  • 21. Data: 2021-06-15 23:05:31
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Ale pompa jaka - wirowa, wyporowa?

    Wyporowa pewnie, bo wirową nie zaciągniesz jak jest sucha, a z opisu
    wynikało, że tą zaciągną, tyle że się niszczy.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-06-16 12:39:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Wyporowa pewnie, bo wirową nie zaciągniesz jak jest sucha, a z opisu
    > wynikało, że tą zaciągną, tyle że się niszczy.

    Czasem pompy perystaltyczne są używane.

    Kiedyś stosowano jeszcze pompy membranowe i zębate do skroplin.

    WM

  • 23. Data: 2021-06-16 12:59:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 21:05:31 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wyporowa pewnie, bo wirową nie zaciągniesz jak jest sucha, a z opisu
    > wynikało, że tą zaciągną, tyle że się niszczy.

    WM znalazl, ze to tloczkowa.
    Ciekawe - syfon jest w stanie to tak dokladnie oproznic?
    Niby zaworki w te strone przepuszczaja, wiec moglby, ale czy na tyle
    dokladnie, ze resztek smarowania nie bedzie?

    Tak czy inaczej - przyczyna wycieku z klimy gdzie indziej lezy.
    Zaczalbym od sprawdzenia czy pompa sie uruchamia.

    J.

  • 24. Data: 2021-06-16 13:15:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/06/2021 12:59, J.F wrote:
    > Tak czy inaczej - przyczyna wycieku z klimy gdzie indziej lezy.

    Przyczyna znaleziona: pompa czasam nie działała. Złośliwie, wycieki
    pojawiały się *zawsze* po wyłączeniu. Dopiero któryśtam raz z rzędu
    wyciekło podczas pracy i stał się jasne że to nie cofanie wody z rurki
    odpływowej tylko przepełnienie zbiornika.

    A co to potrzeby takiej pompki, bo widzę że są opinie że grwitacyjnie
    powinno: owszemm ale wymaga to wykuwania w *mieszkaniu* w ścianach,
    wężyków ze spadkiem. Ogólnie niewykonalne kiedy montujemy po
    wykończeniu, znacznie łatwiej jest zaciągnąc skropliny przez sufit k/g,
    albo do wiadra, jak widziałem w pewnym korpo ;).

    PS. pompka 300zł. WTF :) ?

  • 25. Data: 2021-06-16 13:27:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 13:15:22 +0200, heby wrote:
    > A co to potrzeby takiej pompki, bo widzę że są opinie że grwitacyjnie
    > powinno: owszemm ale wymaga to wykuwania w *mieszkaniu* w ścianach,
    > wężyków ze spadkiem. Ogólnie niewykonalne kiedy montujemy po

    Albo zamontowania rurek na scianach.
    A jak sie komus nie podoba, to niech szafa czy kalendarzem zasloni :-)

    Albo plyta k-g :-)

    > wykończeniu, znacznie łatwiej jest zaciągnąc skropliny przez sufit k/g,
    > albo do wiadra, jak widziałem w pewnym korpo ;).
    >
    > PS. pompka 300zł. WTF :) ?

    Widac taka dobra :-)

    J.

  • 26. Data: 2021-06-19 01:04:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-16, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Czasem pompy perystaltyczne są używane.

    Nie zasyfia się szybko? Tam musi chyba iść też sporo brudu z tym
    kondensatem?

    > Kiedyś stosowano jeszcze pompy membranowe i zębate do skroplin.

    I te pompy (ogólnie, nie jakiś typ) są przy klimie stosowane powszechnie?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2021-06-19 01:22:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-16, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wykończeniu, znacznie łatwiej jest zaciągnąc skropliny przez sufit k/g,
    > albo do wiadra, jak widziałem w pewnym korpo ;).

    No to już wiem dlaczego takich nie spotykam. Po prostu tu gdzie mieszkam
    klima to standard, więc jest praktycznie zawsze uwzględniania przy
    budowaniu.

    Nb. ciekawe, że nie ma w Twojej jakiegoś czujnika przepełnienia
    zbiornika, ale to się chyba na tyle rzadko zdarza, że byłby to
    bezsensowny koszt. Za to przy grawitacyjnych występuje od czasu do czasu
    efekt różnicy ciśnień i wtedy można sobie posłuchać przyjemnego
    bulgotania.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2021-06-19 10:42:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Nie zasyfia się szybko? Tam musi chyba iść też sporo brudu z tym
    > kondensatem?

    To woda destylowana, więc niezbyt brudna.
    Czystość w stylu deszczówki.

    > I te pompy (ogólnie, nie jakiś typ) są przy klimie stosowane powszechnie?

    Pompa skroplin to dodatkowy koszt.
    Nie zawsze jest konieczne je stosowanie.

    WM

  • 29. Data: 2021-06-19 11:13:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-19, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > To woda destylowana, więc niezbyt brudna.
    > Czystość w stylu deszczówki.

    Przecież ona się zbiera na żeberkach wymiennika przez które przepływa
    powietrze.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2021-06-19 12:40:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Przecież ona się zbiera na żeberkach wymiennika przez które przepływa
    > powietrze.

    Producent klimatyzatora podaje zwykle, jak często czyścić i w jaki sposób.

    WM