  • 1. Data: 2012-02-01 20:04:44
    Temat: Jak działa OC i dlaczego są różne stawki.
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ajprawdopodobniej w Polszcze jest taki sam system jak w IV Rzeszy. Niemiecki
    system jest sprawdzony i nie ma żadnego powodu żeby tu było inaczej. Państwo
    gwarantuje wypłatę odszkodowań. I to ono jest ubezpieczycielem. Ale żeby nie
    pierdolić się ze zbieraniem skłądek, likwidacją szkód itp to wynajmuje
    akwizytorów. Są to towarzystwa ubezpieczeniowe. Państwo wyznacza stawki na
    poszczególne typy samochodów. Ale nie tak że do 600 tyle a powyżej tyle.
    Stawka jest od sztuki jak leci. Osobowe tyle, traktory ..... itd. Akwizytor
    dostaje z góry ustaloną marżę i dzieli stawki według własnych wyliczeń. Na
    koniec roku rozrachunkowego jeśli suma składek zbilansowała się z tym co
    wpłacono do skarbu państwa stawka na przyszły rok zostaje nie zmieniona. Jeśli
    ubezpieczyciel wypłacił więcej niż zebrał to dokłada ze swoich. Jeśli wypłacił
    mniej to nadwyżki nie zatrzymuje dla siebie tylko odprowadza do skarbu
    państwa. Państwa nie interesuje jak ubezpieczyciel ustawi wysokość składek. Od
    każdego ma odprowadzić np 6 stów i dostaje w tym 3 stówy upustu.
    Ubezpieczyciel może dowolnie ustawiać wysokość składek dla użytkowników. Jeden
    będzie preferował samochody nowe i dla nich zrobi taniej. Inny stare których
    użytkownicy mają więcej niż 55 lat. To czy zarobi to jego problem. W sytuacji
    kiedy stawki bez marży nie pokryją wypłaconych odszkodowań stawka na następny
    rok zostaje proporcjonalnie podniesiona. Tak to działa tam i tak na 99,9999%
    działa tutaj. Ubezpieczyciel który trafił z wyliczeniami i nie musi dokładać
    ze swoich do interesu nie robi problemów z wypłatą, bo płaci nie ze swoich.
    Może w przyszłym roku podzielić się marżą z klientami. Za to , jak by to
    młodzi powiedzieli, ten co mu się nie przyfarciło sra żarem i czepia się
    wszystkiego. I tak to właśnie działa.

  • 2. Data: 2012-02-01 20:23:12
    Temat: Re: Jak działa OC i dlaczego są różne stawki.
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.02.2012 20:04, kogutek pisze:
> [...]
    > pierdolić się ze zbieraniem skłądek, likwidacją szkód itp to wynajmuje
    > akwizytorów. Są to towarzystwa ubezpieczeniowe. Państwo wyznacza stawki na
    nie wiem czy regularnie czytasz tą grupę, ale ja nawołuję do walki z tą
    formą ubezpieczeń od dawna. Tak wiec ameryki nie odkryłeś, jednocześnie
    ludzi chcących zmienić ten system jest 3, może 4 na tej grupie. Krótko:
    wszyscy solidarnie płacimy za błędy jednostek. "frycowe" to składka
    100%, a i tak większość z nas ma zniżkę 60%.
    Wyjście z sytuacji? Obniżanie stawek OC połączone z wieloma formami
    partycypowania w kosztach odszkodowań za wyrządzone szkody. Poparcie jak
    wiem - zerowe, bo większość z nas to fujary, reszta przecenia
    umiejętności. Jaka część z nas ma zero szkód przez 20 lat i dłużej?

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-02-01 21:20:00
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wiem - zerowe, bo większość z nas to fujary, reszta przecenia
    > umiejętności. Jaka część z nas ma zero szkód przez 20 lat i dłużej?

    Proponuję system amerykański. Nie ma obowiązkowego OC a i tak wszyscy je
    wykupują. Ubezpieczyciele mają wgląd do kartotek Policji i wysokość składki
    ustalają na podstawie ilości otrzymanych mandatów z uwzględnieniem za co. W
    przypadku trzech wykroczeń uznawanych przez ubezpieczyciela za poważne odmawia
    ubezpieczenia na normalnych warunkach i proponuje swoje. Jak się o tym
    dowiedziałem to przestałem się dziwić jak na amerykańskim uwaga pirat jedna
    chciała policjantowi laskę zrobić żeby nie wypisał jej mandatu za
    przekroczenie prędkości. Przynajmniej tak to wyglądało bo przed nim klęczała.

