  • 1. Data: 2017-04-06 00:15:49
    Temat: Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    Poszukuje procesor do workstation z 100% obciążeniem przez 24H

    Wstępne typy:
    1. Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz
    Ma może ktoś taki procesor lub podobny.
    Jako płyta( niestety drogie), jaki SO
    Jak się spisuje.
    Były robione jakieś testy wydajności?.
    Zalety 8 Core ;cache 20- MB, wady 1.7 GHz,

    ewentualnie
    2. Intel Core i7-7700K 4.2 GHz
    Takie same pytania jak wyżej
    Zalety duża wydajność; 4.2GHz, wady cena; 4 Core; Cache 8MB

    3. Intel Core i5-7600K 3.8 GHz
    Takie same pytania jak wyżej
    Zalety cena, wady niska wydajność; 4 core; Cache 6 MB

    Publikowane przez 'cpubenchmark' testy : poz2 > poz1 > poz3
    Niestety nie są one dla mnie zbyt wiarygodne, bo to są ogólne testy do różnych
    procesów obliczeniowych. Moje problemy to obliczenia równolegle 4 lub więcej
    aplikacji numerycznych.

    Ktokolwiek ma, lub wie coś na temat, lub wie kto ma, proszony jest o bliższe
    informacje o Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz ( Xeon-ów nie miałem do tej pory)
    lub pozostałych intel i7/i5 7700/7600K.

    Z góry dziękuję,

    --
    peter

  • 2. Data: 2017-04-06 22:17:51
    Temat: Re: Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj peter, 06 kwi 2017 w news:oc3qam$t5s$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]

    > bliższe informacje o Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz ( Xeon-ów nie
    > miałem do tej pory) lub pozostałych intel i7/i5 7700/7600K.

    Nudziło mi się chyba strasznie.
    Możesz sobie sćiągnąć program:
    https://www.passmark.com/products/pt.htm
    i przy użyciu Baseline wyszukiwać testy użytkowników
    Rozrzut jest często duży - dużą róznicę robią np. płyty główne, czy ilość
    RAM.
    Ogólne porównanie:
    https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2850&
    cmp[]=2874&cmp[]=2919
    A tutaj masz screeny z testów, jeśli chodzi o i7 i i5 to 5 nalejpszych
    wyników, a Xeony wszystkie jakie znalazło. W pliku htm jest krótki opis
    składowych części testów - może coś ci podpowie, bo może się okazać że
    procesor z słabszym wynikiem ogólnym może być lepszy w szczególnym
    zastosowaniu - teście.
    https://www.dropbox.com/sh/dnz0dkemgty3e4k/AACmIBV3w
    wDHFb3i3wsXmsl9a?dl=0

  • 3. Data: 2017-04-07 22:56:38
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    Witaj pueblo!

    W dniu 2017-04-06 o 22:17, pueblo pisze:

    > Możesz sobie sćiągnąć program:
    > https://www.passmark.com/products/pt.htm

    Tak znam ten program, ze dwa lata temu przetestowałem tym programem swój nowy
    komputer. Z ciekawości ściągnąłem aktualną wersję 9.0 trial.
    Zrobiłem kompletny test mojego komputera. Byłem oszołomiony mnogością różnorodnych
    testów. Niestety w wersji trial nie można zapisać wyników (tylko wysłać do nich) a
    na końcowej planszy jest tylko podsumowanie testu procesora, grafiki itp.

    > Ogólne porównanie:
    > https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2850&
    cmp[]=2874&cmp[]=2919

    Tak to też znam. Korzystałem z tego pisząc mój poprzedni post.

> [...]
    > składowych części testów - może coś ci podpowie, bo może się okazać że
    > procesor z słabszym wynikiem ogólnym może być lepszy w szczególnym

    A tego nie znałem. Nawet, tak na szybko, nie mogę znaleźć tą stronę.

    Serdecznie dziękuję za przygotowanie na drophbox-cie tych 10 screenów.

