  • 1. Data: 2003-06-05 10:10:11
    Temat: Internet w kablowce DAMI - gowniarze, czy co?
    Od: "Waldemar Godel" <n...@o...info>

    Mialem taki przypadek - ktos bawiac sie z hosta ns2.tkdami.net
    zlozyl falszywe zamowienie w sklepie internetowym - na prawie 2000 zl

    ns2 to _prawdopodobnie_ nameserwer czyli moge podejrzewac krewnych
    lub znajomych krolika.. ups.. admina lub kumpli. Nawet jak nie, to jaki
    normalny admin wpuszcza ludzi na kompa z DNS dla calej sieci?

    Ale ja nie o tym - po zgloszeniu adminowi sieci, dostalem odpowiedz, ze nic
    nie moga zrobic, bo nie wiedza, czy na pewno to ktos zrobil itp...
    pelne szczeniactwo albo krycie kumpla... tak czy owak nie swiadczy to
    dobrze o nich.. gratuluje doboru kadry

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    a...@o...info, a...@t...org

  • 2. Data: 2003-06-05 12:42:59
    Temat: Re: Internet w kablowce DAMI - gowniarze, czy co?
    Od: "januszek" <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    Waldemar Godel wrote:

    > Mialem taki przypadek - ktos bawiac sie z hosta ns2.tkdami.net
    > zlozyl falszywe zamowienie w sklepie internetowym - na prawie 2000 zl

    [ciach]

    A skad wiesz, ze z tego wlasnie hosta? Skad wiesz, ze ktos nie
    sfalszowal naglowkow pakietow?

    januszej

  • 3. Data: 2003-06-05 12:43:11
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 5 Jun 2003 10:10:11 +0000 (UTC), Waldemar Godel
    <n...@o...info> wrote:

    > ns2 to _prawdopodobnie_ nameserwer czyli moge podejrzewac krewnych
    > lub znajomych krolika.. ups.. admina lub kumpli. Nawet jak nie, to jaki

    A może po prostu mają aż dwie maszyny na krzyż i każda z nich
    spełnia po kilka funkcji? Np ns2 jest jednocześnie namedem i
    natownicą? Zresztą z revów wynika, że to DNS i w3cache.

    > normalny admin wpuszcza ludzi na kompa z DNS dla calej sieci?

    A jeśli jest to jednocześnie w3cache?

> [...]
    > nie moga zrobic, bo nie wiedza, czy na pewno to ktos zrobil itp...
    > pelne szczeniactwo albo krycie kumpla... tak czy owak nie swiadczy to

    Albo po prostu nie mają logów z maszyny robiącej NAT-a.

    r.
    ________
    robert rędziak 323GT-R GK Śnieżka ST http://klubsubaru.pl
    Właściciel powyższej sygnaturki jest osobnikiem aspołecznym!
    Kontakt może zakończyć się serią bolesnych zastrzyków!

  • 4. Data: 2003-06-05 16:45:08
    Od: "Waldemar Godel" <n...@o...info>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@c...plaszczyca.org> napisał w
    wiadomości news:slrnbdu95e.lai.robert@supersonic.plukwa.net...

    > Albo po prostu nie mają logów z maszyny robiącej NAT-a.

    To znaczy ze z DAMI mozna sie bezkarnie wlamywac i dokonywac
    innych przestepstw elektronicznych??? Fajnie...

  • 5. Data: 2003-06-05 19:16:07
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 5 Jun 2003 16:45:08 +0000 (UTC), Waldemar Godel
    <n...@o...info> wrote:

    > To znaczy ze z DAMI mozna sie bezkarnie wlamywac i dokonywac
    > innych przestepstw elektronicznych??? Fajnie...

    Nigdzie tak nie napisałem. To znaczy, że kopa w zad dostanie
    cała sieć, bądź admin, a nie winowajca.

    r.
    ________

  • 6. Data: 2003-06-05 22:30:58
    Od: "memphis" <m...@n...spam.private.gda.pl>

    > To znaczy ze z DAMI mozna sie bezkarnie wlamywac i dokonywac
    > innych przestepstw elektronicznych??? Fajnie...

    Ehhh, panie kolego, nie dramatyzuj, jesli by tak pojmowac jak Ty to wszedzie
    sie mozna bezkarnie wlamywac, co oczywiscie nie jest klamstwem....

    Pozdrawiam,
    memphis

  • 7. Data: 2003-06-05 22:31:16
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Thu, 5 Jun 2003 19:16:07 +0000 (UTC), Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>
    wrote:

    > Nigdzie tak nie napisałem. To znaczy, że kopa w zad dostanie
    > cała sieć, bądź admin, a nie winowajca.

    Nie rozumiesz - co z tego skoro wlasciwego sprawcy w zyciu nie zlapia bo
    nie ma dowodow w postaci logow ? Ide do kolegi zapuszczam exlpoita,
    biore co trzeba i wychodze. I malo mnie interesuje ze zamkna siec,albo
    ukarza admina. Chociaz za brak tak elementarego systemu logowania
    imho powinno sie karac :/

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    If it's not your banana, don't eat it.

  • 8. Data: 2003-06-06 09:50:29
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 5 Jun 2003 22:31:16 +0000 (UTC), Adam Kułagowski
    <f...@h...pl> wrote:

    > Nie rozumiesz - co z tego skoro wlasciwego sprawcy w zyciu nie zlapia bo
    > nie ma dowodow w postaci logow ?

    Rozumiem doskonale. Komuś się za to dostanie. Tylko nie temu,
    który nabroił. I to naprawdę nie jest moja wina, że oberwie nie
    ten, który powinien.

    > Ide do kolegi zapuszczam exlpoita,
    > biore co trzeba i wychodze.

    A to od razu trzeba robić koło pióra koledze? Miejsc, z których
    można bezkarnie narozrabiać, jest mnóstwo:

    - kafejki internetowe,
    - otwarte, bądź źle zabezpieczone sieci bezprzewodowe,
    - pracownie komputerowe w szkołach, czy na uczelniach,
    - mnóstwo osiedlówek, które są oparte o ethernet.

    > Chociaz za brak tak elementarego systemu logowania
    > imho powinno sie karac :/

    Obawiam się, że są sieci, które nie zarobiłyby na nośniki, gdyby
    każde połączenie miało zostać zalogowane. Ale fakt, powinno się
    logować.

    r.
    ________

  • 9. Data: 2003-06-06 09:50:36
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    januszek wrote:
    > A skad wiesz, ze z tego wlasnie hosta? Skad wiesz, ze ktos nie
    > sfalszowal naglowkow pakietow?

    Niezły z ciebie mastahaka skoro potrafisz w ciemno (bez potwierdzeń)
    przeprowadzić sesję HTTP, być może nawet puszczoną po SSL...

  • 10. Data: 2003-06-06 17:09:59
    Od: "Waldemar Godel" <n...@o...info>

    Użytkownik "memphis" <m...@n...spam.private.gda.pl> napisał w wiadomości

    > Ehhh, panie kolego, nie dramatyzuj, jesli by tak pojmowac jak Ty to
    wszedzie
    > sie mozna bezkarnie wlamywac, co oczywiscie nie jest klamstwem....

    Z sieci DAMI mozna sie bezkarnie wlamywac. Skoro nie wiedza co, gdzie i kto,
    a w szczegolnosci z jakiego kompa. to znaczy ze nie mozna ukarac NIKOGO.