  • Data: 2017-09-22 16:51:20
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2017 o 16:42, Pszemol pisze:
> [...]
    t...

    > Przy cyfrówce mówisz of Furierze: przebieg prostokątny jest nieskończoną
    > sumą sinusów o nieparzystych harmonicznych i zmniejszającej się
    > amplitudzie. Im bardziej strome zbocza tym więcej harmonicznych idących w
    > setki megahertzów.

    > Pomyśl o typowym optycznie izolowanym porcie: led + fototranzystor. Po co
    > Ci masa z obwodu leda w obwodzie fototranzystora???

    Ale w RS485 nie masz leda na wejściu, tylko "komparator" który wymaga,
    żeby podawane napięcia mieściły się względem _jego_ masy w odpowiednim
    zakresie. Jak nie masz masy połączonej, to musi się ona ustalić na
    jakimś potencjale poprzez elementy pasożytnicze (pojemności, diody
    klampujące na wejściach).