  • 11. Data: 2016-08-11 17:19:27
    Temat: Re: Internet
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 00:12:28 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Po oglądnięciu na internecie kilku stron opisuj opisujących zasadę działania
    internetu, doszedłem do jedynie słusznego wniosku, że internet nie ma prawa działać.
    A już kompletnie nie ten bezprzewodowy. Częstotliwość w okolicach mikrofalówki,
    użytkowników też od cholery i trochę..

    Probowalem kiedys odtworzyc to, ze polaczenie WiFi ludziom pada,
    jak ktos wlaczy mikrofalowke. Naprawde sie staralem, kanaly zmienialem
    zeby bylo blizej czestotliwosci magnetronu, machalem telefonem kolo
    szczelin w obudowie i NIC. W ramach desperacji chcialem zsunac lekko
    obudowe, zeby zwiekszyc emisje ponad normy, bo moze ludzie po prostu
    uzywaja niesprawnych kuchenek, ale lepsza polowa mnie powstrzymala.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 12. Data: 2016-08-11 18:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 15:33:52 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Jakbyś wiedział/rozumiał, to byś nie zadawał tego pytania! ;-)
    > Przeczytaj.
    > Zegar kwarcowy jest tam po to, by elektronika działała,
    > jego wskazanie jako czasomierza nie bierze udziału
    > w wyznaczaniu pozycji (co najwyżęj pomocniczo).
    > Odbiornika wyznacza (t,x,y,z) z sygnałow z satelitów,
    > nie tylko (x,y,z).

    Nie rozumiesz - jesli przetwarzamy w cyklu 200ns, to i czasy/roznice
    nadejscia sygnalow poznamy z dokladnoscia do 200ns ... a przynajmniej
    tak sie wydaje.

    Wiec jak wyliczyc odleglosci z dokladnoscia do 1m, jesli 200ns to 60m?

    J.

  • 13. Data: 2016-08-11 20:48:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 00:12, s...@g...com pisze:

    > Podobnie jest z bąkiem. Ma zbyt małe skrzydła w stosunku do swojej
    > masy, żeby mógł latać. Tyle, że bąk o tym nie wie... I dlatego lata
    > :))

    1) Trzemielem! Bąk to taka spora, złośliwa mucha, która żywi się krwią
    ssaków, w tym także człowiekiem nie pogardzi. W porównaniu z bąkiem
    komar to małe, przyjazne stworzenie. W przytaczanej przez Ciebie
    historii chodziło o trzmiela, czyli coś w rodzaju wielkiej, włochatej
    pszczoły. Kłania się wiedza z przyrody na poziomie pierwszych klas
    szkoły podstawowej. ;)
    2) Nie wiem ile jeszcze razy ta brednia będzie wypływała w Internecie.
    http://www.snopes.com/science/bumblebees.asp

  • 14. Data: 2016-08-11 21:09:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 11, 2016, 6:40:33 PM, you wrote:

> [...]
    > tak sie wydaje.
    > Wiec jak wyliczyc odleglosci z dokladnoscia do 1m, jesli 200ns to 60m?

    Jest jeszcze faza...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-08-11 21:27:54
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Polecam film Ex Machina jak ktoś nie oglądał.

    aić

  • 16. Data: 2016-08-11 21:33:57
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    .net...

    >Wiec jak wyliczyc odleglosci z dokladnoscia do 1m, jesli 200ns to 60m?

    To mówisz, że jak radyjko FM leci na p.cz. 10.7 MHz to już nie odbierze
    stacji 108MHz?

  • 17. Data: 2016-08-11 21:46:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 21:33:57 +0200, Ghost napisał(a):

    > To mówisz, że jak radyjko FM leci na p.cz. 10.7 MHz to już nie odbierze
    > stacji 108MHz?

    Odbierze, bo heterodyna dziala na 118MHz.
    W odbiorniku GPS zreszta tez jest heterodyna na odpowiedniej
    czestotliwosci, a nawet kilka.

    Ale 20Mb/s przez takie radyjko FM nie przepchniesz. Wlasnie dlatego,
    ze p.cz jest tylko 10.7MHz.

    J.

  • 18. Data: 2016-08-11 21:57:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 11, 2016, 9:46:24 PM, you wrote:

> [...]
    > czestotliwosci, a nawet kilka.
    > Ale 20Mb/s przez takie radyjko FM nie przepchniesz. Wlasnie dlatego,

    Przypomnij sobie ile szło na nośnej 2400 Hz w modemach...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-08-12 00:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 21:09:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Jest jeszcze faza...

    Jest i nie ma. Nosna ma 1.5 GHz, nie uchwycisz ktory okres leci.
    Tzn nie, przetwarzajac sobie na 5MHz ...

    J.

  • 20. Data: 2016-08-12 01:35:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 12, 2016, 12:36:26 AM, you wrote:

    > Jest i nie ma. Nosna ma 1.5 GHz, nie uchwycisz ktory okres leci.
    > Tzn nie, przetwarzajac sobie na 5MHz ...

    Ale to nie tak działa. PLL synchronizuje na konkretne zbocze początku
    sygnału czasu. Stabilność krótkoczasowa jest wystarczająca do pomiaru.

    --
    Best regards,
    RoMan