  • Data: 2009-08-04 10:00:45
    Temat: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mgk wrote:

    > Benchmark to moglby byc jakis algorytm wykonywany tylko przez
    > procesor. Taki jak ja np zrobilem (Fizyka, czy generacja ruchow w
    > szachach). Moze byc tez kompresja, czy inne obliczenia.
    > A nie przegladarka... Co mialo by pokazac napisanie przegladarki w
    > Javie? Ma to mierzyc predkosc Javy?

    Mnie też ciekawi efekt braku możliwości jawnego używania wskaźników w Javie,
    przez co w niektórych przypadkach programiści C/C++ wybiorą inne
    rozwiązanie, niż programiści Javy. Nie wiem który z podstawowych
    benchmarków obciążających procesor mógłby coś takiego pokazać, natomiast
    moim zdaniem jest spora szansa, że pokaże to rozbudowany program
    desktopowy.
    W to, że średnio Java będzie wolniejsza od C/C++ o jakieś 10-15% to wierzę,
    natomiast znajdzie się ileś zastosowań, gdzie nie będzie szans zbliżyć się
    Javowym programem do tego, co można osiągnąć w C/C++ - właśnie z powodu
    ograniczeń, jakie postawili twórcy Javy.