMM 1, 2, 3 i 5.
    > BIOS pokazuje 8 GB. Co ciekawe Windows 7 we właściwościach systemu
    > pokazuje 16 GB z tym, że 8 GB "dostępnej", CPUID również wykrywa
    > zainstalowane 16 GB. O co chodzi?
    > Może wyjaśnienie jest w tym fragmencie manuala:
    > When 4 memory modules of different capacities and chips are
    > installed, the system memory is able to operate in triple "Intel Flex
    > Memory Mode" and works in 2N mode."
    > Przyznaję, że nie mam pojęcia co to jest Intel Flex Memory Mode oraz 2N

    A spróbuj najwolniejszą pamięć wsadzić do pierwszego slotu.

  • 20. Data: 2014-09-10 11:16:30
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    Udało się. Poczytałem tu i ówdzie i okazuje się, że całkiem sporo ludzi
    ma problemy w wykrywalnością pamięci na tej platformie (X58). Jednak nie
    znalazłem jednoznacznych rozwiązań, w moim przypadku konieczne okazały
    się dwie czynności:

    - ustawienie ręcznie w biosie timingów oraz napięcia pamięci - zgodnie z
    danymi producenta
    - włożenie modułów w trybie Dual Channel

    Dziękuję wszystkim za rady i wskazówki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz