    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak klawiatura? Pytanie pozornie głupie
    Date: Thu, 22 Mar 2012 20:54:21 +0000 (UTC)

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Co powinna mieć:
    >
    > 1. Biały/beżowy/itp. kolor obudowy - odpadają trumny w kolorze czarnym
    > (czyli 99% tego co zalega w sklepach). Kolor srebrny też raczej nie.
    > 2. Przyciski, trzy, ACPI - po coś wymyślono te usypianie itd. - a jestem za
    > leniwy aby macać wyłącznik na obudowie PC - jeżeli wystarczy nacisnąć
    > "power-on" na klawiaturze.
    > 3. Wyraźny click, głęboki ruch klawiszy (odpadają klawiatury "slim").
    > 4. Standardowe rozmieszczenie prawie zgodne z ANSI. Ale z pionową kreska po
    > prawej stronie prawego shift-a, a nie w górnym rzędzie i enter w kształcie

    oAltGr.svg - pionowa
> [...]
    > musiały pracować zamulacze.
    > 19. Obrzydliwej ceny - tzn. nie więcej niż 10% ceny przeciętnego PC.
    > 20. Dziwnych odgłosów, dziwnych wrażeń itd. itp. w czasie pisania. Odpada
    > uginanie się całej klawiatury, kolebanie, klawisze wibracyjne itd. itp.
    >
    > Co mogłaby mieć:
    >
    > 21. Odporność na zalanie.
    > 22. Możliwość mycia - szczotka, mydło, bieżąca woda itd. (wafelki podczas
    > debugowania...)
    > 23. Odporność na naciskanie wielu klawiszy na raz - MS nazywa to
    > anti-ghosting (kotoodporność) - ale chyba i inni to potrafią robić.

    ja mam zwykłą, solidną (i chyba dosyc starą (na PS/2)) ale mz
    dosyć ladną i całkiem wygodną białolekkoszarą klawiaturę
    'logitecha', nie ma sleepa ale ma przyciszanie i podglaszanie
    (bardzo wygodne podglaszac przyciszac bez tego to koszmar)
    - przy okazji jest calkiem miła 'w dotyku' - wrecz bardzo
    (jakis jakby solidny plastik) - zwykla klawa ale calkiem
    komfortowa, jestem jakos bardzo zadowolony (w ustawieniach
    klawki szybkosc klawki/kursora ustawiona na max - nie pisze
    szybko ale lubie moc np szybko biegac kursorem po tekscie itp)