  • 91. Data: 2017-05-07 23:58:46
    Temat: Re: Jak robicie soldermaskę?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://prototypy.com/sites_pcbplugins/pcborder/58
    >
    > termin "specjalny 8 godzin", za szybko?

    Nie sądzisz, że 1000 zł za 1dcm2 to nieco drogo ?
    Dla mnie za drogo. Mimo, że jak już wspomniałem - tani nie jestem.

    Ponadto nawet nie dostaniesz w tym terminie płytki z HAL (bo robią tylko
    we wtorki i czwartki ztcp - możesz nie trafic.)

  • 92. Data: 2017-05-08 00:02:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie sądzisz, że 1000 zł za 1dcm2 to nieco drogo ?

    Netto btw. Brutto 1200 zatem.

  • 93. Data: 2017-05-08 08:09:58
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Niestety kolego nawet w międzynarodowych korporacjach jak np.
    > P&G czy Nestle decyzje podejmują dyrektorzy ale księgowi ...

    Oni nie robią elektroniki.
    Firmom dla których jedyną przesłanką są koszty, to współczuję.

    ---
    Avast.

  • 94. Data: 2017-05-08 11:35:38
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 08:09, k...@w...pl pisze:

    > Oni nie robią elektroniki.
    > Firmom dla których jedyną przesłanką są koszty, to współczuję.

    Jesteś w błędzie np. P&G produkuje we Włoszech na cały świat
    linie produkcyjne i tam koszty też się tnie przez
    księgowość:
    http://www.fameccanica.com/en/products-solutions/bab

    pzdr, j.r.

  • 95. Data: 2017-05-17 11:29:38
    Temat: Re: Jak robicie soldermask??
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2017-05-05 o 11:27, Marek pisze:

    > stan sprzed 6 lat:
    > - odklejająca się foliowa soldermaska (nie uprzedził, że nie można jej
    > myć)

    No kiepska technologia. A najgorsze jest sugerowanie, że komuś odeszła
    soldermaska bo
    widocznie nie potrafi lutować.
    > - brak metalizacji, viasy robione jakimś glutem polimerowym
    Ale to chyba było wiadomo od początku. Teraz jest metalizacja i działa
    to całkiem ładnie. Gdyby tylko nie wydłużało
    czasu oczekiwania do 3 tygodni.

    > - brak dobrego cynowania np. hal, cynowanie jakie miał w ofercie sam
    > odradzał (!) bo coś tam było z nim nie tak
    Teraz jest chromianowanie. Lutuje się ładnie ale od gorącego powietrza
    brzydko zmieniło kolor.

    > - wymaganie napisów bo jego proces technologiczny nie zapewniał
    > jednoznacznej interpretacji wysłanego projektu i bez napisów robił
    > lustrzane odbicie

    Każdy woli się zabezpieczyć i ciężko się dziwić. Jeśli to w większości
    ręczny proces to ryzyko pomyłek jest duże.