  • Data: 2018-02-12 21:19:31
    Temat: Re: Jak działają prosumenckie elektroniczne liczniki en.?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie da się go wykorzystać do produkcji użyteczniej energii.

    I nie zamierzałem. Da się go sprzedać, prawda? :-) Z punktu widzenia
    elektrowni produkcja przez prosumenta to nic innego niż moc bierna.

    > Elektrownia sprzedając prąd hurtowo bedzie wymagala abyś utrzymał
    > prawidłowy poziom cos fi. Mimo że to moc bierna, ma jednak nieładna
    > cechę że te bezustanne przesyłanie prądu w te i nazad powoduje grzanie
    > się drutow i wydzielanie mocy czynnej na przesyle. Za to płaci się kary.

    Ale nie o tym mowa. Skomentowałem uwagę JF, że "kondensatorów jakoś
    energetycy nie lubią, pobór bierny pojemnościowy
    często jest zakazany". Z drugiej zaś strony właśnie pojemnością reguluje
    się w przemyśle cos fi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek