  • 1. Data: 2009-07-24 17:03:50
    Temat: Jak się nauczyć Javy?
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Cześć!

    Wiele lat temu nauczyłem się Pascala i C i nawet
    napisałem kilka dużych programów. Teraz muszę
    się nauczyć Javy. Podpowiedzcie mi proszę,
    jakiego użyć darmowego środowiska i podręcznika?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2009-07-24 19:08:51
    Temat: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > napisałem kilka dużych programów. Teraz muszę
    > się nauczyć Javy. Podpowiedzcie mi proszę,
    > jakiego użyć darmowego środowiska i podręcznika?

    Do o tworzenia aplikacji notatnik to trochę mało. Jednak do nauki
    języka notatnik w zupełności wystarczy - ja właśnie tak się uczyłem.
    Notatnik do edycji, jeden plik wsadowy do kompilowania, drugi do
    uruchamiania i nic więcej. Książki nie polecę, bo te które ja
    znam już są nieaktualne. Najlepiej naukę podzielić na dwa etapy:
    nauka samego języka i nauka biblioteki javy. I najlepiej pod tym
    kątem szukać książek: jedna do składni, druga do posługiwania się
    biblioteką.

  • 3. Data: 2009-07-25 07:18:58
    Od: Krzysztof Kędziorski <k...@g...com>

    On 24 Lip, 10:03, "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > napisałem kilka dużych programów. Teraz muszę
    > się nauczyć Javy. Podpowiedzcie mi proszę,
    > jakiego użyć darmowego środowiska i podręcznika?

    Ja natomiast nie polecam nauki javy w notatniku - po co przeciez to
    jak dobrowolne zrzekanie sie udogodnień i pomocy. Ze srodowisk polecam
    Ci eclipse. Jest darmowy i ma chyba najwieksza ilosc pluginów link:
    http://www.eclipse.org/downloads/(inny wart polecenia to NetBeans
    link: http://www.netbeans.org/downloads/index.html).
    Jeśli chodzi o samą nauke to ksiażka Thinking in Java jest warta
    polecenia - co do aktualnosci to z tego co kojarze opisuje jave 1.5 -
    wg mnie jest dosc aktualna - w 1.6 w stosunku do 1.5 nie zmienilo sie
    az tak wiele a ksiazka swietnie wprowadza w swiat javy. Dodatkowo
    wspieraj sie dokumentacja link: http://java.sun.com/javase/6/docs/api/
    Wydaje mi sie że ksiazka Head Firs Java moglaby tez być ok ale nie
    czytalem jej :)

    Tak uzbrojony mozesz zaczynac nauke :) Tylko przygotuj sie ze juz nie
    bedziesz chcial wracac do C :D

  • 4. Data: 2009-07-25 08:47:33
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Kędziorski <k...@g...com> napisał(a):

    > Ja natomiast nie polecam nauki javy w notatniku - po co przeciez to
    > jak dobrowolne zrzekanie sie udogodnie=F1 i pomocy.
    Uważam że do nauki i mniej udogodnień (może nie wszystkich) tym lepiej. Do
    pracy oczywiście nie, podczas pracy trzeba ułatwiać sobie życie jak to
    tylko możliwe.

    > Tylko przygotuj sie ze juz nie bedziesz chcial wracac do C :D

    Ja wróciłem do C/C++. Do pascala nie wróciłem, ale pascalowi trzeba
    oddać, że delphi to dość rozbudowanie (w sensie dużej biblioteki) i
    dobrze (najlepiej?) działające środowisko RAD.

