  • Data: 2002-06-13 15:26:03
    Temat: Re: Jak połączyć bloki
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    " korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > Najpeliej 100 Mb tak by była szybka wymiana miedzy blokami.

    To w gre wchodzi raczej tylko laser lub okolice (diody podczerwone
    duzej mocy). Niczego innego poza pasmem optycznym/ bliska podczerwien
    sobie nie wyobrazam dla takich parametrow a i nie wiem czy tyle sie
    osiagnie (przy przekazie przez powietrze) bez problemow.

    > Odległość to jakieś 70 m i obydwa bloki są widoczne.

    Do optycznej lacznosci moze byc aczkolwiek moga byc problemy podczas
    sniezyc, mgiel czy deszczow (brak widocznosci) oraz silnych mrozow
    (oblodzenie optyki). Lacznosc tego typu stosuje sie dla punktow ktore
    *nie musza* miec pewnego polaczenia (urzadzenia wyzszej klasy maja tez
    ogrzewane elementy optyczne co przeciwdziala zalodzeniu).

    Nie widzialem gotowych tanich laczy na takie predkosci !

    W ogole z laserami jest problem - o ile odbiorniki na diodach PIN sa
    proste i tanie to sam nadajnik stal sie przynajmniej dla mnie
    przeszkoda na razie nie do przejscia. Diody od wskaznikow laserowyych
    to sie nie nadaja (ja rozwazalem zreszta zupelnie inne predkosci - max
    1 Mb/s) a jedna z firm ktora produkuje gotowe lasery modulowane
    odpowiedniej klasy (2a lub 3a) i jakosci nie chce odpowiadac na moje
    listy :(( Pozatym w ofercie wstepnej brakowalo waznych parametrow
    mi. trwalosci takiego lasera.

    ps
    To jest chyba bardziej na "trzepak" temat.
    Jak chcesz wiecej szczegolow to na priv albo sie na ten trzepak
    przeniesiemy (tylko gdzie to jest bo zapomnialem) - zreszta niech sie
    fachmani od podzialu news wypowiedza bo nie wiem czy ten temat to nie OT.

    --
    Jarek