    Na 4 pozycji jest test CPU-prime numbers ( tak ja używam program do testowania
    liczb pierwszych) Xeon bije na głowę pozostałe procesory. Jednak test z pozycji 2
    CPU Integer Math stoi w sprzeczności z poz 4 bo test liczb pierwszych opiera się
    na na Integer Math.
    Oczywiście masz rację, że w konkretnym przypadku konkretnego programu
    obliczeniowego może okazać, że słabszy procesor w ogólnym teście może być lepszy w
    konkretnej aplikacji. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby test mojego programu
    z konkretnym procesorem. Szanse, że ktoś userów newsów ma ten procesor jest
    niestety bardzo niewielki. Nie tracę jednak nadziei, że się taki znajdzie.
    Kusi mnie ten Xeon ale wadą jest wysoka cena płyt głównych z podstawką LGA 2011-V3
    .

    Pozdrawiam,

    --
    peter

  • 4. Data: 2017-04-08 01:42:16
    Od: "RJablon" <p...@j...pl>

[...]

    uzyszkodniku
    jezeli procesor daje rade pod konkretnym programem dla ciebie odpowiednim

    to nad czym sie zastanawiasz

    ??????????????

  • 5. Data: 2017-04-08 14:40:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj peter, 07 kwi 2017 w news:oc8ue7$4u6$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > niewielki. Nie tracę jednak nadziei, że się taki znajdzie. Kusi mnie
    > ten Xeon ale wadą jest wysoka cena płyt głównych z podstawką LGA

    Screeny pochodzą z tegoż programu passmarka, ale wersji 8. W wersji trial
    też możesze sobie tak porównywać - Baseline-Manage Baselines - i
    wyszukujesz, co chcesz. Zwróć uwagę, że na tej stronie:
    https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2850&
    cmp[]=2874&cmp[]=2919
    wynik tego Xeona to 6983 i pochodzi "aż" z 3 próbek, więc słabo.
    Mimo tego, w sposób podany powyżej, program wyszukuje więcej, bo 8 testów
    tego Xeona przesłanych przez użytkowników, z których wszystkie poza
    jednym znacznie przewyżają wynikiem CPU MArk ten podany wyżej(jak
    rozumiem średnią z 3 próbek) Dziwne. Wszystkie te maszyny mają od 64 do
    96 GB Ram! Ten Xeon z najniższym wynikiem 6488, to jakaś maszyna HP
    (jedyna w zestawie) na Windows Server 2012 - pozostałe W7 i W10.
    Ciężko jest zaufać tym wynikom, jeśli chodzi o Xeona - trochę mała
    próbka. Musisz poszukać - na pewno gdzieś ktoś robił podobne testy
    porównawcze. Warto też porównać obsługiwane instrukcje itp.
    http://www.cpu-
    world.com/Compare_CPUs/Intel_CM8066002032901,Intel_C
    M8067702868219,Intel_
    CM8067702868535/
    lepiej jednak zweryfikować to na stronie Intela
    A jeśli chodzi o rozbieżność testów Integer/Prime to nie wiem - dlatego
    wrzuciłem na dropboxa plik z opisem testów, który zresztą pochodzi z
    pomocy do programu.

  • 6. Data: 2017-04-10 17:36:26
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    Witaj pueblo

    W dniu 2017-04-08 o 14:40, pueblo pisze:

    > Screeny pochodzą z tegoż programu passmarka, ale wersji 8. W wersji trial
    > też możesze sobie tak porównywać - Baseline-Manage Baselines - i wyszukujesz, co
    chcesz.

    Dziękuję, tego nie zauważyłem.

    > wyszukujesz, co chcesz. Zwróć uwagę, że na tej stronie:
    > https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2850&
    cmp[]=2874&cmp[]=2919
    > wynik tego Xeona to 6983 i pochodzi "aż" z 3 próbek, więc słabo.

    Last!. Dla innych procesorów jest też niewiele np 5 , wszystkie last

> [...]
    > 96 GB Ram! Ten Xeon z najniższym wynikiem 6488, to jakaś maszyna HP
    > (jedyna w zestawie) na Windows Server 2012 - pozostałe W7 i W10.

    Ten najniższy wynik pokrywa się z jednym z wyników na stronie www.
    Zwróć uwagę że w specyfikacji CPU's ma tylko 1!!! procesor pozostałe to 2 procesory.
    Czyli Cpu rating dla 1 procesora to tylko 6488( na stronie www średnia z 3 - 6983)
    . Fatalnie!.
    Na stronie
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Xeon+E
    5-2609+v4+%40+1.70GHz&id=2850&cpuCount=2
    jest wynik 10953 dla maszyn z 2 procesorami !!

