  • Data: 2003-06-09 06:56:22
    Temat: Re: Internet w kablowce DAMI - gowniarze, czy co?
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 7 Jun 2003, Marcin Zięba wrote:

    > Hm. Powiedzmy, że logi z tcpdumpa niech mają dziennie 2GB. Po uzyciu
    > bzip2, 100MB. Czyli 1 cd-r/tydzień, jakieś 5zł/miesiąc. Sama nagrywarka
    > to chyba koszt rzędu 200zł? Jeżeli nie ma jej w innym miejscu. Rocznie
    > jakies ~50 cd-r, gabarytowo chyba niezbyt problematyczne do
    > przechowania.

    Logi z trafd są jeszcze mniejsze:
    % du -sk trafd.fxp0
    71632 trafd.fxp0

    Pytasz mnie, ile osób łączyło się między 19 a 20 listopada 2002 z smtp.wp.pl?
    Niet problema:

    % traflog -a -b 0211180000 -e 0211192359 -i fxp0 -n from all to smtp.wp.pl port 25 |
    grep -c client
    6

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }