  • Data: 2019-10-15 09:01:14
    Temat: Re: Jak sie robi komputery
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 Oct 2019 19:45:42 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na Warszawskiej było tak: student pisał na papierze i dawał
    > to do wydziurkowania przez Panią Perforatorkę. Potem od razu

    Chodzi mi po glowie, ze i na wroclawskiej tak bylo ... ja jednak
    bardziej pamietam samodzielne perforowanie. Stalo tych perforatorek z
    10, pod koniec sprawnych coraz mniej.

    Gdzies tam jeszcze byla sala pelna dalekopisow do Odry, ale te
    omijalem.

> [...]
    > wynikiem niemal zawsze był "trace". Ale program z krat szedł
    > od razu na taśmę i stamtąd mógł być wywołany po raz kolejny.
    > Wcześniej jednak student go poprawiał. Interfejsem edytora
    > kodu znów były karty perforowane. Ale te już dziurkował sobie
    > sam. Akt edycji rozpoczynał się kartą sterującą, która mówiła
    > na przykład, że należy skasować 5 wierszy poczynając od wiersza
    > 43, a na to miejsce wstawić 7 innych, które wystąpią po tej
    > karcie. Kody sterujące edycją też miały jakieś gwiazdki, czy
    > cholera wie co, i trzeba się tego było nauczyć.

    Takie edytory na maszynach byly, w Unixie i CP/M tez, ale juz nie
    musialem uzywac.

    J.