    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak klawiatura? Pytanie pozornie głupie
    Date: Thu, 22 Mar 2012 18:34:00 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 19:14:57 +0100, slawek napisal:

    > Pytanie pozornie głupie: jaką klawiaturę polecacie do pisania programów?
    [...]
    > Co powinna mieć:
    >
    > 1. Biały/beżowy/itp. kolor obudowy - odpadają trumny w kolorze czarnym
    > (czyli 99% tego co zalega w sklepach). Kolor srebrny też raczej nie.

    Najłatwiej z tej kategorii znajdziesz różowe.

    > 2. Przyciski, trzy, ACPI - po coś wymyślono te usypianie itd. - a jestem za
    > leniwy aby macać wyłącznik na obudowie PC - jeżeli wystarczy nacisnąć
    > "power-on" na klawiaturze.

    Kurde, nie mam.

    > 3. Wyraźny click, głęboki ruch klawiszy (odpadają klawiatury "slim").

    No jasne.

    > 4. Standardowe rozmieszczenie prawie zgodne z ANSI. Ale z pionową kreska po
    > prawej stronie prawego shift-a, a nie w górnym rzędzie i enter w kształcie
    > odwróconego L.

    Nie mam kreski na prawym shifcie, reszta jest.

    > Na obrazku
    > http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_United_States-N
    oAltGr.svg - pionowa
    > kreska jest przed backspace .
    >
    > 5. Blok klawiszy home-end-insert-delete-page jako 2 wiersze i 3 kolumny nad
    > odwróconym T z kursorami. (Układ 3-wiersze 2-kolumny z "zapasowej"
    > klawiatury MS Wired keyboard 500 daje efekt naciskania "delete" zamiast
    > "end" - co chwila to robię i powoli przestaje mnie to bawić).

    Coś o tym wiem.

    > 6. Nieco wyżej "niepotrzebne" SysReq, Scroll, Pause (tzn. one mają być!).

    Są!

    > 7. Normalny blok klawiszy numerycznych (grey).

    No jest, ale o co chodzi z grey?

    > 8. Normalne (pełnowymiarowe) klawisze funkcyjne, 12 sztuk. Oraz
    > "windowsiane" - start i menu kontekstowego.

    Są.

    > 9. Kabelek PS/2, ew. USB.

    PS/2 - dawno w muzeum nie byłem, mógłbyś przypomnieć, jaka to wtyczka?

    > 10. Standardowa wielkość klawiszy - aby trafiać w nie bez gapienia się na
    > ręce, tj. bezwzrokowo. Wypustki do macania obowiązkowe!

    Ja czasami zerkam, podświetlenie odpowiednie pomaga.

    Tak przy okazji, kiedyś muszę się nauczyć pisać w pełni bezwzrokowo.

    > Czego nie powinna mieć:
    >
    > 11. Łączności bezprzewodowej - wireless nie jest zbyt dobrym pomysłem jeżeli
    > "coś nie działa" - o czym przekonałem się przez lata pomagając znajomym i
    > rodzinie w tych trudnych chwilach... gdy klawiaturki wymagały wymiany
    > baterii, albo np. w system wlazł im wirus.

    Mam jakąś starą bezprzewodową, takie kombo z myszą. Okazało się, że nie da się
    używać jej bez myszy, która była beznadziejna.

    > 12. Czarnej obudowy. Bo nie lubię. Po prostu.
    > 13. Podświetlenia nieodpornego na ścieranie (dużo piszę, zlezie i złuszczy
    > się, będzie ohyda).

    Słyszałem, że takie ścierające się istnieją.

    > 14. Dziwnych patentów - romboidalne klawisze, klawiatura S-owato wygięta,
    > bambusowa obudowa, ludzka skóra, gumowe klawisze, prawdziwa kość słoniowa
    > itd.

    Plastic "primo sort" jest najlepszy.

    > 15. Olbrzymich podpórek pod nadgarstki.
    > 16. Klawiszy "multimedialnych" - nie wiem co za dureń je wymyślił, ale one
    > zwyczajnie przeszkadzają - zwłaszcza że to ma być klawiatura do PISANIA
    > PROGRAMÓW.

    Ja lubię sobie regulować czasami to i owo - mam przyciski na słuchawkach,
    oraz oczywiście klawisze medialne.

    Jak ich nie używam zgodnie z przeznaczeniem, zazwyczaj działają gdziekolwiek,
    gdzie można wpisać kombinację klawiszy i nieużywanych lub wszystkich tak używam.

    > 17. Klawiszy ACPI w dziwnych miejscach (np. pomiędzy odwróconym T a blokiem
    > PageUp-Page-Down) - przypadkowe naciśnięci "power-off" nie zawsze jest
    > przyjemne.

    Jak naciskam Power-off to najczęściej i tak muszę się ruszyć. Po co to
    na klawiaturze? Mam nacisnąć power off i kontemplować pusty ekran?

    > Co mogłaby mieć:
    >
    > 21. Odporność na zalanie.

    Właśnie moja miała bliski kontakt z kawą, dzięki k. ...

    > 22. Możliwość mycia - szczotka, mydło, bieżąca woda itd. (wafelki podczas
    > debugowania...)

    Moja ma system auto-rinse. "Wtyczka" identyczna z wężem od pralki.

    > 23. Odporność na naciskanie wielu klawiszy na raz - MS nazywa to
    > anti-ghosting (kotoodporność) - ale chyba i inni to potrafią robić.

    Oo. Tego moja nie ma.

    Edek