  • 4. Data: 2012-02-01 21:42:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 01.02.2012 ToMasz <twitek4@> napisał/a:

> [...]
    > wiem - zerowe, bo większość z nas to fujary, reszta przecenia
    > umiejętności. Jaka część z nas ma zero szkód przez 20 lat i dłużej?

    A jaka część kierowców w ogóle ma prawo jazdy ponad dwadzieścia lat?
    Tylko licząc według aktualnie przejeżdżanych kilometrów...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2012-02-01 22:06:13
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    1.
    > Na koniec roku rozrachunkowego jeśli suma składek zbilansowała się z tym co
    > wpłacono do skarbu państwa stawka na przyszły rok zostaje nie zmieniona.

    2.

> [...]

    2.
    > Jeśli wypłacił
    > mniej to nadwyżki nie zatrzymuje dla siebie tylko odprowadza do skarbu

    wiesz co?
    ci ubezpieczyciele to chyba z WOŚP są.

  • 6. Data: 2012-02-01 22:06:52
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jgc2cc$p83$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Akwizytor
    > dostaje z góry ustaloną marżę i dzieli stawki według własnych wyliczeń.

    moje 2 przypadki z winy sprawcy (nie mojej)
    w jednej mnie skroili na 5tys, w drugiej na 1,4 tys
    a pod koniec roku super wyniki

    kroic oszukiwac, nie naprawiac tak jak sie nalezy

    znajoma znajomej zmarla
    w jednej firmie placila przez lata ubez pzu
    gdzies sie tam powinela ostatnia rata, stary zapomnij
    lata placenia do kosza

    w nowej firmie skladki oplacala przez ta sama firme
    ale za krotko by cos z tego sensownego bylo

    firmy maja regulaminy ustawy gowno gwarantuja
    jestesmy jak pileczki bilardowe, tam gdzie nas kopna tam polecimy
    a i tak wpadniemy w dziure finansowa

  • 7. Data: 2012-02-01 22:10:26
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Proponuję system amerykański. Nie ma obowiązkowego OC

    a tak konkretniej, to gdzie nie ma?

  • 8. Data: 2012-02-01 22:12:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-01 22:10, nazgul pisze:

    > a tak konkretniej, to gdzie nie ma?

    Nie wycinaj autora cytatu, do którego się odnosisz :)
    Takie usenetowe zasady, ułatwiające wszystkim życie ;)

  • 9. Data: 2012-02-01 22:18:33
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-01 22:12, Artur Maśląg pisze:

    > Nie wycinaj autora cytatu, do którego się odnosisz :)
    > Takie usenetowe zasady, ułatwiające wszystkim życie ;)

    no dobra.

  • 10. Data: 2012-02-01 22:27:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 20:20:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Proponuję system amerykański. Nie ma obowiązkowego OC

    Jest, przynajmniej w wiekszosci stanow. Tylko niskie

    > a i tak wszyscy je wykupują.

    Bo jak wiadomo, to taki kraj, w ktorym jak jestes bogaty, to zaraz sie
    znajdzie sprytny adwokat, ktory cie zaskarzy :-)

> [...]
    > chciała policjantowi laskę zrobić żeby nie wypisał jej mandatu za
    > przekroczenie prędkości. Przynajmniej tak to wyglądało bo przed nim klęczała.

    Gdyby OC bylo nieobowiazkowe, to by sie chyba tak nie zachowywala :-)

    http://wiki.answers.com/Q/How_does_a_speeding_ticket
    _affect_your_auto_insurance
    http://forums.redflagdeals.com/police-says-speeding-
    ticket-wont-affect-insurance-546631/
    http://www.insurancehotline.com/tickets-car-insuranc
    e-rates/
    ( Kanada ? )
    http://www.city-data.com/forum/pennsylvania/53739-sp
    eeding-tickets-car-insurance-increase.html

    Strasznie drogie musi byc tam OC, jesli panie laske wola zrobic za te 20%
    ... a moze po prostu to lubia ? :-)

    J.