  • 1. Data: 2002-06-12 21:52:17
    Temat: Jak połączyć bloki
    Od: " korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Chcemy ze znajomymi połączyć bloki w sieć lokalną. Mamy zgodę administracji
    na okablowanie bloków, ale pojawia się problem jak je połączyć. Czy ktoś ma
    jakieś pomysły i doświadczenie (przewieszka odpada). Czy można jakoś
    wykorzystać studzienki tepsy i czy monopol się na to zgodzą i jaką czy to coś
    kosztuje??? Proszę o pomoc, bo to jedyna szansa na tani internet w mojej
    okolicy.

  • 2. Data: 2002-06-12 23:06:22
    Temat: Re: Jak połączyć bloki
    Od: Darek Sionek <d...@g...waw.pl>

    korek wrote:
> [...]
    > kosztuje??? Proszę o pomoc, bo to jedyna szansa na tani internet w mojej

    daj wiecej szczegolow czemu przewieszka odpada. inaczej trudno cos
    doradzic. wnioskuje ze bloki nie sa polaczone.
    co do studzierek to bym nie ryzykowal :)
    ale imho to najprosciej choc nie tanio przewiesic jakos swiatlowod :)
    albo zwykly UTP z jakims protecnetem po obu stronach :)

    Darek Sionek
    d...@n...glinki.waw.pl
    "Signoff: tu ludzie maja tendencje
    do pisania bzdur w signoffach :P"

  • 3. Data: 2002-06-13 12:03:31
    Od: G...@U...edu.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 12 Jun 2002 21:52:17 +0000 (UTC) I had a dream that korek
    <k...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >kosztuje??? Proszę o pomoc, bo to jedyna szansa na tani internet w mojej

    Dlaczego przewieszka odpada?
    Największy problem jest z tym, czy między blokami jest ulica, czy sama
    trawa. Jak tylko trawa, to legalnie bądź też nie wkopujecie światłowód
    w peszlu 30 cm pod ziemię i wszystko będzie OK.
    Nie bój się słowa światłowód, to naprawdę nie jest takie drogie.

    --
    Grzegorz Janoszka

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moim byłym, obecnym i przyszłym pracodawcą.

  • 4. Data: 2002-06-13 12:03:47
    Od: "korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Na przewieszkę nie zgodzi się administracja po to podobno niezgodne z prawem
    budowlanym i jakimis tam przepisami ;((
    Cos slyszalem o laczach laserowych ale to chyba sporo kosztuje.
    Mozna by pokopac w ziemi ale na to chyba tez trzeba miec zgode (na co nie
    liczę znając moją spółdzielnię)? (podobno jakies pozwolenia z gminy itp..)

    czekam na pomoc
    korek

  • 5. Data: 2002-06-13 12:03:52
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    " korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > Chcemy ze znajomymi połączyć bloki w sieć lokalną. Mamy zgodę administracji
    > na okablowanie bloków, ale pojawia się problem jak je połączyć. Czy
    > ktoś ma

    Jakie wymagania na predkosc pomiedzy blokami ?
    Jaka odleglosc ?
    Czy widzisz bez prioblemow oba punkty ?

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2002-06-13 12:52:34
    Od: " korek" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisał(a):

    > Jakie wymagania na predkosc pomiedzy blokami ?
    > Jaka odleglosc ?
    > Czy widzisz bez prioblemow oba punkty ?
    >
    > --
    > Jarek
    Najpeliej 100 Mb tak by była szybka wymiana miedzy blokami.
    Odległość to jakieś 70 m i obydwa bloki są widoczne.

    korek

  • 7. Data: 2002-06-13 12:52:46
    Od: "fredi" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Sakowski"
    > Jakie wymagania na predkosc pomiedzy blokami ?
    > Jaka odleglosc ?
    > Czy widzisz bez prioblemow oba punkty ?
    >
    > --
    > Jarek

    Hej..

    Jesli chcesz polecic radiolinie to tez moze to odpasc.
    1) 2.4 GHz nie jest jeszcze tak naprawde uwolniona i trzeba to zglosic do
    urzedu
    2) kazda mikrofalowka pracuje na pasmie 2.4 GHz co powoduje zakłocenia
    wplywajaca na obnizenie transmisji
    3) przy modulacji FHSS (a tylko taka by wchodzila w rachube) osiagniecie
    przepustowosc do max. 3Mb co przy wplywie zaklocen i normalnym korzystaniu z
    sieci bedzie dzialalo kiepsko.
    4) DSSS jest niemozluwa do wykorzystania i wymaga zgody ministerstwa bodajze
    obrony bo jest ona wykorzystywana przez wojsko i inne sluzby w NATO no i tym
    samym w Polsce..
    5) pozatym obie modulacje sa obarczone odpowiednimi oplatami..
    6) trzeba zastosowac odpowiednie anteny zewnetrzne + dobry kabel
    niskostratny zeby mozna bylo mowic o komunikacji p-t-p p-t-m (dodatkowe
    koszty), a na zwyklych antrenkach czyt. standardowo dostarczanych z kartami
    niewiele osiagniesz.
    7) starasza Pani z ostatniego pietra jak zobaczy ze ma nad glowa anteny..
    jakiekolwiek.. to powie ze jej od tego diabelstwa rybki padly...
    8) zalozenie anteny na dachu wymaga zgody odpowiedniej administracji, ktora
    bedzie swa odmowe argumentowala tak jak w pkt. 6...

    ogolnie ciezko..
    wiem z wlasnego doswiadczenia..

    pozdr.

  • 8. Data: 2002-06-13 13:55:00
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <aea3i5$t15$1@news.tpi.pl>, k...@w...pl says...

> [...]
    > 8) zalozenie anteny na dachu wymaga zgody odpowiedniej administracji, ktora
    > bedzie swa odmowe argumentowala tak jak w pkt. 6...

    Drugi punkt jest watpliwy, czwarty punkt to nieprawda, reszta zas sie
    zgadza.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 9. Data: 2002-06-13 14:56:15
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Wed, 12 Jun 2002 21:52:17 +0000 (UTC)
    korek <k...@N...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > wykorzystać studzienki tepsy i czy monopol się na to zgodzą i
    > jaką czy to coś kosztuje???

    Takie małe kawałki jak między blokami to wątpię że się zgodzą...

    Łopata i jedziesz z własnym dołkiem. Zgodę masz, czyli nikt nic nie
    chce wiedzieć :P Kop - byle po kątach prostych (później nie ma problemu
    jeśli ktoś coś zacznie kopać i natrafi na Twój kabelek...)

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 10. Data: 2002-06-13 14:56:29
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Thu, 13 Jun 2002 12:03:31 +0000 (UTC)
    Grzegorz Janoszka <G...@U...edu.pl> pisze:

    > Dlaczego przewieszka odpada?

    Bo już nie ma czegoś takiego...