    > Ciężko jest zaufać tym wynikom, jeśli chodzi o Xeona - trochę mała próbka.

    No właśnie na stronie są 3 z 1-CPU a w programie tylko 1, z 2 CPU tylko średnia i
    last 5. Może w programie też nie wyświetla wszystkie?.
    Trochę zaskoczony jestem.

    > A jeśli chodzi o rozbieżność testów Integer/Prime to nie wiem - dlatego
    > wrzuciłem na dropboxa plik z opisem testów, który zresztą pochodzi z
    > pomocy do programu.

    Nie mogłem w firefox-ie tego pliku htm otworzyć. Teraz już przeczytałem.
    Integer - addition, subtraction, multiplication and division using integer
    variables. Na dodawaniu lub odejmowanie to nic nie można zyskać
    Prime - Finds prime numbers. To trywialne, myślałem, że testy pierwszeństwa. Ale w
    szukanie pierwszych to głównie mnożenie i dzielenie(modulo).
    Twoje dane Prime Numbers na dropbax-ie dla pojedyńczego Cpu (7333063) nie
    odbiegają od i7 i i5, tylko na 2-Cpu (16 cores!!) są zdecydowanie większe.

    Serdecznie dziękują za pomoc 'teoretyczną'. Będę jeszcze próbował znaleźć kogoś
    kto ma ten procesor.

    Pozdrawiam,

    --
    peter

  • 7. Data: 2017-04-11 11:37:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 6 Apr 2017 00:15:49 +0200, peter wrote:

    > Poszukuje procesor do workstation z 100% obciążeniem przez 24H

> [...]

    Czemu nie nowy AMD Ryzen? W wielowątkowych zadaniach z dużym obciążeniem
    kopie dupę prockom Intela kosztującym 3x więcej. Przy tym mniej prądu
    zjada.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 8. Data: 2017-04-12 15:37:06
    Temat: Re: Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz vs AMD Ryzen 7 1700
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-04-11 o 11:37, Roman Tyczka pisze:
> [...]

    Dodam dla uściślenia, że chodzi o obliczenia numeryczne 64-bitowe realizowane
    równocześnie na wszystkich rdzeniach. Dla procesorów o tym samym taktowaniu nie ma
    różnicy pomiędzy i5 i i7 (o rdzeniach logicznych i turbo można zapomnieć).

    > Czemu nie nowy AMD Ryzen? W wielowątkowych zadaniach z dużym obciążeniem
    > kopie dupę prockom Intela kosztującym 3x więcej. Przy tym mniej prądu
    > zjada.

    hm, skąd Ty takie mądrości zebrałeś?.

    Trochę historii. Jak 4 lata temu zabrałem za te obliczenia to kupiłem i7-3770K.
    Znajomy miał odpowiednik AMD. Obliczenia tego samego na AMD były 4-krotnie
    wolniejsze!! od i7. Wtedy się dowiedziałem, że w AMD na 2 CPU przypada 1 FPU!, ale
    i tak to nie tłumaczyło tak marnych wyników. Nikt z numeryków nie używał AMD. I
    tak było przez lata.

    Teraz ( bodajże od marca 2017) pojawił pierwszy procesor AMD nowej generacji,
    który ma konkurować z Intelem. No to mamy AMD Ryzen 1800, 1700, 1600 i 1500.
    Najbliżej cenowo do i7-7700K mamy 1700. Porównany je
    cena, taktowanie, liczba rdzeni, Cash , benchmark
    i7-7700K ~1600 4.2 4 8 MB L3 12267
    AMD Ryzen 7 1700 ~1600 3.0 8 16 MB L3 13768
    AMD Ryzen 7 1700X ~1900 3.4 8 16 MB L3 14661

    Benchmark pochodzi z tej strony :
    http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2970&c
    mp[]=2969&cmp[]=2874
    Widzimy, że AMD ma 8 rdzeni w porównanie do i7, ale tylko niewiele większy
    benchmark. Cash na 1 rdzeń jest taki sam.

    Na stronie www, jak już podał pueblo, niema szczegółów testów badanych procesorów.
    Sięgnijmy więc do programu PerfomanceTest, który ściąga wszystkie wyniki. Dla
    procesora AMD 1700 znalazł 62 wyniki, a wczoraj o 23 było tylko 50 ;) . Czyli
    rzeczywiście ten procesor ma silne wzięcie. Wyniki benchmarków są tam bardzo
    rozrzucone. Jeden nawet ma CPU mark 22000 a reszta 13 - 17000. Ale to są wszystkie
    procesory podkręcane. Do obliczeń numerycznych to nie wchodzi w rachubę. Na 62
    procesy tylko 2 nie były podkręcane - wyniki 10 i 12 tys. Czyli tak jak i7. Test
    CPU Primer Numbers na tym, którym teraz pisze i7-4771k wynik 30.5, na tych
    podkręconych 35-41, na tych nie podkręconych 19 i 24 a więc marnie.

    Jak podałeś wcześniej (16.03) link do optymistycznej oceny nowego procesora
    znajduje się tutaj : http://antyweb.pl/amd-ryzen-5-ceny-premiera/
    a tam oprócz bardzo optymistycznej oceny na końcu znajduje się zdanie
    'Ważne będą nie tylko benchmarki, ale również osiągi w typowych zastosowaniach,
    które mają większe znaczenie, niż słupki ukazujące ,,syntetyczną" wydajność
    procesora'

    I już są testy. PClab na swoich stronach testował najpierw 1800, potem 1700 a
    wczoraj 1600 i 1500.
    Popatrzmy na wyniki z 1700 : http://pclab.pl/art73361.html
    Większość testów to są gry i to mnie zupełnie nie interesuje. O zużyciu prądu
    mówiłeś, że mniej, a w pclab jest dla maksymalnego obciązenia i7 -132 W a AMD-1700
    142W. Test Grafiki HTML5 i7-17200, AMD-1700 12200, Kompresja małych plików
    odpowidenio 117, 119, kompresja dużych plików 107 i 157 ( fatalnie jak na 8 rdzeni).
    W tym świetle Twoja teza o tym, że 'AMD kopie dupę prockom Intela kosztującym 3x
    więcej' nie jest wiarygodna.

    Mam jednak propozycję. Ty się interesujesz AMD Ryzen. Kup jak najszybciej np Ryzen
    1700. On w wielu testach dorównuje i7 a niektórych nawet go przewyższa. Ty
    będziesz zadowolony, a mnie udostępnisz go testów numerycznych. W ten sposób
    przekonasz mnie do zastosowania go celów numerycznych. OK!.

    _A może znajdzie się tu inny entuzjasta nowego procesora i po kupieniu udostępni
    go do testów._

    Pozdrawiam,

    --
    peter

  • 9. Data: 2017-04-12 15:41:40
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2017-04-06 o 00:15, peter pisze:
    > Xeon E5-2609

    Może to Ci pomoże:
    http://www.techspot.com/review/1155-affordable-dual-
    xeon-pc/

    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 10. Data: 2017-04-12 17:05:43
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-04-12 o 15:41, aL pisze:

    > Może to Ci pomoże:
    > http://www.techspot.com/review/1155-affordable-dual-
    xeon-pc/

    Bardzo dziękuję za ten link.
    Nie ma tam wprawdzie o E5-2609 a głównie o E5-2670. Też dobry.
    Jest jednak ale.. piszą o cenie 90-100$, a na stronie pasmark o 145$. W Polsce nie
    można go kupić bo to jest stare rozwiązanie. W Polsce jest tylko e5-2690 v3 za ..
    9-10 tys!. Co ciekawe te nowe w testach nie są wcale dużo lepsze.
    Teraz się rozmarzyłem, może dual core, tak jak w tym linku to może byłoby
    fantastyczne szybkość.
    E5-2670 jest dostępne na AliExpress za 120 - 130$, ale strach kupować od
    chińczyków, może to stary szmelc.

    Na drugiej stronie jest test 'Prime 95 stress test' to dokładnie dla mnie.
    Zdziwienie budzą jedna wyniki i3 > i7 > E5-2670 > dual E5-2670. To samo też przy
    kompresji 7-zip. Może ta jakiś błąd, Może to miało być Higher is Better. Potem w
    podsumowaniu różnych testów jest prawidłowo. Najlepszy dual core.

    To byłoby rewelacyjne. Tylko skąd dostać ten stary procesor. Muszę to przemyśleć.

    Pozdrawiam,

    --
    peter