  • 5. Data: 2009-07-25 15:18:40
    Od: "P. Owca" <2...@i...sk>

    "Krzysztof Tabaczyński" beee:
    > Wiele lat temu nauczyłem się Pascala i C i nawet napisałem kilka dużych
    > programów. Teraz muszę się nauczyć Javy. Podpowiedzcie mi proszę,
    > jakiego użyć darmowego środowiska i podręcznika?
    oczywiście-- kontr-teza (czy jak się to zwie). możesz nauczyć się
    programować w "Javie" z takich źródeł jak dokumentacja klas,
    ale nie "Javy" (jawy? ;-) ).
    "Java" tylko wydaje się środowiskiem dającym ogromne możliwości,
    a tak naprawdę to jest zwykły przerośnięty emulator maszyny stosowej.
    tak samo w "Javie" jak i w innych językach programowania-- wszystko i wy-
    łącznie wszystko zależy od przyjętych przez ciebie założeń projektu da-
    nego programu. w pewnych językach te założenia są realizowalne, a w in-
    nych nie, lecz możliwość realizacji na pewno nie zależy od ilości klas
    (czyt. rozwiązanych problemów) "Javy".
    "Java" zawiera poważne błędy w układzie klas, które bywają niezauwa-
    żalne, gdy ma się wrażenie ,czystości', gładkości zaprogramowania czegoś
    w "Javie". takie wrażenie zrobienia czegoś łatwo wynika z operowania
    obiektami zamiast wszystkiego co jest inaczej w architekturze kosztem
    późniejszego użytkowania takiego programu, gdy komputer symuluje obiek-
    towość wszystkiego tylko dlatego, że tak program został napisany (bo ta-
    kie są założenia). "Java" umożliwia pisanie bez przyjmowania założeń
    projektowych, ponieważ ,,jakoś to będzie" i będzie działać (tylko
    'jak'!).
    i proszę nie podawać argumentów: ,,ile lat pisałeś w "Javie", by się
    na niej znać". nie potrzebuję siedzieć w szambie, by wiedzieć do czego
    służy. ;-) ale ono do czegoś służy. "Java" daje pojedyncze abstrakcje
    programowania, które są potrzebne programistom do łatwiejszego pisania
    (np. w porównaniu do typów we wspomnianych przez ciebie językach),
    ale te abstrakcje są kosztem utraty innych, niezastępowalnych właściwoś-
    ci, co zmusza do ich pomijania.
    PS o, obrońcy języków! odpisujcie.
    --
    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  • 6. Data: 2009-07-25 15:29:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 25 Jul 2009 15:18:40 +0000 (UTC), "P. Owca"
    <2...@i...sk> wrote:

    > PS?o, obrońcy języków!?odpisujcie.

    Prosze bardzo. Belkot w czystej postaci

    A.L.

  • 7. Data: 2009-07-26 07:48:23
    Od: Krzysztof Kędziorski <k...@g...com>

    On 25 Lip, 08:18, "P. Owca" <2...@i...sk> wrote:
> [...]
    >     PS o, obrońcy języków! odpisujcie.
    > --
    > beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Dobrze napisany program w javie w polaczeniu z dobrym skonfigurowaniem
    jvm - wydajnościa potrafi dorównywać Cpp - oczywiscie gry w javie nie
    napiszemy (a moze napiszemy ;] ale bedzie pewnie troche mniej
    wydajna), ale poza tym jednym zastosowaniem ja np nie widze potrzeby
    stosowania C++ (chociaz czasem jestem zmuszony na uczelni :[).
    Wszelkie inne aplikacje znacznie szybciej napiszesz w JAVIE - i jesli
    wejdziesz w "te szambo" dosc gleboko Twoje aplikacje beda bardzo
    wydajne ;) Ale kazdy jezyk ma pewne szczegoly ktore trzeba znac by
    pisac wydajnie .... czyli trzeba sie w owe "szambo" zanurzyć ;]

    tyle od obroncy :]

  • 8. Data: 2009-07-26 08:49:15
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Krzysztof Kędziorski wrote:

> [...]
    > [...]
    > i jesli
    > wejdziesz w "te szambo" dosc gleboko Twoje aplikacje beda bardzo

    Znasz może jakieś konkretne programy zrobione w Javie, które byłyby dostępne
    np. na sourceforge.net, robiły coś nietrywialnego i przy tym szybko
    działały?

  • 9. Data: 2009-07-28 23:30:41
    Od: Tomasz Sowa <t...@s...BEZSPAMOWY.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 10:49:15 +0200, Wojciech Jaczewski napisał(a):

    > Znasz może jakieś konkretne programy zrobione w Javie, które byłyby dostępne
    > np. na sourceforge.net, robiły coś nietrywialnego i przy tym szybko
    > działały?

    Z takimi programami to jest jak z Yetim, podobno jest ale nikt go nigdy nie
    widział.

    --
    Tomek
    :)

  • 10. Data: 2009-07-28 23:40:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 26 Jul 2009 10:49:15 +0200, Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> wrote:

    >Znasz może jakieś konkretne programy zrobione w Javie, które byłyby dostępne
    >np. na sourceforge.net, robiły coś nietrywialnego i przy tym szybko
    >działały?

    Na sourceforge to nie znam, ale w ogole to znam. Niestety, nie sa
    "free"

    A.L.