eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z systemem hamulcowym w osobówkach? › Re: Jak jest z systemem hamulcowym w osobówkach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
    4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
    r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak jest z systemem hamulcowym w osobówkach?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pr4cj7$t9j$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pr4gg3$1gv$1@node1.news.atman.pl> <pr4s3u$t0e$1@dont-email.me>
    <pr50o6$hkd$1@node1.news.atman.pl>
    <qxd7nj63qkeh.1h2q526ji1jun$.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 29 Oct 2018 10:25:31 +0100
    Message-ID: <693ipyj8uwyk.1j2x2dmiuj98f$.dlg@40tude.net>
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
    X-Trace: 1540805133 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 476 89.64.51.247:36430
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3060
    X-Received-Body-CRC: 4209617585
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642513
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 21:54:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Sun, 28 Oct 2018 19:55:59 +0100, Marek S napisał(a):
    >> Jeszcze jedna rzecz: zatrzymał auto na stacji paliwowej. Dokupił płyn
    >> hamulcowy, wlał go bo było zero, a płyn po prostu spływał. Ile wlał,
    >> tyle wyciekło przy kole. Silnik wyłączony, nikt nie dotykał hamulca.
    >> Przypuszczam, że w takich okolicznościach drugi obwód nie mógł pracować
    >> bo był suchy. Pytanie: czy nie po to są 2 układy aby przy dużym wycieku
    >> z jednego, drugi zachował w sobie pewną ilość płynu? Albo stało się coś,
    >> czego nie potrafię sobie wyobrazić.
    >
    > Ale zachowuje. Zbiornik podzielony na dwie sekcje, wycieka plyn z
    > gory, ale w dole jednej polowy zostaje.
    > Na hamowanie wystarcza.
    >
    > Tylko niestety ta podloga przeszkadza wcisnac pedal gleboko.

    Pytanie czy w tych samochodach gdzie przy otwartej jednej sekcji pedał
    wpada do podłogi wszystko jest sprawne?

    Jednym z chyba często ignorowanych problemów jest luz na łożysku który
    potrafi rozpychać okładziny (zwłaszcza jeśli zacisk nie jest pływający a ma
    tłoczki po obu stronach) i zwiększać jałowy skok pedału.
    Luz może nie być wielki, a wystarczający żeby na zakrętach wcisnąć tłoczek.

    To samo dotyczy zapowietrzenia (nawet minimalnego), krzywych tarcz itp.
    Dodatkowo niektórzy producenci klocków stosują "podkładki antywibracyjne",
    czyli taką elastyczną przekładkę między kolcek a jarzmo/tłoczek. Jakoś
    wiele to się chyba nie powinno uginać, ale kto wie?

    Kierowca jak jeździ na codzień ze sprawnymi obwodami to się do jałowego
    skoku przyzwyczai, ale potem jak jednego obwodu zabraknie, to drugi nim
    skasuje dodatkowy luz, to już się oprze o gródź.

    Ale moim zdaniem faktycznie - te popychacze między sekcjami mogłyby być
    dłuższe i szybciej załączać drugą sekcję.
    A ewentualne użycie tych popychaczy obecnie może być wykryte przez pompę
    ESP, która i tak zna ciśnienie w każdym układzie. Mogłaby wykrywać nierówne
    ciśnienie w obu obwodach hamulcowych i już wiadomo że któraś sekcja ma luz
    większy niż skok pompy do pchnięcia kolejnej sekcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: