  • 101. Data: 2011-12-13 13:40:00
    Temat: Re: Jak byście zachowali się na takim skrzyżowaniu?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-10 23:53, Karolek pisze:

    > Nie znasz podobnei zreszta jak zona, PoRD i do tego jestes uparty jak osiol.
    > Skrzyzowanie jest dobre, to kierowca dupa :/ Co gorsza, tlumaczy sie mu jak dziecku
    i dalej nie przyjmuje do wiadomosci :/

    Ale wiesz wziąłbyś raz i zaznaczył te obszary skrzyżowania dla takich tumanów,
    jak ja na przykład. Jak widzisz nie jestem leniwy, nawet mapki porobiłem poglądowe.

  • 102. Data: 2011-12-13 13:41:54
    Temat: Re: Jak byÄš?cie zachowali siĂ?? na takim skrzyÄšıżowaniu?
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak ikaros30 nawija makaron na uszy:
    > Chcąc minąć się na skrzyżowaniu
    > jeden z nich ma pewne najechanie na linię ciągłą bo razem się nie
    > zmieszczą. Normalny kierowca by to olał, ale na egzaminie wiadomo czym to
    > sie kończy. Więc siedzi tam dwoje zestresowanych egzaminem gości i
    > podejrzewam, że jeden będzie czekał na manewr drugiego aż do momentu zmiany
    > świateł i pewnie skończy się to oblaniem obydwu. Sytuacja jest bardzo
    > sporna i kontrowersyjna.

    Piszesz o hipotetycznej sytuacji, ktora do zaobserwowania jest bardzo
    trudna (jak zreszta piszesz).
    ale... w sytuacji gdy nie ma mozliwosci bezpiecznego wykonania manewru
    (zgodnie z przepisami) egzaminowany zawczasu ma obowiazek poinformowania
    o sytuacji na drodze i czekac na (nie)zezwolenie egzaminatora.

    Analogiczna sytuacje masz gdy na Twoim pasie ruchu stoja zaparkowane
    auta uniemozliwiajac jazde - informujesz wtedy egazminatora o swoim
    zamiarze (wjechania na drugi pas ruchu przecinajac linie ciagla w celu
    wyminiecia zaparkowanych pojazdow) a ten sie zgadza lub nie.

    Jesli zrobisz to swiadomie i masz zgode to jedziesz.

    > Egzaminator był grzeczny ale bardzo sztywny i mało przystępny.

    No to dodatkowy pech. Moje (mojej kobitki) doswiadczenia sa takie, ze
    raczej pomagali niz udupiali (a wiedz, ze tego typu "pulapki" sa na
    terenie kazdego WORDu).

    I jeszcze jedno - egazminator w zaden spososb nie moze spowodowac
    nerwowej reakcji u egzaminowanego np poprzez przekazywanie polecen,
    gestykulacje wiec jak nawet podniesie glos to stanowi to podstawe do
    zlozenia zazalenia na egzaminatora (mowie serio).

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 103. Data: 2011-12-13 14:04:46
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak ikaros30 nawija makaron na uszy:

    > z obydwu kierunków jadą goście chcący skręcić w lewo (niech to
    > będą dwa samochody egzaminacyjne jak na jednej z fotek na stronie, którą
    > podałem).Który z nich ma pierwszeństwo? Chcąc minąć się na skrzyżowaniu
    > jeden z nich ma pewne najechanie na linię ciągłą bo razem się nie
    > zmieszczą.

    Mowisz o tym?:

    http://www.zdamprawko.pl/images/skrzyzowania/pierwsz
    e%C5%84stwo_p.jpg

    No i zmieszcza sie. Jesli tylko ten skrecajacy z Wielkopolskiej ustawi
    sie prawidlowo to nie widze najmniejszego problemu - nie najada na linie
    ciagla.

    Zobacz jak wyglada jedna z pulapek w DC:
    http://g.co/maps/72tzv

    Jadac jednokierunkowa Moldawska skrecasz w lewow Pruszkowska ;)))
    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 104. Data: 2011-12-13 14:53:47
    Temat: Re: Jak byĚ?cie zachowali si�? na takim skrzyĚźowaniu?
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2011 14:04:46 +0100, Dman-666 napisał(a):

    > Zobacz jak wyglada jedna z pulapek w DC:
    > http://g.co/maps/72tzv

    Dużo zależy od malujących te wszystkie znaki na drodze. Gdyby trzymać się
    ściśle przepisów, na wyjeździe z mojego podwórza nigdy nie mógł bym skręcić
    na ulicę w lewo, bo tak pociągnęli podwójną ciągłą, że musiał bym mieć auto
    skręcające w miejscu pod kątem prostym.

    --
    i...@w...pl

  • 105. Data: 2011-12-13 16:41:12
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Definicja definicją, a w tym konkretnym, realnym przypadku, to gdzie
    > jest to
    > "przecięcie połączenie lub rozwidlenie" itd?
    >
    > http://i44.tinypic.com/6p9844.jpg
    >
    > A? A+B? A+B+C? Inne?

    Inne, w ogole jakos dziwnie to pokolorowales.

    --
    Karolek

  • 106. Data: 2011-12-13 16:45:31
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Oczywiście, że jest to skrzyżowanie.

    Nie jest.

    > Należy do przecięcia się dróg, a droga
    > zawiera w sobie i torowiska, i chodniki, i ew. środkowy pas zieleni też.

    Nie prawda.
    Prosze o to dowod:
    "10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego
    się przy drodze;"

    --
    Karolek

  • 107. Data: 2011-12-13 16:58:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-13 15:45:31 +0000, Karolek <d...@o...pl> said:

    > Nie jest.

    > Nie prawda.

    Nieprawda.
    ;>>>

> [...]
    > określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    > twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego

    I gdzie tam jest wyłączenie elementów dróg?
    Jest tylko informacja, że jeśli droga nie ma jezdni, to nie ma skrzyżowania...

    Hint: "droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z
    torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa,
    przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt;"

    --
    Bydlę

  • 108. Data: 2011-12-13 20:00:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Ale wiesz wziąłbyś raz i zaznaczył te obszary skrzyżowania dla takich
    > tumanów,
    > jak ja na przykład. Jak widzisz nie jestem leniwy, nawet mapki porobiłem
    > poglądowe.

    Ok nie jestes leniwy, wiec tez nie bede.
    Dla dej Pani co oblala to skrzyzowanie wygladalo z grubsza tak jak
    obszar oznaczony 1 na tym zdjeciu.
    http://i44.tinypic.com/f2vshu.jpg

    --
    Karolek

  • 109. Data: 2011-12-13 20:07:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-13 16:58, Bydlę pisze:

    > Nieprawda.
    > ;>>>

    Ehh :>

> [...]
    > torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa,
    > przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy

    No tak, torowisko nalezy do drogi, ale tylko jak znajduje sie na pasie
    przeznaczonym dla pojazdow, pieszych itd.
    Czyli mowiac prosto jak szyny sa polozone na asfalcie to tez sie
    zaliczaja do drogi, ale nie sa droga sama w sobie, jako taka i nie
    tworza z jezdnia samodzielnych skrzyzowan :>

    --
    Karolek

  • 110. Data: 2011-12-13 21:39:39
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Karolek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 11 grudzień 2011, 12:54:04

    > Kolejny raz odsylam do http://www.januszs-prawojazdy.pl/ustawa.html

    Popisywanie się cudzą wiedzą jest dość ryzykowne.
    Natomiast żałosność takich poczynań jest wprost proporcjonalna
    do bucowatości delikwenta.

    > Rozrozniasz sytuacje gdzie sygnalizator jest bezposrednio przed
    > skrzyzowaniem, podkreslam BEZPOSREDNIO, a jego miniecie skutkuje wjazdem
    > na skrzyzowanie, od sytuacji z tego watku gdzie sygnalizator stoi sobie
    > na drodze gdzies daleko wczesniej niz znajduje sie skrzyzowanie i jego
    > miniecie, skutkuje tylko wjazdem na kolejny odcinek drogi, a nie na
    > skrzyzowanie?

    A teraz kliknij we własną skarbnicę mądrości:
    http://www.januszs-prawojazdy.pl/ustawa.html

    Masz? To teraz przewiń ze 3 ekrany w dół, do tematu zaczynającego się
    od "Artykuł ustalający pierwszeństwo:".

    Masz? Miłej lektury.

    Ciekawe czy domyślisz się, jak należałoby teraz postąpić.

    --
    Llort