  • Data: 2017-10-13 12:35:36
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 13 Oct 2017 12:17:45 +0200, J.F.

    > Prad bedzie w wiekszosci z tych paliw nadal, wiec akcyza jak
    > najbardziej zasadna :-)

    Ale spalanie ich w elektrowniach nie truje tak jak niska emisja.

    > No i drogi publiczne trzeba z czegos utrzymywac, akcyza od paliw
    > wydaje sie swietnym zrodlem.
    > Ale mozna opodatkowac inaczej.

    Obecnie w paliwie jest akcyza (od wzbogacenia) i podatek drogowy.

    > Byly tez zrobione studia nad innymi metodami - np od kilometra
    > przejechanego po drogach.

    Tak jest obecnie. Im więcej jeździsz (niszczysz dróg) tym więcej zużywasz
    paliwa, tym więcej płacisz na ich ew. remonty. Wg mnie jest dobrze, bo nie
    jesteśmy Szwajcarią czy Czechami, co się moga zadowolić czterema
    autostradami na krzyż.

    > No prosze, czyste powietrze to dla nich za malo, tak sie rozbestwili
    > :-)

    No właśnie, niektórzy nie uwzględniają że powietrze czystsze, mniej kasy na
    leczenie idzie i więcej mają w kabzie. A jęczeć będą, no bo czemu mają mieć
    mniej jakby mogli mieć (jeszcze) więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk