eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak naładować aku litowe 10S 2P 42V w deskorolce poprzecznej ? Jest 5V › Re: Jak naładować aku litowe 10S 2P 42V w deskorolce poprzecznej ? Jest 5V
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak naładować aku litowe 10S 2P 42V w deskorolce poprzecznej ? Jest 5V
    Date: Tue, 12 Dec 2023 13:05:00 +0100

    On Mon, 11 Dec 2023 14:34:55 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    odłączenia zasilacza 3 pinowego 42V

    > Wyjaśniło się, nie ma odwracania biegunowości ogniw litowych.

    Jest, ale moze szczęsliwi u ciebie do niej nie doszło ...
    ale zbytnia obnizka napięcia tez jest dla li-ion szkodliwa.

    > Po prostu mierzyłem napięcie w gnieżdzie pakietu, z podłaczoną ładowarką, ale
    odłączoną od sieci i ona zwierała pakiet.
    > A po odpięciu przewodów ładowarki napięcie nadal wynosi: 5,6 V czyli zimna d...
    > nic się nie ładuje.
    >
    > Ale znajomy mówi, że nieraz trzeba czekać 24 godziny, aż pakiet litowy zacznie się
    ładować, bo tak jest wyładowany

    Czekaj, nawet dłuzej, jak cierpliwosci starczy, ale zadbaj o
    ognioodporne miejsce :-)

    > 10S to jest 5,6V / 10
    > czyli na ogniwie napięcie 0,56 V
    > czyli d...
    >
    > Jest to wada deskorolki Manta, bo mam powerbanki i leża kilka lat, a

    I tez im to szkodzi ...

    > jak chcę to zaczynają się ładować i trzymają power
    >
    > Na noc nie zostawię, aby nic się nie przegrzało, nie zapaliło

    Słusznie.
    Mozna rezystor szeregowy dodac, żeby za duzo nie płynęło, jak ruszy.

    > Ale ten pakiet 10S 2P 42V z nalepką Samsung to jedna wielka d...

    Raczej użytkownik d....

    > Taka deskorolka powinna mieć alarm akustyczny, gdy pakiet aku się nadmiernie
    wyłądowuje

    Co ją wyładuje szybko, a i tak nikt nie usłyszy z piwnicy czy garażu
    :-)

    >i powinna go całkowicie odłączać od elektroniki, ale nie ma.

    Cos tam zawsze będzie brać, ale możliwe, ze malutko.

    J.