    From: Michał Czarkowski <m...@p...ont.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak łączyć urządzenia procesorowe ze sobą?
    Date: Mon, 14 Aug 2017 16:12:25 +0000 (UTC)

    W dniu %s, użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > W pytaniu nie było żadnego przybliżenia charakteru przesyłanych
    > sygnałów. Jedynie taka informacja: "Załóżmy niskie częstotliwości
    > sygnałów."
    > Według mnie np. sygnał: "Strefa rozbrojona/uzbrojona = można/nie można
    > zezwalać na otwarcie przejścia" przesyłanego między systemem alarmowym a
    > systemem kontroli dostępu z częstotliwością (1/86400)Hz mieści się w
    > treści pytania i przekaźnik z takim sygnałem sobie poradzi.
    > P.G.

    Masz rację. Widocznie po kilku przeczytanych postach umknęło mi to
    założenie. Z taką częstotliwością załączania przekaźnik poradzi sobie bez
    problemu i ze znamionowym napięciem na cewce popracuje b. długo. :-)
    Osobiście staram się nie używać przekaźników, mechaniki w ogóle - ta,
    ogólnie, jest bardziej zawodna niż podzespoły elektroniczne. Chociaż
    czasem przekaźnik jest prostszym rozwiązaniem, szczególnie gdy jest
    rzadko używany.
    Pozdrawiam serdecznie.